אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנסים למכור לכם ביטוח? לא הכל מותר צילום: shutterstock

מנסים למכור לכם ביטוח? לא הכל מותר

המפקחת על הביטוח דורית סלינגר פרסמה הוראות חדשות למשווקי ביטוח: תובהר מטרתה המדויקת של שיחת השיווק, יוצגו פרטים מלאים של המתקשרים, ובמקרה שתסרבו - לא יוכלו לפנות אליכם שוב במשך חצי שנה

15.07.2015, 15:35 | תומר ורון

הממונה על הביטוח במשרד האוצר, דורית סלינגר, פרסמה היום (ד') הוראות המסדירות את אופן שיווק מוצרי הביטוח ללקוחות. סלינגר קובעת כי בעת שיווק יזום של חברות הביטוח, סוכן הביטוח יהיה חייב להבהיר למבוטח כי מדובר בשיחת שיווק שמטרתה היא מכירת ביטוח. בנוסף, נציג החברה או הסוכן יצטרכו הציג את שמם ואת החברה אשר אותם הם משווקים. 

קראו עוד בכלכליסט

כמו כן, בתחילת כל שיחה יזומה שכזו, חברת ביטוח או הסוכן יבקשו אישור מהלקוח להמשך פעולת השיווק. במידה שהמועמד לביטוח השיב כי אינו מעוניין בפעולת השיווק, לא יפנו חברת ביטוח או הסוכן לאותו מועמד לביטוח במשך חצי שנה לפחות.

סליגנר דורשת במקביל מחברות הביטוח להתאים את השיחה ואת המכירה למאפייני הלקוח, לרבות הגיל שלו, וקובעת עוד כי על החברה לתעד ושלמור את המידע שנמסר למבוטח.

התקנות שמפרסמת היום סלינגר מגיעות כחודש לאחר שהמפקח על הבנקים, דודו זקן, פרסם הנחיות דומות. במכתב ששלח זקן לבנקים הוא דורש מהם להגדיר מי הם קהלי היעד שאפשר לפנות אליהם בפניה יזומה להלוואה, מה הן דרכי השיווק שבהם יפעל הבנק, איזה מידע צריך להעניק ללקוחות ואף דורש כי חלק משיחות הטלפון שעושים פקידי הבנקים ללקוחות יוקלטו. במילים אחרות, זקן, כמו סלינגר כעת, רצה לוודא כי הבנקים לא "דוחפים" הלוואות לא נחוצות לידי הלקוחות.

באוצר מציינים כי ההוראות פורסמו, בין היתר, על רקע ניתוח פניות ציבור שונות שהתבררו באגף. מהן עלה, כי שיחות השיווק לא כללו גילוי לגבי מטרת השיחה והזדהות של הגורם המשווק. "עוד עלה מפניות ציבור שונות כי במקרים מסוימים ניתן למבוטחים מידע חלקי לגבי עסקת הביטוח, וכי לא התקבלה הסכמת המבוטחים לעסקת המכירה", לשון האוצר.

דורית סלינגר, צילום: אבי אוחיון, לע"מ דורית סלינגר | צילום: אבי אוחיון, לע"מ דורית סלינגר, צילום: אבי אוחיון, לע"מ

אריה אברמוביץ, נשיא לשכת סוכני הביטוח: "היעד מספר אחד שנמצא בראש סדר העדיפויות של ענף הביטוח הוא הגינות. הגינות מול הלקוחות, בין חברות הביטוח לסוכנים, ובין הרגולציה לענף כולו. אבל אין הגינות בלי שקיפות. שקיפות היא אבן יסוד בעבודה מול הלקוחות. מה שהיה נכון לשנות ה-90 לא מתאים לעשור הנוכחי. אי אפשר לעשות יותר עסקים בישראל בהיחבא, ואסור שבענף הביטוח יהיו מקומות שהם נסתרים מן העין. לשכת סוכני הביטוח תומכת בכל מהלך שיוביל להגברת השקיפות במכירה ללקוח, ובבירור צרכיו של המבוטח בטרם צירופו לתכנית ביטוח. רק בעל רישיון יכול לבצע איתור צרכים נכון באמצעות מכירה טלפונית, ולכן אנו דורשים לחייב את המוקדים הטלפונים להחזיק אך ורק בעלי רישיון כחוק".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה