אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל: החיפוש מהמובייל עקף את החיפוש מהמחשב האישי צילום: רויטרס

גוגל: החיפוש מהמובייל עקף את החיפוש מהמחשב האישי

לפי החברה, בכמה מהשווקים הגדולים והחשובים בעולם מעדיפים משתמשים לחפש מהסלולרי. ענקית האינטרנט מתכננת לנצל זאת היטב, עם כלים חדשים כמו יכולת להתקשר ולהזמין אוכל ישירות מתוצאות החיפוש ויכולות פרסום משופרות

11.05.2015, 16:31 | נמרוד צוק
החיפוש בסמארטפונים ובטאבלטים עקף את החיפוש מהמחשב האישי, כך לפי גוגל. החברה דיווחה כי בעשרה שווקים מובילים, ביניהם האמריקאי והיפני, מעדיפים המשתמשים לחפש מידע במכשירי מובייל ולא ב-PC.

קראו עוד בכלכליסט

גוגל החליטה למנף זאת והחלה לבחון שירותים חדשים שמתמקדים במנוע החיפוש שלה במובייל. בסוף השבוע חשפה החברה כלי חדש שמאפשר להזמין משלוחי מזון בלחיצת כפתור ישירות מתוצאות החיפוש. בשלב זה זמין הכלי רק למשתמשי אנדרואיד בארה"ב.

השירות החדש מופעל בשיתוף פעולה עם שש חברות משלוחים - גראבהאב, סימלס, Eat24, Delivery.com, BeyondMenu ומיי-פיצה, כאשר החברה מתכננת להוסיף ספקיות נוספות בעתיד.

הוא פועל באמצעות אייקון של משאית שנוסף לדף החברה כאשר מקליקים על שם המסעדה בתוצאות החיפוש, שפותח תפריט המאפשר לבחור אחת מחברות המשלוחים איתן עובדת המסעדה, מתוכו ממשיכים לביצוע ההזמנה באתר החברה.

כלים חדשים למפרסמים

בנוסף לתכונת המשלוחים, מציעה גוגל כלי פרסום חדשים למובייל: למפרסמים בענף הרכב, גוגל מציעה עתה פורמט מודעות ייחודי שכולל גלריית תמונות לצד מידע על מפרט הרכב שמופיע כאשר מקליקים על התמונה, בעקבות מחקר שערכה שהראה כי מחצית מהחיפושים שעוסקים במכוניות מגיעים מאנשים שרוצים לראות תמונות של הרכב שמעניין אותם.

בדומה לפיצ'ר המשלוחים, חיפוש חדרי המלון כולל עתה הפניות ישירות להזמנת חדרים מאתרים כמו booking.com ואקספדיה, כאשר ניתן להגדיר את תאריכי היעד ולראות את זמינות החדרים והמחיר בתוך דף המלון בתוצאות החיפוש. יכולת זו זמינה למשתמשים בכל העולם, לא רק בארה"ב.

בקרוב, אומרת החברה, היא תוסיף כלים דומים עבור חברות שמציעות משכנתאות ומשתמשים שמחפשים אותן, שיאפשרו לראות הצעות מחיר משורה של ספקיות בהתאם לפרמטרים שיגדיר המשתמש, כגון הריבית המבוקשת, תנאי המשכנתא והעמלות.

 

אוהבים אפליקציה? הזמינו מראש

 

גוגל מחדשת גם את חנות האפליקציות של אנדרואיד, ביכולת להציג אפליקציות עוד לפני שהן זמינות להורדה. הרעיון הוא לאפשר למפתחים למשוך קהל ולפרסם יישומים ואז לבחון את היענות השוק. המשתמשים שנרשמו יקבלו הודעה כשתהפוך האפליקציה החדשה לזמינה.

 

תכונת ההזמנה המוקדמת תכונת ההזמנה המוקדמת תכונת ההזמנה המוקדמת

 

אפליקציה אחת שכבר משתמשת בפיצ'ר החדש היא המשחק "טרמינייטור ג'נסיס: רבולושן" של חברת גלו מובייל, שמתבסס על הסרט החדש בסדרת סרטי "שליחות קטלנית" שיצא ביולי הקרוב. בניגוד למצב עד כה, שאפשר להציג בחנות רק אפליקציות שכבר ניתן להוריד, למשחק החדש יש כבר דף בגוגל פליי בו כלולים תיאור המשחק, מספר צילומי מסך וטריילר קצר, לצד כפתור "הרשמה מוקדמת" שמופיע במקום כפתור ההורדה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות