אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מאזדה 2: סופר־מיני עממית במגרש של היוקרתיות

פרט לשם אין דבר משותף בין מאזדה 2 החדשה לדור הקודם. המכונית הקטנה, שמושכת לא מעט מבטים ברחוב הישראלי, מגיעה בארבע רמות אבזור שונות ומצוידת בפינוקים, מחיישני גשם ועד מושבי עור בגרסה היקרה ביותר. אלא שהפערים הגדולים בין מדרגות התמחור עשויים להפוך את רמת הבסיס ללהיט בקרב ציי הרכב בדרך להצפת שוק המשומשות

08.06.2015, 09:48 | תומר הדר

עם ישראל, כך נדמה לעתים קרובות, נתקע חזק באייקונים של שנות התשעים. זה מתחיל בהופעה של רובי וויליאמס, וממשיך היישר אל מכוניות מאזדה. מעולם לא היתה מכונית כה עממית שמשכה את תשומת לב הישראלים כפי שעושה מאזדה 2 החדשה. טוב, אולי מכונית אחת: מאזדה 3 החדשה. בנתיבי איילון נהגים עוצרים לכבודה. בשעת בוקר מוקדמת כבר מופיעות על חלונה טביעות אצבעות, עדות לסקרנים שנצמדו אל חלונה בשעות הלילה וניסו להבין אילו מכשירים עתידניים מותקנים בקרביה של המאזדה הקטנה.

קראו עוד בכלכליסט

יונדאי, שמובילה את השוק כיום, לא מושכת כזו תשומת לב ברחוב. גם לא קיה וטויוטה, שנלחמות על המקומות השני והשלישי בשוק הרכב לסירוגין. זאת מפני שבשנות התשעים מאזדה היתה כאן אייקון. כיום מאזדה כבר לא נמצאת במקום הראשון בטבלת המכירות, אך רבים שומרים לה חסד נעורים.

מאזדה 2 היא מכונית הסופר־מיני הקטנה החדשה של מאזדה. היא מחליפה מאזדה 2 אחרת, כלומר השם נשאר, אך הרכב חדש לחלוטין. את מאזדה 2 הקודמת עם ישראל אהב מאוד, וכיום נוסעות בכבישים כ־30 אלף מכוניות מדגם זה. אך להצלחה יש גם מחיר: מנתוני 2014 עולה כי מאזדה 2 היא אחת המכוניות הנמכרות ביותר בסוכנויות ה"יד ראשונה אפס ק"מ" של חברות הליסינג, כלומר ניתן לרכוש מכונית כזו בהנחה ניכרת ממחיר היבואן - אך לקבל אותה כמכונית יד שנייה מחברת ליסינג. את מאזדה 2 החדשה אין כרגע להשיג בחברות הליסינג כמכונית "יד ראשונה אפס ק"מ", אך גבוהים הסיכויים שהמצב ישתנה בקרוב.

עיני חתול

 

מבחינת העיצוב מאזדה 2 זועקת יפניות, עם כמה מאפיינים מדליקים כגון הפנסים הקדמיים, שלפי מאזדה אמורים להזכיר עיני חתול, אך יש לה גם מאפייני עיצוב רבים כמו אלה של הגג וקו המותניים, שכבר ראינו בעבר במאזדה 3. מדובר בשפת העיצוב של מאזדה, שמכונה "קודו" ואמורה לדמות זרימה בצדי הרכב. עניין של טעם וריח. בכל מקרה, המכונית בהחלט נראית גדולה. בל נשכח שבפני מאזדה 2 ניצבת תחרות רצינית מאוד; החל בסקודה פאביה וכלה בפיז'ו 2008 — ואנשי מאזדה חייבים להביא משהו מעט לא שגרתי למסיבה.

מאזדה 2 החדשה. זוכרים לה חסד נעורים, צילום: יצרן מאזדה 2 החדשה. זוכרים לה חסד נעורים | צילום: יצרן מאזדה 2 החדשה. זוכרים לה חסד נעורים, צילום: יצרן

  

מבפנים היא מפתיעה לטובה, אך גם עלולה לבלבל. שימו לב, להלן מבוא למאזדה 2 החדשה: למכונית הקטנה הזו יש לא פחות מארבע רמות אבזור שונות. הבסיסית ביותר קרויה אקטיב, ואילו הגבוהה ביותר, זו שבה אנו נוהגים, נקראת PURE WHITE, ולוקחת את גרסת ה"ספורט", שבעצמה נמצאת מעל גרסת ה"דיינמיק", ומוסיפה לה מושבי עור. עדיין מבולבלים? בכל הגרסאות יש לדוגמה שש כריות אוויר, וגם חיישני לחץ בצמיגים. אך מי שמעוניין להתפנק במראות צד מתקפלות או חיישני גשם צריך לבחור בגרסת הביניים; ומי שמעוניין בתאורת LED או במערכת שמתריעה מפני עצמים בקרבת הרכב צריך לבחור בגרסת ה"ספורט"; ואם רוצים מושבי עור כמו שלנו, אז צריך כבר לבחור ב־PURE WHITE. בכל מקרה, המחירים נעים בין 100 אלף שקל לגרסת הבסיס ל־114,500 שקל לגרסה בעלת מושבי העור.

