אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
צמיחה מתונה של 3% בהכנסות פרוטרום ברבעון הראשון צילום: עמית שעל

צמיחה מתונה של 3% בהכנסות פרוטרום ברבעון הראשון

החברה הפועלת בתחום תמציות הטעם והריח, ואשר המשיכה גם מתחילת השנה במסע הרכישות שלה, נפגעה מהתחזקות הדולר וצניחת הרובל

20.05.2015, 19:15 | רעות שפיגלמן

חברת פרוטרום, הפועלת בתחום תמציות הטעם והריח, פרסמה את תוצאות הרבעון הראשון של ל־2015 ומדווחת על שיפור של 3% במכירות לעומת הרבעון המקביל. הכנסות החברה הסתכמו ב־194 מיליון דולר, והרווח נקי עלה ב־17% לעומת הרבעון המקביל ועמד על 21.4 מיליון דולר. 

קראו עוד בכלכליסט

פעילות החברה בשווקים השונים הושפעה לרעה משערי המטבעות. התחזקותו של הדולר מתחילת השנה השפיעה לרעה על החברה, שמדווחת בדולרים בעוד ש־70% ממכירותיה אינם בדולרים. בנטרול השפעת המטבעות הציגה החברה צמיחה בהכנסות בהיקף של 7.8%. פרוטרום רוכשת חומרי גלם במטבעות שונים, עובדה שהקטינה את החשיפה שלה לדולר.

פרוטרום, שנשיאה הוא אורי יהודאי, פועלת בשווקים מתפתחים. נתח המכירות שלה בשווקים האלה היווה בסוף 2014 כמחצית מכלל מכירותיה, ו־20% מסך המכירות ב־2014 היו לרוסיה — גידול לעומת 13% מכלל המכירות ב־2013. התרסקותו של הרובל השפיעה לרעה על תוצאותיה העסקיות של פרוטרום ברבעון הראשון. השינויים בשערי החליפין גרעו 13.5% מהצמיחה במכירות — ורוב ההשפעה מיוחסת לצניחת הרובל הרוסי. גם בנטרול השפעת שער החליפין, נרשמה האטה בצמיחה ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

גורמים המקורבים לחברה מסרו כי היא פועלת בהתאם לאסטרטגיית הצמיחה שלה, ולמרות ההשפעות השליליות של שערי המטבעות הציגה צמיחה בהכנסות ושיפור מבחינת תפעולית, כמו־גם את הרווח הנקי הגבוה ביותר בתולדותיה לרבעון הראשון — רבעון שנחשב בתחומה לחלש ביותר בשנה.

פרוטרום רכשה בשנים 2013–2014 כשש חברות, ומתחילת 2015 רכשה שש חברות נוספות. רק לפני כמה ימים הודיעה החברה על רכישת חברת BSA הקנדית, המתמחה בייצור טעמים.

בתגובה לפרסום הגיבה מניית פרוטרום, הנסחרת בבורסה בת"א, בירידה של 1.8%, אולם מתחילת השנה הוסיפה המניה לערכה 30%. ב־12 החודשים האחרונים המניה כמעט הכפילה את עצמה.

ה־EBITDA (רווח תפעולי תזרימי) של החברה גדל ברבעון הראשון של השנה לעומת הרבעון המקביל אשתקד, וגם שיעורו מתוך סך המכירות צמח. ברבעון הראשון השנה עמד ה־EBIDTA על 36.6 מיליון דולר, ושיעורו מהמכירות הסתכם ב־20% לעומת הרבעון המקביל ב־2014, עם EBITDA של 32 מיליון דולר ושיעור מהמכירות של 18.4%. השיפור התפעולי של החברה נעוץ גם בתוכניות ההתייעלות שנוקטת החברה לאיחוד מרכזי ייצור. 

אורי יהודאי נשיא ומנהל עסקים ראשי בפרוטרום, צילום: עמית שעל אורי יהודאי נשיא ומנהל עסקים ראשי בפרוטרום | צילום: עמית שעל אורי יהודאי נשיא ומנהל עסקים ראשי בפרוטרום, צילום: עמית שעל

תגיות