אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המשוכה האמיתית צילום: אוראל כהן

המשוכה האמיתית

לאחר אישור ה-FDA - מבחן השיווק של אליום

08.06.2015, 08:12 | ניר צליק

אליום מדיקל מצטרפת לשורה של חברות ישראליות שקיבלו אישור FDA לשיווק המוצר שלהן, אך מאז הן מדשדשות איתו בשוק. די אם נזכיר את הקסדה של בריינסוויי לטיפול בדיכאון, את משאבת האינסולין של די מדיקל ואת המערכת לטיפול בגידולים בעזרת הקפאה שפיתחה אייסקיור.

בסופו של דבר, כך מתברר, אישור ה־FDA הוא חוליה חשובה בתחילת יצירת הערך של חברות המכשור הרפואי למשקיעים, אך המבחן האמיתי הוא השיווק — השלב שבו מרביתן כושלות.

חלק מהחברות בוחרות לנסות ולשווק בעצמן, אחרות מעדיפות שותפי שיווק שגוזרים עמלות נאות על ההפצה. אולם, נכון להיום, מאז שגיוון אימג'ינג נמכרה לקובידיאן במיליארד דולר ב־2013, לא קמה חברה ישראלית שהצליחה להגיע למכירות מהותיות בתחום המכשור הרפואי.

כעת נותר לראות אם גם אליום תצטרף לרשימה המתארכת של חברות עם טכנולוגיה מובילה, שנכשלות בשלב שיווק המוצר, או שהפעם תצליח החברה לנתר מעל משוכת השיווק ולהפוך לחברה אמיתית.

אסף אלפרוביץ אסף אלפרוביץ' מנכ"ל אליום אסף אלפרוביץ

תגיות