תא הנוסעים, לפחות בגרסה היקרה, הוא מצוין: הנדסת האנוש גבוהה מאוד, איכות הגימור מצוינת והנהג נהנה משפע של מערכות בקרה לאביזרים השונים, כאלה הנפוצות במכוניות יקרות הרבה יותר. אך יש סייג קטן: אף שבסיס הגלגלים ארוך ב־8 ס"מ מבגרסה הקודמת, עדיין מדובר במכונית שמרגישה מעט צפופה, במיוחד ליושבים מאחור.

מאזדה 2, צילום: יצרן מאזדה 2 | צילום: יצרן מאזדה 2, צילום: יצרן

בנסיעה מאזדה 2 החדשה ממחישה היטב את השינוי שהחברה עוברת: מוצרי החברה הולכים ומתכנסים לכיוון מכוניות יוקרה ספורטיביות, ומאזדה 2 אינה שונה. בדומה לאחותה הגדולה מאזדה 3, גם היא מכונית מהנה להפליא לנהיגה. מנוע ה־1.5 ליטרים מרגיש חזק מאוד ואינו מייצר רעש מוגזם (אם כי רעשי כביש כן חודרים אל הרכב), תיבת ההילוכים בעלת שש מהירויות, והתחושה הכללית היא שהמכונית ממוקדת וחדה להפליא. בשונה מיצרני הרכב הגדולים האחרים, אנשי מאזדה לא בחרו במנועי טורבו קטנים, אלא במנוע קונבנציונלי של 1.5 ליטרים, בעל הספק של 111 כוחות סוס. בחירה טובה. המחיר שיש לשלם על רמת המיקוד הגבוהה של אנשי מאזדה בנושא ההתנהגות הספורטיבית הוא ברמת הנוחות.

מאזדה 2 הבכירה מצוידת בחישוקי גלגלים גדולים, בקוטר 16 אינץ', והמשמעות היא שאף שלמאזדה יש מתלים שסך הכל עושים היטב את עבודת בליעת המהמורות, הצמיגים הרחבים מעבירים בקלות את פגעי הדרך אל תא הנוסעים.

מסובבת ראשים

 

בפועל, מאזדה 2 היא מכונית ראויה. היא נאה, היא נוסעת היטב, היא ניחנה בהתנהגות כביש מהנה וסביר להניח שכיאה למאזדה, היא תסובב ראשים וגם תשמור על ערכה.

למרות כל התשבחות אי אפשר להתעלם מתג המחיר. בעיית המחיר נובעת משיטת האבזור והתמחור: מאזדה 2 אכן מתחילה ב־100 אלף שקל, אך כדי לקבל מאזדה 2 ברמת אבזור מתקבלת על הדעת, יש לשלם עליה 106 אלף שקל, וכדי לקבל מאזדה 2 בעלת אביזרי בטיחות כמו מערכת התרעה מפני סטייה מנתיב, כבר יש לשלם כ־112 אלף שקל. עם מדרגות תמחור כאלה לא מן הנמנע שהמכונית תגיע אל ציי הרכב הגדולים, כולל אל מכירת מכוניות "יד ראשונה אפס ק"מ" והצפה של שוק המשומשות בהתאם לרצונות חברות הליסינג. ואז מי שרכש מאזדה 2 מאובזרת עלול למצוא את עצמו מתמודד בעת הניסיון למכור אותה מול רכבים משומשים שאמנם אינם מצוידים בפנסי LED, אך יוצעו במחיר נמוך משמעותית מ זה של המכונית הפרטית שלו.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
ל-4 עובד היבואן.
אתם לוקחים לפחות 25 אחוז מעבר למחיר הריאלי לאחר רווח והמס למדינה, כדי לשמור על חברות הליסינג מירידת ערך המכוניות שאתם מוכרים להם בזול ומפילים על הצרכן הפרטי את "ההנחה" שנתתם לליסינג. תפסיקו כבר לבלבל את המוח על מיסים. מאזדה 3 מנוע 1500 עגלתי לא צריכה לעלות 130 אלף. כנ"ל שאר החברות. שר התחבורה מפחד להתעסק איתכם, לכן אתם ממשיכים לחגוג עלינו עם מחירי החזירות הזאת
תפסיקו לשקר ולגנוב אותנו  |  09.06.15
4.
תפסיקו לקטר כמה היא צריכה לעלות. מי שרוצה יקנה ומי שלא לא
המיסים בארץ מאד גבוהים, גם הגרסה הפשוטה אוטומטית עם מנוע יותר חלש נמכרה באירופה בכ17000 יורו לפני הנחה (כולל מע"מ) וללא מיסים אחרים חברות הליסינג לא יקבלו עליה הנחות גדולות מאד להערכתי בהתחלה (כ-13%) וימכרו אותה ב90000 (אקטיב בלבד) מי שירצה גרסאות מפוארות יצטרך לרכוש מהיבואן בלבד (וכידוע אין הנחות, מקסימום טריידאין) הדגם הקודם נמכר ב80000 ליסינג יד 1 0 קמ (110 מחיר יבואן ) עם מנוע יותר חלש וגיר מיושן ונראה רע מבפנים (וגם לא חסכוני בדלק כמו זה) , וגם בעל ביצועים חלשים בהרבה
א  |  09.06.15
לכל התגובות