אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מיקרוסופט רוצה לשלב את מיינקראפט בכל מקום אפשרי

מאקרו טכנולוגי

מיקרוסופט רוצה לשלב את מיינקראפט בכל מקום אפשרי

המשחק הפופולרי, שנרכש בידי החברה ב-2.5 מיליארד דולר, ישובץ בשירותי ווינדוס 10. הוא יפעל עם משקפי המציאות המוגברת הולולנס, יתחבר לממשק שיאפשר להדפיס עצמים וירטואליים בתלת ממד ועוד

10.07.2015, 19:18 | הראל עילם
אלה לא ימים פשוטים עבור מיקרוסופט, שנערכת בימים כאלה לגל פיטורים גדול נוסף. ואולם, לפחות מהלך אחד שעשתה החברה בשנה האחרונה מסב לה נחת: רכישתה ב-2.5 מיליארד דולר של מוג'אנג, מפתחת מיינקראפט - משחק בניית העולמות ("ארגז חול") הגדול והפופולרי ביותר כיום.

קראו עוד בכלכליסט

בסוף השבוע שעבר נערך בלונדון הכנס השישי של קהילת מיינקראפט העולמית, MineCon. אם מישהו חשב שהחבירה לענקית התוכנה תפחית מההתלהבות של הגיימרים, הוא טעה: 10,000 הכרטיסים לאירוע, שעלו כ-250 דולר כל אחד, נחטפו והפכו את האירוע השנתי לגדול ביותר עד כה. באירוע חשפה מיקרוסופט את גרסת הבטא של מיינקראפט לווינדוס 10, הכוללת יכולות סטרימינג משופרות ומעבר חלק בין אמצעי שליטה. עוד הודיעה החברה שכל רוכש ווינדוס 10 שכבר קנה את מיינקראפט יקבל בחינם את הגרסה והשאר ישלמו תמורתה 10 דולר בלבד.

מיקרוסופט משקיעה במיינקראפט מיקרוסופט משקיעה במיינקראפט מיקרוסופט משקיעה במיינקראפט

בכך מעבירה מיקרוסופט מסר ברור: מיינקראפט הוא לא ניסיון מעורפל לקרוץ לגיימרים, אלא חלק אינטגרלי ממערכת ההפעלה הבאה שלה והזדמנות לקדם טכנולוגיות חדשות. המשחק משתלב במשקפי המציאות המוגברת הולולנס, שאמורים לשלב בין העולם הפיזי לווירטואלי בווינדוס 10 (בדרך שמיקרוסופט מכנה "הולוגרפית"). מיינקראפט, בעל הגרפיקה הבסיסית למדי, הוא לכאורה לא המועמד האידיאלי לקדם טכנולוגיה שנועדה להרשים מבחינה חזותית. ואולם, ההדגמה הראשונית של השילוב הזה, שנערכה בתערוכת הגיימינג הענקית E3 בחודש שעבר, התקבלה בהתפעלות מצד המבקרים.

מיקרוסופט צפויה לא רק לשלב את מיינקראפט בעולם האמיתי, אלא גם לאפשר הדפסת תלת ממד של חפצים מעולם המשחק. בסוף אפריל ערכה החברה מסיבת עיתונאים משותפת עם אוטודסק, שבה חשפה כלים לעיצוב והדפסת אובייקטים ורמזה בבירור שהיא רוצה לעודד את הדפסת העולמות הווירטואליים, קצת בסגנון מודלי הלגו הענקיים שהיו פופולריים פעם.

לא בטוח שכל המהלכים האלה יחזירו למיקרוסופט את ההשקעה במיינקראפט, אם כי עושה רושם שהמשחק עצמו רושם הכנסות נאות: החברה אינה מציגה את הכנסותיו בנפרד, אך הכנסותיה ממשחקים עלו בכ-50% ברבעון שחלף לעומת מקבילו ב-2014. כך או כך, נראה שהיא רואה במיינקראפט הזדמנות לשיפור תדמית שקצת יותר קשה לכמת במספרים: השקעה במותג אינדי צעיר ורענן, שמאפשר למתג את האסטרטגיה של מיקרוסופט כצעירה ורעננה.

תגיות

2 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
מיקרוסופט איבדו את זה, הם שכחו את השותפים שלהם ליצירה האמיתית
מפתחים הם בעלי הברית של חברות תוכנה. בעבר מיקרוסופט הבינה זאת ודאגה לפלס להם את הדרך לידע ולכלים במינימום חיכוך ואילוצים. בשנים האחרונות מיקרוסופט פספסה את העולם הסלולרי כי פיתוח למערכת ההפעלה שלה לטלפונים היה מלווה בכל מיני מגבלות, קשיים ובירוקרטיות שהקדימו כל גישה להתנסות ולמשחק עם הטכנולוגיה. התוצאה ? תראו מה נתח השוק של WP בעולם. מקור האסטרטגיה המטומטמת היא הניסיון לחקות את אפל, במקום את גוגל. בימים אלה הם מבצעים חטא דומה נוסף. תשתיות הענן שלה, גם הן מעניינות וטובות, מוצפות בתוכניות הבל של התנסות חופשית ובריאה על ידי חובבי טכנולוגיה ומהנדסי תוכנה המעוניינים לשלבה, ומוציאים את החשק לנסות אפילו. הם לא מבינים את זה, הם לא מבינים שכל מגבלה מלאכותית בשלב זה היא כמו סטיה של פרומיל בירי פגז, המפספס בגדול לטווח ארוך. גם התשתית זו תזכה לחדירה נמוכה משמעותית ממה שהיא היתה יכולה להיות, רק בגלל פרדיגמה לקויה שבה הם מחקים את אמזון וגוגל, ולא מובילים שינויים לטווח ארוך. חבל.
י.  |  11.07.15