אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרטנר: ירידה של 4% בהכנסות ו-52% ברווח הנקי צילום: אוראל כהן

פרטנר: ירידה של 4% בהכנסות ו-52% ברווח הנקי

השחיקה בתעריפי הסלולר קוזזה חלקית על ידי העלייה בהכנסות של פרטנר מאירוח לקוחות HOT mobile. בעקבות כניסת ההסכם בין שתי החברות לתוקף. פרטנר איבדה 63 אלף מנויים ברבעון. המנכ"ל: אנו עשויים להיכנס לטלוויזיה עוד ב-2015

20.05.2015, 09:20 | אופיר דור

הכנסות קבוצת פרטנר עמדו על 1.05 מיליארד שקל ברבעון הראשון של 2015, ירידה של 4% בהשוואה ל-1.1 מיליארד שקל ברבעון הראשון של 2014. כך עולה מדו"חות החברה המתפרסמים היום (ד').

קראו עוד בכלכליסט

הירידה בהכנסות נובעת מקיטון משמעותי של 13% בהכנסות פרטנר ממכירת שירותים, בעיקר שירותי סלולר. קיטון זה מיוחס להמשך השחיקה בתעריפים כתוצאה ממלחמת המחירים האגרסיבית במיוחד בשוק הסלולר במהלך הרבעון הראשון. בחודשים הראשונים של השנה הגיעה מלחמת המחירים לשיא בעקבות השקת הטלוויזיה של סלקום. ברבעון הושקו מבצעים כמו שני קווים ב-40 שקל של HOT mobile וקו שני ב-2 שקל של גולן טלקום, שהורידו את התעריפים בשוק לשפל חסר תקדים.

מנכ"ל פרטנר חיים רומנו והמשנה שלו איציק בינבנישתי, צילום: אוראל כהן, בועז אופנהיים מנכ"ל פרטנר חיים רומנו והמשנה שלו איציק בינבנישתי | צילום: אוראל כהן, בועז אופנהיים מנכ"ל פרטנר חיים רומנו והמשנה שלו איציק בינבנישתי, צילום: אוראל כהן, בועז אופנהיים

השפעת שחיקת התעריפים קוזזה חלקית על ידי עלייה בהכנסות של פרטנר מאירוח לקוחות HOT mobile על הרשת שלה. הסכם שיתוף הרשתות בין פרטנר ל-HOT נחתם אמנם בסוף 2013 אך נכנס לתוקף באופן מלא רק ב-2015. עד אז המשיכו לקוחות HOT mobile להתארח על רשת פלאפון. כמו כן קוזזה הירידה בהכנסות משירותים באמצעות צמיחה משמעותית של 30% בהכנסות ממכירת ציוד. פרטנר סבלה גם מירידה של 6% בהכנסות ממכירת שירותי אינטרנט וטלפוניה קווית

ה-EBITDA (רווח תפעולי בניכוי פחת והפחתות) של פרטנר הסתכמה ב-227 מיליון שקל ברבעון הראשון, ירידה של 17% בהשוואה לרבעון מקביל. הקיטון ב-EBITDA הוא תוצאה של הירידה בהכנסות משירותים שקוזזה בחלקה על ידי הוצאות תפעוליות נמוכות יותר ורווח גולמי גבוה יותר ממכירת ציוד.

בשורה התחתונה רשמה פרטנר רווח נקי של 25 מיליון שקל בלבד, ירידה של 52% בהשוואה לרבעון המקביל. הירידה ברווח הנקי נבלמה עוד נבלמה מעט בזכות מדד המחירים לצרכן הנמוך שהיה ברבעון והוביל לקיטון בהוצאות המימון של החברה.

ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר ברבעון הראשון עמדה על 69 שקל, ירידה של 10% לעומת הכנסה של 77 שקל ברבעון המקביל וירידה של 3% מ-71 שקל ברבעון הרביעי של 2014. פרטנר רושמת אובדן של כ-63 אלף מנויים ברבעון הראשון, מתוכם 20 אלף מנויים שמשלמים על השירותים בחשבונית חודשית והשאר לקוחות פרי-פייד שמשלמים על השירותים מראש.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת של פרטנר הסתכם ב-149 מיליון שקל, ירידה של 42%. הקיטון בתזרים מיוחס לירידה בהכנסות ממכירת ציוד קצה בגין תקופות קודמות ומגידול בפריסה לתשלומים של ציוד שנקנה. כאשר הלקוח רוכש ציוד בתשלומים דרך החשבונית החודשית, פרטנר משלמת לספק הציוד את כל הסכום אך מקבלת אותו מהלקוח רק בפריסה לשנה או שלוש שנים.

לדברי מנכ"ל פרטנר חיים רומנו, שהודיע אתמול על התפטרותו ויוחלף ביולי על ידי המשנה איציק בנבנישתי, "האתגר העומד בפני החברה והמפתח להצלחתה בטווח הארוך, הוא הפיכתה לקבוצת תקשורת המציעה סל מוצרים ושירותים כולל, ללקוחות פרטיים ועסקיים, תוך שמירה על יתרונותיה המבדלים בחדשנות טכנולוגית ובאיכות השירות. בפברואר 2015 הייתה פרטנר המפעילה הגדולה הראשונה אשר ניצלה את אסדרת רפורמת הפס הרחב בתחום התשתית על ידי השקת אינטרנט One – חבילות תשתית ושירותי אינטרנט המיועדות ללקוחות פרטיים באמצעות ספק אחד. פרטנר עשויה גם להיכנס לעולם הטלוויזיה במחצית השנייה של שנת 2015 עם הצעה ייחודית בתמחור ובתוכן".

רומנו אמר כי "בעקבות מכרז שנערך לאחרונה על ידי החשבת הכללית במשרד האוצר, פרטנר נבחרה להיות הספקית הראשית של תקשורת קווית לכלל משרדי הממשלה למשך 7 השנים הבאות, ותספק אלפי קווי טלפון על בסיס תשתיות עצמאיות שלה. הזכייה פותחת בפנינו הזדמנות לפעילות בערוצים חדשים ואפשרות לגשת למכרזים גדולים נוספים בעולם התקשורת הקווית והסלולרית. בשנה החולפת, הקטנו את החוב נטו של החברה ב-268 מיליון שקל, לרמה של כ-2.6 מיליארד שקל בסוף הרבעון הראשון של 2015".

התוצאות של פרטנר ברבעון הראשון טובות בהשוואה לאלו של המקבילה סלקום. בסלקום נרשמה ירידה גדולה יותר של 6% בהכנסות לעומת רבעון מקביל, ה-EBITDA קטן בשיעור גבוה יותר של 33% וכך גם הרווח הנקי שצנח ב-77%.

למעשה פרטנר צמצמה למינימום ברבעון הזה את הפער הגדול שהיה לסלקום ברווח הנקי. ברבעון הנוכחי רשמה סלקום 26 מיליון שקל רווח נקי לעומת 25 מיליון של פרטנר. הצמצום הזה נובע ממספר הסיבות: העלייה של פרטנר בהכנסות כתוצאה מאירוח HOT mobile, אובדן המנויים הנמוך יותר של פרטנר ברבעון (63 אלף לעומת 82 אלף בסלקום) וההוצאות שרשמה סלקום בגין השקעות בטלוויזיה ובשל ההסכם הקיבוצי שנחתם עם העובדים. בפרטנר עדיין לא נחתם הסכם קיבוצי מול הוועד.

תגיות