אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הרכבת תשלם לצה"ל 220 מיליון שקל עבור פינוי תדרים, האוצר ישלם את החשבון צילום: הילה ספאק

הרכבת תשלם לצה"ל 220 מיליון שקל עבור פינוי תדרים, האוצר ישלם את החשבון

התדרים האמורים נחוצים לשם התקנת מערכת שליטה ובקרה על תנועת רכבות. התשלום יבוצע בארבעה שלבים

24.08.2015, 22:49 | ליאור גוטמן

רכבת ישראל מפרסמת הערב (ב') שתי החלטות דירקטוריון שהתקבלו היום. ההחלטה הראשונה עוסקת בתשלום עבור פינוי תדרים, מהלך שנועד לשרת אותה עבור פרויקט החשמול של הרכבת.

קראו עוד בכלכליסט

לפי הודעת החברה, "בהתאם לסיכום שנחתם בין משרד האוצר לבין משרד הביטחון, צה"ל יפנה תדרי GSMR", כאשר "השימוש בתדרים האמורים נחוץ לשם התקנת מערכת שליטה ובקרה על תנועת הרכבות בחברה (ETCS) אשר הינה חלק מן התוכניות לפיתוח ושיפור מערכת ההסעה להמונים בישראל ולהגדלת קיבולת הנסיעה של תושבי מדינת ישראל ברכבת בהיקפים נרחבים"

רכבת ישראל, צילום: גיל נחושתן   רכבת ישראל | צילום: גיל נחושתן רכבת ישראל, צילום: גיל נחושתן

ברכבת מסבירים שפינוי התדרים יבוצע בארבע אבני דרך, "וזאת כנגד ארבעה תשלומים שאותם התחייבה החברה להעביר למשרד הביטחון בסך כולל של 220 מיליון שקל". את הקבלה עבור התשלום מעבירה הרכבת למשרד האוצר שאמור להעמיד במלואו את התשלום.

עוד מודיעה החברה שהיא החליטה לחלק מחדש את ההשקעות שלה בפרויקטים השונים, כאשר מקור הכסף בהנפקת האג"ח שביצעה החברה במהלך 2015. לפי רכבת ישראל, "כ-22% מתמורת ההנפקה (מיועדים) לפרויקט הקו המהיר לירושלים, כ-3% מתמורת ההנפקה לתוכנית החשמול, כ-7% מתמורת ההנפקה לציוד נייד, כ-6% מתמורת ההנפקה לקו אשקלון-באר שבע, כ-6% מתמורת ההנפקה למתחם באר שבע, ועוד 35% לפרויקטים שונים".

ברכבת לא מציינים מה הייתה חלוקת ההשקעות במקור, אולם מוסרים שכ-180 מיליון שקל שגויסו באותה הנפקה טרם נוצלו. שינוי תמהיל ההשקעות מחייב את אישורי משרדי הממשלה השונים.

תגיות