אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סיוורלד ממשיכה לאבד מבקרים גם ברבעון השני של השנה צילום: shutterstok

סיוורלד ממשיכה לאבד מבקרים גם ברבעון השני של השנה

נתונים שיעודדו את קהל המתנגדים למפעילת תצוגות הלוויתנים: הרווחים וההכנסות של החברה ירדו ברבעון השני ופספסו בגדול את ציפיות השוק. מספר המבקרים החודשי ירד בכמעט 100 אלף ל-6.278 מיליון איש

06.08.2015, 15:21 | מיקי גרינפלד

דוחות חלשים במיוחת לחברת סיוורלד (SeaWorld - SEAS) מפעילת הפארקים לתצוגת לווייתנים (או איך שתרצו לקרוא למה שמתרחש שם). החברה דיווח על רווח נקי של 5.8 מיליון דולר, או 7 סנט למניה, מול רווח של 37.4 מיליון דולר או 43 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד.  

קראו עוד בכלכליסט

הרווח המתואם של הקבוצה עמד על 22 סנט, הרבה מתחת לתחזיות האנליסטים שעמדו על 40 סנט למניה. הכנסות החברה ירדו ל-391.6 מיליון דולר, מול 405.2 מיליון דולר ברבעון המקביל - וגם כאן מתחת לצפי שעמד על 397 מיליון דולר.

נתון מדאיג במיוחד מבחינת החברה - ומעודד מבחינת ההמונים המתנגדים נחרצות לפעילותה - מספר המבקרים בפארק ירד ל-6.478 מיליון, מול 6.584 מיליון ברבעון המקביל.

סיוורלד מתמודדת מזה שנתיים עם הפגיעה שגרם לה הסרט הדוקומונטרי בלאקפיש (Blackfish) שיצא ב-2013. בלאקפיש, שזכה להצלחה מסחררת וביקורות מעולות, הציג את העוולות שנעשות בפארקים כלפי הלווייתנים, וייחס את אירועי התוקפנות הטראגיים שגרמו להרג מדריכה בפארק, כמו כם אירועים תוקפניים קודמים, לטיפול הכושל והאכזרי בלוויתנים הכלואים בפרקים.

בעקבות הפגיעה היח"צנית הקשה שגרם הסרט לפארקים והירידה החדה בהכנסות, יצאה החברה בקמפיין אגרסיבי ברשתות הטלוויזיה בניסיון להציג מידע חיובי על היחס ללווייתנים בפארקים. "התגובות המוקדמות שאנו מקבלים על הקמפיין היו מאד חיוביות. אך אנו מודעים לכך שעל מנת להתמודד עם האתגרים העומדים בפני המותג אנו נידרשים להתמקד בתיקון המידע המוטעה שהופץ על פעילות החברה", אמר היום מנכ"ל סיוורלד ג'ואל מאנבי (Joel Manby).  

מניית סיוורלד איבדה בשנה האחרונה 37%, ובשלושת החודשים האחרונים רשמה ירידה של 19%.

לווייתן חופשי - הוא לא בסיוורלד לווייתן חופשי - הוא לא בסיוורלד לווייתן חופשי - הוא לא בסיוורלד

תגיות