אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייפאל נקנסה ב-25 מיליון דולר: "הטעתה את הלקוחות"

פייפאל נקנסה ב-25 מיליון דולר: "הטעתה את הלקוחות"

חברת התשלומים צירפה לקוחות לשירות תשלום באשראי ללא ידיעתם, הפכה אותו לברירת מחדל, גבתה מהם עמלה ודמי פיגור וכשלה בטיפול בתלונות - כך עולה מהסדר פשרה בין פייפאל לרשות להגנה פיננסית על צרכנים בארה"ב

21.05.2015, 12:38 | עומר כביר

חברת התשלומים הפופולרית פייפאל תשלם פיצויים וקנסות בסך כולל של 25 מיליון דולר בהסכם פשרה, אחרי שנמצא כי היא צרפה לקוחות לשירותים ללא הסכמתם ובניגוד לחוק בארה"ב. כך הודיעה אתמול (ד') הרשות להגנה פיננסית של צרכנים, CFPB. הקנס הוא חלק מהסכם פשרה שנחתם בין החברה ובין הרשות.

קראו עוד בכלכליסט

לדברי הרשות, פייפאל פרסמה הטבות שאותן לא כיבדה. בנוסף, היא צרפה לקוחות לפייפאל קרדיט, שירות התשלום באשראי שלה ללא רשותם. חמור מכך, היא אילצה את המשתמשים להשתמש בשירות האשראי במקום בשיטת התשלום המועדפת עליהם, ואף כשלה בטיפול בתלונות הצרכנים על החיובים שנבעו מכך.

דן שולמן, נשיא פייפאל דן שולמן, נשיא פייפאל דן שולמן, נשיא פייפאל

בתגובה לפרשה, ראש הרשות, ריצ'ארד קורדריי, כתב בהודעה לעיתונות: “קניות מקוונות הפכו לדרך חיים בעבור אמריקנים רבים, וחשוב שהם יזכו ליחס הוגן. הפעילות של CFPB מעבירה את המסר שצרכנים זוכים להגנה בין אם הם פותחים ארנק או מקליקים כדי לבצע קנייה ברשת".

בעקבות ההסכם עם הרשות, פייפאל תפצה את כל הלקוחות שנפגעו בסל כולל של 15 מיליון דולר. בנוסף, החברה תשלם קנס בגובה 10 מיליון דולר. במקביל, החברה חוייבה לנקוט בצעדים להגדלת השקיפות בכל הנוגע להצטרפות לפייפאל קרדיט ולעמלות והריביות שנגבות מהלקוחות שהצטרפו לשירות.

מפייפאל נמסר בתגובה לסוכנות הידיעות בלומברג: “פייפאל מתייחסת להגנה על צרכנים במלוא הרצינות. אנו תמיד משפרים את המוצרים שלנו ומרחיבים את יכולות התקשורת שלנו על מנת לספק לצרכנים חוויית משתמש מעולה. המיקוד שלנו הוא בקלות שימוש, בהירות ופיתוח שירותים איכותיים בעלי תועלת ללקוחות ושעומדים בדרישות החוקים הרלוונטיים". אבל למרות הבטחה זו, קשה לשכוח שהחברה כבר הסתבכה בעבר בפרשיות דומות. לפני כחודשיים היא שילמה קנס בגובה 7.7 מיליון דולר לאחר שביצעה עסקאות לא-חוקיות עם אזרחים הנמצאים במדינות אויב כגון קובה ואיראן.

הסיפור מאחורי הקרדיט

לטענת ה-CFPB, צרכנים שפתחו חשבון פייפאל חדש, או ביקשו לבצע תשלום דרך שירות התשלומים, צורפו גם לשירות האשראי מבלי ידיעתם. במקרים אחרים, החברה אף צרפה לשירות האשראי לקוחות שביקשו לבטל את ההליך ההרשמה לפייפאל. רבים מהלקוחות גילו שצורפו לפייפאל קרדיט רק אחרי שקיבלו הודעות חיוב, או בקשות לתשלום חוב ישן בתוספת ריבית ודמי פיגור.

בנוסף, פייפאל הפכה את פייפאל קרדיט לבחירת המחדל, כך שלקוחות רבים שביצעו רכישות דרך פייפאל חויבו דרך פייפאל קרדיט כאשר למעשה התכוונו לשלם כרגיל - באופן ישיר, דרך כרטיס האשראי שהזינו לחשבון הפייפאל שלהם. לקוחות אחרים גילו שהם לא יכולים לבחור באמצעי תשלום אחר מלבד קרדיט. עקב כך, כל אותם לקוחות צברו ריבית ודמי פיגורים בגין רכישות שבוצעו עם פייפאל קרדיט ללא ידיעתם.

ה-CFPB גם קבע כי פייפאל כשלה בהזנת התשלומים שהלקוחות העבירו על מנת לכסות את החוב שנצבר להם עקב שימוש בקרדיט. עוד נטען שהחברה פרסמה את קרדיט בכך שהבטיחה למשתמשים הנרשמים לשירות זיכוי בסך 5 או 10 דולר, אבל לבסוף לא זיכתה את הלקוחות בסכומים אלו.

תגיות