אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לא רצים לספר לחבר'ה: הדגמים שיבואני הרכב לא מפרסמים צילום: יצרן

לא רצים לספר לחבר'ה: הדגמים שיבואני הרכב לא מפרסמים

יש מכוניות שהיבואנים מעדיפים להצניע מעט, בעיקר כי הן אינן מגיעות באופן סדיר. שלושה דגמים כבר עלו השנה על כבישי ישראל ללא שיווק מקדים

08.06.2015, 10:01 | תומר הדר
לא כל המכוניות שמובאות לישראל בידי יבואני הרכב מיועדות לשיווק המוני. חלקן מיועדות לצורכי ניסוי, אחרות לבחינת תגובת הקהל הישראלי כהיערכות ליבוא עתידי. אחרות, במיוחד המהודרות שבחבורה, מובאות לעתים לשימוש בכירים בשורות היבואנים, שיודעים שהדגם לא יצליח בישראל אך זקוקים למכונית מנהלים מהודרת ואינם יכולים להיראות במכוניתם של המתחרים.

ניסאן אקס טרייל

 

ניסאן אקס טרייל הוא רכב כביש־שטח שממוצב אי שם מעל ניסאן קשקאי. ההבדל העיקרי ביניהם הוא שהאקס טרייל מיועד באמת לנסיעה בשטח טכני, ומצויד בהתאם במערכת 4X4 מתוחכמת. על פי דו"חות איגוד יבואני הרכב, בכבישי הארץ נוסע ניסאן אקס טרייל בודד שהגיע ארצה לאחרונה ומצויד במנוע טורבו דיזל 1.6 ליטרים.

ניסאן אקס טרייל, צילום: יצרן ניסאן אקס טרייל | צילום: יצרן ניסאן אקס טרייל, צילום: יצרן

 

קיה קדנזה

 

קיה מוכרת בישראל בעיקר כיצרנית מכוניות בעלות ניחות עממי, אך בקוריאה וגם בארצות הברית היא משווקת גם מכוניות מנהלים מפוארות. אחת כזו היא קיה קדנזה, שעל פי דו"חות המסירות של איגוד יבואני הרכב יובאה ארצה בחודשים האחרונים. מדובר במכונית אחת בלבד שמצוידת במנוע בנזין אימתני של 3.3 ליטרים.

קיה קדנזה, צילום: יצרן קיה קדנזה | צילום: יצרן קיה קדנזה, צילום: יצרן

 

טויוטה אייגו

 

טויוטה היפנית ויתר יצרניות הרכב בעולם מצויות תמיד במלחמה על נתח שוק, אך לעתים קיימים גם שיתופי פעולה יוצאי דופן. טויוטה, פיז'ו וסיטרואן למשל מייצרות באותו מפעל את אייגו, 108 ו־C1, שמבוססות על אותה שלדה ואפילו חולקות את אותו המנוע. כיום יבואנית טויוטה אינה מייבאת באופן רשמי את אייגו, אך דו"ח המסירות מעלה כי לישראל הגיעה בחודשים האחרונים מכונית אייגו אחת בעלת מנוע בנפח של ליטר אחד.

טויוטה אייגו טויוטה אייגו טויוטה אייגו

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה