אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ווטספאם: פייסבוק רוצה לתת לחברות לשלוח לכם הודעות בווטסאפ צילום: בלומברג

ווטספאם: פייסבוק רוצה לתת לחברות לשלוח לכם הודעות בווטסאפ

סמנכ"ל הכספים של הרשת החברתית אמר כי היא בוחנת אפיק רווח חדש: לגבות כסף מארגונים עבור היכולת לשלוח לכם הודעות ישירות באפליקציית הצ'ט הפופולרית. בנוסף, שוקלת פייסבוק לשלב משחקים במסנג'ר שלה

19.05.2015, 12:28 | נמרוד צוק
פייסבוק שוקלת לאפשר בעתיד לעסקים לעשות שימוש בווטסאפ ליצירת קשר עם לקוחות וקונים פוטנציאליים, תמורת תשלום - כך אמר אמש דייויד וונר, סמנכ"ל הכספים של הרשת החברתית בכנס הטכנולוגיה של ג'יי.פי מורגן בבוסטון.

קראו עוד בכלכליסט

"אנו סבורים שבהודעות B2C ישנו פוטנציאל עסקי גבוה עבורנו. ככל שאני בוחן את הנושא הזה יותר, כך אני מזהה יותר הזדמנויות להעביר חלק מהאפשרויות הללו גם לווטסאפ, אבל זה דבר שנעשה יותר בטווח הארוך מאשר בטווח הקצר", אמר וונר.

אפליקציית ווטסאפ, צילום: ניצן סדן אפליקציית ווטסאפ | צילום: ניצן סדן אפליקציית ווטסאפ, צילום: ניצן סדן

 ברקע לדבריו עומדת ההצהרה של מרק צוקרברג שאמר לפני חודשיים כי החברה תרחיב את האפשרות של בתי עסק לנהל תקשורת עם לקוחות באמצעות פייסבוק מסנג'ר (דבר שאפשרי ברמה הבסיסית של תקשורת בין מפעילי עמודים עסקיים לעוקבים שלהם מזה זמן רב), והשקת פלטפורמת "ביזנס און מסנג'ר" שמאפשרת שימוש בצ'ט לתקשורת בין עסקים ללקוחות גם מחוץ לפייסבוק, במהלך תהליך הקניה באתרי מסחר שונים.

השימוש בווטסאפ על ידי עסקים אפשרי גם כיום, כחלק מהתקשורת הבין אישית הרגילה שמתבצעת באמצעות האפליקציה, אבל מעט חברות בוחרות לעשות בו שימוש רשמי ופייסבוק אינה מקבל מכך רווחים. החברה, שקנתה את ווטסאפ לפני יותר משנה בסכום כולל של 22 מילארד דולר, עדיין לא רואה ממנו הכנסות רבות - ווטסאפ לא כוללת פרסומות (ועל פי התחייבות מייסדיה לעולם לא תכלול) ולמרות שמדיניותה המוצהרת היא לגבות סכום של 99 סנט לשנה לאחר השנה הראשונה מכל משתמש, בפועל נראה כי רק מספר מצומצם, אם בכלל, מתוך 800 מיליון משתמשיה אכן נדרש לשלם עבור השירות.

במקביל, החברה פועלת כדי להגדיל את השימוש בפלטפורמת האפליקציות הפנימית של פייסבוק מסנג'ר, שהושקה לפני חודשיים, על ידי מתן משקל רב יותר למשחקים שיעשו בה שימוש על פני המוצרים הקיימים, שכוללים בעיקר כלים למשלוח אמוג'יז, אנימציות GIF ותכנים דומים שאמורים לספק חווייה עשירה יותר מהודעות טקסט. על פי פרסום באתר דה אינפורמיישן, פייסבוק מצויה כעת בשיחות עם שורה של מפתחי משחקים על פיתוח כותרים עבור הפלטפורמה, בתקווה שהם יזכו לפופולריות גבוהה יותר מהאפליקציות הנוכחיות.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
ואם נשלם על ווטסאפ דולר בשנה לא נקבל מסרים כאלו ?
והאם פורסם אילו נתונים פייסבוק יעבירות לחברות שישלמו עבור השרות ? לווטסאפ , ואולי דרכה לפייסבוק יש המון מידע על משתמשי ווסטאס - ללא קשר לתוכן ההתכתבויות יש להם: - רשימות אנשי קשר - רשימות של קבוצות - מספר טלפון ובהרבה מקרים גם כתובת ותמונה. אם זה מה שיקרה זה מאד מטריד, אני מניח שהרבה אנשים פשוט יעזבו לשרותים מתחרים. ואם אפשר - בקשה קטנה לווטסאפ / פייסבוק - שבטוח לא קוראים כלכליסט .. אבל יהיה נחמד אם ישקלו שרות פרימיום - שישאפשר לשלם להם (אפילו יותר מהדולר לשנה שהם לא מצליחים או מפחדים לנסות לגבות) ובלבד שישמרו למשתמשים המשלמים על שרות נקי מתוכן שיווקי מכל סוג שהוא.
צ  |  19.05.15