אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יעל גרמן: "אנשים לא יודעים מתי יפגע בהם רוכב אופניים" צילום: אוראל כהן

יעל גרמן: "אנשים לא יודעים מתי יפגע בהם רוכב אופניים"

הבוקר התקיים דיון בוועדת הפנים בנושא אופניים חשמליים. גרמן: "יש לחוקק חוק שיבהיר מה מותר ומה אסור בתחום - וצריך בעיקר אכיפה". מנכ"ל המשרד לבטחון פנים: "אנו רוצים שפקחים יוכלו לעכב, לעצור ולהחרים אופניים"

08.06.2015, 12:00 | תומר הדר

"בתחום האופניים החשמליים, איש כטוב בעיניו יעשה", כך ציינה היום חברת הכנסת יעל גרמן במהלך דיון מיוחד שנערך בוועדת הפנים בשעה זו: "אנשים לא יודעים מתי יפגע בהם כלי רכב ממונע. 45 קילומטרים לשעה זו מהירות מאוד גבוהה. הראש הישראלי ממציא פטנטים - שינויים טכניים ובלתי חוקיים בוצעו באופניים רבים ויש לחוקק חוק שיבהיר מה מותר ומה אסור בתחום האופניים החשמליים - וצריך בעיקר אכיפה", ציינה גרמן.

 

לדבריה, "מדובר בנושא שיש להעלות לא רק בכל הקשור באופניים. פקחים צריכים לאכוף את כל חוקי התנועה, יש להרחיב את סמכוניות פקחי הרשויות המקומיות ולאפשר להם להחרים ולהוריד מהכביש אופניים לא חוקיים".

 

אופניים חשמליים אופניים חשמליים אופניים חשמליים

 

לדברי רותם פלג, מנכ"ל המשרד לבטחון פנים: "איננו מצליחים לבצע בנושא אכיפה אפקטיבית. אופניים חשמליים נכנסים לישראל במספרים גדולים וגם אם נסדיר את נושא האופנים החלשמליים, יהיה מי שיעקוף את החוק. הדרך שאנו רואים כנכונה היא מתן סמכויות לפקחי הרשויות המקומיות. בשנה האחונה ביצענו הסדרה בנושא מול משרד התחבורה, הפנים וגם משרד המשפטים. קיים כיום תזכיר חוק שניתן להסתמך עליו - שמעביר סמכויות לפקחים לבצע אכיפה.עמדתנו קובעת שיש להסדיר את נושא האופניים החשמליים הן מבחינת רישוי, הן מבחינת ביטוח והן מבחינת גיל". לדברי פלג: "יש להסדיר מנגנון ביטוחי נכון והממשלה טרם הגיעה להחלטה בנושא. אנו רוצים שפקחים יוכלו לעכב, לעצור, להחרים אופניים", דברי פלג.

מנכ"ל משרד התחבורה, עוז יצחקי, אמר: "בשנים האחרונות הסדרנו את הנושא, כולל תקן ישראלי חדש לאופניים חשמליות. בעבר הוגדרו תקנות הכוללות תקן, תנאים ואמצעי מכירה מסודרים. משרדי הממשלה הגיעו להסכמות בנושא וגם קיימת הסכמה על נושא האכיפה. כיום נדרשת אכיפה. ולמשטרת ישראל יש עבודה רבה בנושא. הרשות הלאומית בדרכים קיימה קמפיין בנושא כולל פעילות הסברתית. אנו מתכוננים לצאת לקמפיין נוסף בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ומשרד החינוך כדי לתת הסבר לציבור בנושא האופניים החשמליים. בפועל, יזמנו העברת סמכויות לרשויות המקומיות. קיים כבר תזכיר חוק שיעבור בקרוב את שר הפנים, להעביר סמכויות לפקחים עירונים, כמו גם סמכויות נוספות לאכיפה בנתיבי תחבורה ציבורית", דברי יצחקי.

מחר צפוי להתקיים דיון נוסף בנושא השימוש באופניים חשמליים בוועדת הכלכלה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
רוכבי אופניים - יעל גרמן
גולת הכותרת צריכה להיות - מדינת ישראל כלל לא ערוכה בכל הנוגע לרוכבי אופניים. רוכבי אופניים לא יודעים מתי יפגעו ע"י כלי רכב. מן הסתם עובדה זו נובעת מזילות תפקודה של המדינה בכך שלא דאגה לתשתיות רוכבי אופניים כי אז המצב לא היה כמו שהוא היום, בהם רוכבי האופניים נאלצים לרכוב על מדרכות הולכי הרגל ואף בכבישים. זוהי תוצאה עגומה שנובעת ממדיניות מדינת ישראל עחל כל ממשלותיה. פקידים ושרים כאחד מנותקים ממה שקורה ברחוב.
איתן , השרון  |  14.06.15
5.
הממשלה מזניחה את נושא האופניים כבר שנים והתוצאה היא נפגעים בקרב הולכי הרגל והרוכבים
14 הרוגים כל שנה מבין רוכבי האופניים והרוג אחד מבין הולכי הרגל ואלפי פצועים רוכבים והולכי הרגל בגלל שאין שבילי אופניים ואין איזורי מיתון תנועה. כל מי שממליץ על הוספת שוטרים , אני מציע שנעשה אותו דבר במכוניות - ניקח מהמכוניות את הכבישים ואז נראה כמה עבריינים יצוצו לנו.
בני  |  08.06.15
לכל התגובות