אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בקרוב: מצלמות בנתיבי תחבורה ציבורית - וקנסות באמצעות פקחים עירוניים צילום: שאול גולן

בקרוב: מצלמות בנתיבי תחבורה ציבורית - וקנסות באמצעות פקחים עירוניים

ועדת הכלכלה אישרה את הצעת החוק של שר התחבורה ישראל כץ המסמיכה פקחים עירוניים לאכוף איסור נסיעה של רכב פרטי בנתיב תחבורה ציבורית; במקביל, הקנסות צפויים לזנק מ-250 שקל ל-750 שקל

27.07.2015, 16:49 | תומר הדר

ועדת הכלכלה של הכנסת, ברשות חבר הכנסת איתן כבל אישרה היום את הצעת החוק של שר התחבורה ישראל כץ המסמיכה פקחים עירוניים לאכוף איסור נסיעה של רכב פרטי בנתיבי תחבורה ציבורית (נת"צ). הקנס על נסיעה בנת"צים, בניגוד לחוק, עומד כיום על 250 שקלים ובעתיד הקרוב, משרד התחבורה צפוי לפעול להעלאת גובה הקנס ל-750 שקלים וקביעת נקודות חובה, בשיטת הניקוד.

קראו עוד בכלכליסט

מדובר בתפקיד שבוצע עד כה על ידי שוטרי תנועה. עבירת התנועה היחידה שפקחים עירוניים יורשו לאכוף היא נסיעה בנתיב תחבורה ציבורי, האסורה כיום על פי חוק לרכב שאינו משמש להסעות נוסעים. מלאכת האכיפה עצמה תתבצע באמצעות מצלמות אכיפה שתפקידן יהיה לתעד נהגים הנוסעחים בנתיב הציבורי במקום בנתיבים המיועדים לרכב פרטי.

דרך נמיר בתל אביב. פקחים עירוניים יוכלו לתת קנסות וגובה הקנס יזנק ל-750 שקל, צילום: שאול גולן דרך נמיר בתל אביב. פקחים עירוניים יוכלו לתת קנסות וגובה הקנס יזנק ל-750 שקל | צילום: שאול גולן דרך נמיר בתל אביב. פקחים עירוניים יוכלו לתת קנסות וגובה הקנס יזנק ל-750 שקל, צילום: שאול גולן

יצוין שמצלמות האכיפה שאוכפות נסיעה בנתיב הציבורי אינן מצלמות האוכפות מהירות נסיעה מופרזת, אלא רק את עצם הנסיעה בנתיב התחבורה הציבורית.הצעת החוק של שר התחבורה קובעת כי כי קנסות שיוטלו על ידי הרשות המקומית, באמצעות מצלמות האכיפה, בגין שימוש שלא כדין בנת"צים, ישולמו לקופת הרשות המקומית, שבתחומיה התבצעה העבירה.

 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
מה הבעיה להצמיד לאוטובוסים מקדימה מצלמה שמשדרת לחדר מרכזי?
מצלמה שתוצמד למשל ל"קו המהיר" מס' 1, שעוברת על פני נת"צ ארוך מפתח תקווה, דרך בני ברק, רמת גן ות"א. מצלמה כזו שתוצמד לקדימה של האוטובוס ותצלם בזמן אמת את אלה שחונים בנת"צ, נוסעים בנת"צ, ולהבדיל את אלה שנכנסים לנת"צ רק כדי לפנות ימינה -תהיה רווח לכולם. רווח לנוסעי האוטובוס שייסעו יותר מהר. רווח כלכלי למדינה/ לעיריה. רווח לפקחים - לא צריך 1,000 פקחים שמתעמתים עם נהגים ערסים, מספיק כמה בקרים שיושבים ושולחים דוחות.
זה רווח לכולם!!!  |  28.07.15