אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל XLMedia: לפני ההנפקה עסקנו בכסף, עכשיו מה שחשוב זה לעמוד בתחזיות" צילום: שאולי לנדר

מנכ"ל XLMedia: לפני ההנפקה עסקנו בכסף, עכשיו מה שחשוב זה לעמוד בתחזיות"

בכנס הנפקות בלונדון אמר אורי וייס כי XLMedia עבדה על ההנפקה בבירה הבריטית שנה וחצי מראש. שור קפיטל: "חשוב להתכונן הנפקה - המעבר מחברה פרטית לציבורית אינו פשוט"

19.05.2015, 12:58 | ניר צליק

"לפני שהפכנו להיות ציבוריים מה שהיה חשוב לנו בעיקר היה להרוויח כסף, ולא היכולת לחזות את ההכנסות, אבל מאז שהפכנו להיות ציבוריים המצב הזה השתנה", כך אמר אורי וייס, מנכ"ל XL Media, בכנס הנפקות בלונדון שנערך היום (ג') בבורסת תל אביב.  

קראו עוד בכלכליסט

עוד אמר וייס כי "התחלנו לעבוד על ההנפקה שנה וחצי בערך מראש. עבדנו כמו חברה ציבורית עוד לפני ההנפקה והתהליך לא היה קשה בגלל זה. AIM היתה הבורסה המתאימה לנו בגלל סוג הפעילות שלנו והשוק אליו אנחנו פונים. נאסד"ק היתה פחות מתאימה מבחינתנו".

בפאנל עצמו השתתף גם בידהי בומה, מנהל מבנק ההשקעות שור קפיטל, שהיה מעורב בין היתר בהנפקת סייפ צ'ארג' בלונדון השנה. בומה אמר כי "אם מסתכלים על ההיסטוריה של ההנפקות הישראליות, השוק נפתח מחדש בשנת 2013 עם הנפקתה של פלוס 500, שלצערנו צנחה אתמול במסחר, אבל הביצועים שלה מאז ההנפקה עדיין חיוביים. סייפצ'ארג' הוסיפה 65% מאז ההנפקה, כך שההנפקות הישראליות האחרונות הן חיוביות. מה שחשוב הוא להתכונן להנפקה לפני שנפגשים איתנו, וזה תהליך שלוקח זמן, כי המעבר מחברה פרטית לציבורית הוא לא פשוט".

השניים גם התייחסו לדירקטוריון ופעילותו, עם המעבר לסטטוס של חברה ציבורית. וייס אמר כי "הדירקטוריון שלנו הורכב כמה חודשים לפני ההנפקה. היו לנו בהנהלה אנשים שיודעים איך להנפיק". בומה הוסיף כי "צריך להרכיב את הדירקטוריון מראש ולא מספיק לעשות את זה רק שלושה חודשים לפני ההנפקה".

אשר להנפקה עצמה אמר בומה כי "אחד הדברים המרכזיים שבנק השקעות מחפש הוא צמיחה וזה מבוסס על תחזיות החברה והסקטור. התחזיות האלה יגיעו למסמכי ההנפקה ואז משקיעים שואלים את עצמם אם אפשר להאמין לזה. המסמכים האלה יהפכו אחר כך גם לסיקור אנליסטי ולכן לשים אותם ברמה שאפשר לעמוד בהם ואף לעקוף אותם זה מה שיבנה את העתיד של החבר"

על כך הוסיף וייס, כי "המשקיעים מצפים לזה שתעמוד במספרים שלך. בשנה הראשונה העלינו את התחזיות שלנו פעמיים, ואם שמים את המטרות גבוה מדי ומחמיצים אותן זה מאכזב את המשקיעים אז צריך לשים מטרות ריאליות".

בורסת לונדון, צילום: בלומברג בורסת לונדון | צילום: בלומברג בורסת לונדון, צילום: בלומברג

בשיחה לאחר הפאנל אמר עו"ד סיימון מרקס, שותף במשרד אפשטיין רוזנבלום מעוז (ERM): כי "2014 הייתה שנת שיא במונחים של הנפקות של חברות ישראליות בלונדון. לעומתה, 2015 החלה בתנופה איטית יותר, אבל עם מספר עסקאות משמעותי על סדר היום - הצפי מורה על התקרבות למספרים של 2014. הגעתה של משלחת משקיעים מוסדיים מבריטניה לישראל בימים האחרונים, מצביעה על תפקודן של החברות הישראליות הרשומות בלונדון ב- 18 החודשים האחרונים ומהווה אינדיקציה נוספת לעניין הרב אותו מפגינה קהילת ההשקעות הלונדונית בהייטק ישראלי".

"בורסת ה-AIM עושה עבודה מצוינת במשיכת חברות ישראליות קטנות יותר או כאלה שפעילות בתחומים שבהם לשוקי לונדון יש יתרון מובנה. עם זאת, נדרש לימוד וחינוך של המשקיעים הבריטים לגבי מה שיש לישראל עוד להציע. לונדון יכולה למשוך מספר גדול בהרבה של חברות ישראליות, אם המשקיעים כאן יאמצו גישה יותר אקטיבית בהשקעה בחברות בשלב מוקדם - מספר שנים לפני שאופציית ההנפקה הופכת ריאלית, וגישה אגרסיבית יותר בכל הקשור להובלה והשתתפות בסבבי גיוס לפני הנפקה", הוסיף מרקס.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות