אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אפל תחשוף בשבוע הבא שירות מוזיקה בסטרימינג

אפל תחשוף בשבוע הבא שירות מוזיקה בסטרימינג

שנתיים לאחר השקת iTunes Radio, שמשמיע מוזיקה בחלוקה לז'אנרים, מרחיבה אפל את פעילותה בתחום: השירות החדש עתיד להתבסס על פלטפורמת המוזיקה המקוונת של beats ולגבות עשרה דולר לחודש מהמשתמשים

02.06.2015, 12:41 | עומר כביר
עולה על הגל: אפל תחשוף בשבוע הבא שירות הזרמת מוזיקה בתשלום, שיתחרה ישירות בספוטיפיי ובשירותים דומים - כך דיווח הוול סטריט ג'ורנל. השירות ייחשף במסגרת ועידת המפתחים השנתית של החברה.

קראו עוד בכלכליסט

לאפל יש למעשה כבר שני שירותי מוזיקה בסטרימינג. הראשון, iTunes Radio, הושק לפני כשנתיים. מדובר בשירות חינמי ומוגבל שאינו מאפשר למשתמש להאזין לאיזה שיר שהוא רוצה אלא מציע תחנות שונות לפי ז'אנרים או אמנים שבהן השירים נבחרים אוטומטית. השירות השני, Beats Music, הושק על ידי חברת אוזניות הפרימיום ביטס לפני שנה וחצי ונמצא בבעלות אפל מאז שזו רכשה אותה לפני שנה בשלושה מיליארד דולר.

אייטיונס של אפל אייטיונס של אפל אייטיונס של אפל

שירות זה הינו בתשלום, דומה באופיו לספוטיפיי ומאפשר למשתמשים להאזין בסטרימינג לאיזה שיר שהם רוצים מתוך ספרייה של 20 מיליון שירים וכן להוריד את השירים לשמיעה לא מקוונת בלתי מוגבלת, כל עוד הם משלמים את דמי המנוי החודשיים. עם זאת, אפל לא השקיעה ממש בקידום שירות זה ולא הפכה אותו לחלק מרכזי במערכות ההפעלה שלה.

ככל הנראה שהשירות שתציג אפל בשבוע הבא יתבסס על זה של ביטס, אם כי יעבור בוודאי מיתוג מחדש משמעותי. מקורות בעלי ידע בנושא אמרו לוול סטריט ג'ורנל שהחברה עתידה לגבות דמי מנוי חודשיים של עשרה דולר ושאין בכוונתה להציע שירות חינמי נתמך פרסומות כפי שעושה ספוטיפיי אלא להציע להאזנה חינמית רק מספק מוגבל של שירים. עם זאת, שירות iTunes Radio יעבור שדרוג משמעותי וישולבו בו ערוצים בעריכת גורמים בעלי שם בתחום.

קניבליזציה לאייטיונס

בכירים בתעשיית המוזיקה אמרו לעיתון שהשקת השירות החדש צפויה להוות אבן דרך בהיסטוריה של המוזיקה בסטרימינג, ויכולה להעביר את הטכנולוגיה משלב המאמצים המוקדמים לשלב המיינסטרים. אמנם שירותים קיימים זוכים לפופולריות שירותים קיימים זוכים אמנם כבר כיום לפופולריות רבה, לספוטיפיי, שמחזיק בכ-86% משוק הסטרימינג, יש יותר מ-60 מיליון משתמשים, 15 מיליון מהם מנויים בתשלום, ואולם לאפל יש מאות מיליוני חשבונות משתמשים עם כרטיסי אשראי שאותם היא יכולה לדחוף אגרסיבית להשתמש בשירות החדש שלה.

לצורך כך, אומרים מקורות בעלי היכרות עם אפל, החברה מוכנה לבצע קניבליזציה לחנות המוזיקה של iTunes. באמצעות אייטיונס אפל אמנם שולטת ב-80% עד 85% משוק מכירות המוזיקה הדיגיטליות, אך שוק זה סובל בשנים האחרונות מקיפאון ואף דועך כתוצאה ממעבר הולך וגדל של משתמשים לשירותי סטרימינג.

המהלך שאפל צפויה לקדם זהה לסיבה שבגינה יותר יותר משתמשים מעדיפים לשכור מוזיקה במקום לקנות אותה: היא צפויה להגיד לצרכנים שרוכשים מדי חודש אלבומים או שירים ב-10 דולר או יותר שתמורת 10 דולר בלבד הם יכולים לזכות בגישה למוזיקה ללא הגבלה (וזאת, כמובן, מבלי לציין שבמודל זה הם נהנים מגישה למוזיקה רק כל עוד הם משלמים לחברה).

אף שאפל צפויה להכריז על השירות בשבוע הבא היא עוד לא השלימה את העסקאות עם שלוש חברות התקליטים הגדולות - יוניברסל מיוזיק, וורנר מיוזיק וסוני מיוזיק. לפי הערכות בתעשייה העסקאות ייסגרו בקרוב ולא סביר שהחברה תעכב את השקת השירות.

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
מגיב 2
אתה צודק, נכון שיש כמה שירותים שכן פעילים בארץ. אבל בוא נודה על האמת, אלה שירותים יחסית קטנים ולא מפותחים כמו ספוטיפיי, גוגל מוזיק ואני מניח שהשירות שאפל יוציאו שיהיה דומה ביכולות. באופן אישי אני השתמשתי בrdio שהם התחילו לפעול בארץ באופן מסודר ולטעמי הוא ממש בסיסי ולא הצליח לשמר אותי כתור לקוח. גם בטידל של האדון גיי זי התנסתי, וגם ממנו אני ממש לא הייתי מרוצה. אין שם מבחר מספיק גדול של שירים שאני אוהב לשמוע (סורי מדונה וריאנה, ביונסה וקולדלפיי הם לא הטעם שלי) וגם שם השירות מרגיש לי די מסורבל. בדזיר נתקלתי ממש מזמן שהם עוד היו רק שירות מבוסס דפדפן, בזמנו היה להם ממשק מאוד לא נוח ואינטואיטיבי, האמת שאין לי מושג איך הדברים נראים שם היום, אבל עכשיו שאני יודע שהם עובדים גם בארץ בהחלט אבדוק. מכל הניסניות שלי בסוף תמיד חזרתי לספוטיפי ורוכש מנוי שנתי שם (לרוב אני משלם בין 170-250 שקל לשנה, יענו בין 17-20 שקל לחודש למוסיקה בלי הגבלה, תלוי כמה אנשים מתחרים מולי במכירה הפומבית באייביי). אני יכול להגיד לך שזה השירות הכי בשל, מקיף וממוקד מוזיקה שיש היום בשוק וחבל לי שהוא לא נכנס לעבוד בארץ. אבל זה עניין של טעם אישי ויכול להיות שלטעמך השירותים שציינת יותר טובים. אבל עובדתית ספוטיפי, ממש כמו יוטיוב, מצמיח אמנים (לורד והוזיאר למשל) מאחר ויש שם איזשהו מרכיב סודי שהוא ההבנה שלהם באיך שירות מוזיקה אמור לעבוד. גוגל ניסתה לחקות אותם, עכשיו תור אפל, אני אישית נשאר איתם. ממליץ בחום לכולם.
מיקי  |  03.06.15
2.
מה זה "שירותי סטרימינג אמיתיים במחיר המקובל בעולם"?
נכון, לא כל השירותים זמינים בישראל אבל יש כמה שבהחלט כן, ובמחירים טובים. Rdio זמין כבר שנה וחצי בארץ. אפשר לקבל 14 יום חינם ואח"כ בתשלום של 15 או 30 ש"ח לחודש. הוא זמין על מגוון מכשירים כולל iOS, אנדרואיד ווינדוס פון, בלאקברי, מכל דפדפן או דרך אפליקציות לווינדויס ומק. DEEZER - כ 30 ש"ח למחשב וכ 60 למחשב ומובייל, כולל יגולת הורדת שירים להאזנה ללא חיבור אינטרנט. TIDAL של ג'יי זי מציע מוסיקה באיכות גבוהה ווידאוקליפים במחיר של 30 ש"ח לאיכות רגילה (עד 320KBPS) וכ 60 ש"ח לאיכות גבוהה (איכות CD וקליפים ב HD). יש תקופת נסיון ל 30 יום (שצריך לבטל בשביל שלא ימשיך).
אמיר  |  02.06.15
1.
באופן אישי זאת חברת טכנולוגיה שאני ממש לא אוהב, אבל...
הם הסיכוי הכי גדול להכניס שירותי סטרימינג אמיתיים במחיר המקובל בעולם ל"מעצמת ההיטק" שנקראת ישראל. רק להם יש סיכוי לכופף את מנופול הפדרציה לתקליטים ולכפות עליהם, ע"י חברות התקליטים מחול, לאפשר לשירות לעבוד בישראל. אני לא אוכל להשתמש בשירות כי הוא יודבל רק לבעלי מכשירים של אפל, אבל אני מקווה שזה יביא לזריקת מרץ בשוק הסטרימינג הישראלי.
רועי  |  02.06.15