אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
צמצום בתעשייה האווירית: פיטורים וקיצוץ שעות נוספות

בלעדי לכלכליסט

צמצום בתעשייה האווירית: פיטורים וקיצוץ שעות נוספות

הנהלת החברה יוצאת בתוכנית צמצום רוחבית במטרה לחסוך עד 7 מיליון דולר בשנה, וכוללת גם הפחתת ימי השתלמות וביטול טקס הרמת הכוסית השנתי. ועד העובדים מאיים בסכסוך עבודה. זאת לאחר שהחלטה דומה הוקפאה לפני חודשיים וחצי

01.09.2015, 07:04 | הדס גליקו

הנהלת התעשייה האווירית יוצאת בתוכנית צמצום הוצאות בכל מפעלי החברה שצפויה לחסוך לה 6–7 מיליון דולר בשנה. התוכנית כוללת הפחתה של ימי השתלמות בשכר, צמצום השעות הנוספות ופיטורים של עובדים החתומים על חוזים לא קבועים ושל 10% מהעובדים שהתקבלו השנה – עשרות עובדים בסך הכל. התוכנית מחמירה את הקריטריונים לקידום דרגה ומקפיאה את האפשרות לצאת ללימודים על חשבון החברה עד סוף השנה. העובדים יחויבו לנצל את ימי החופשה עד סוף 2015.

קראו עוד בכלכליסט

מימין: ניסנקורן ווייס. ההסתדרות עדיין לא הכריזה על סכסוך עבודה רשמי, צילום: נמרוד גליקמן, אוראל כהן מימין: ניסנקורן ווייס. ההסתדרות עדיין לא הכריזה על סכסוך עבודה רשמי | צילום: נמרוד גליקמן, אוראל כהן מימין: ניסנקורן ווייס. ההסתדרות עדיין לא הכריזה על סכסוך עבודה רשמי, צילום: נמרוד גליקמן, אוראל כהן

לטענת נציגי הוועד, העובדים התבקשו גם לוותר על טקס הרמת הכוסית השנתי או לצמצם את הנוכחים בו, משום שההנהלה רואה בו בזבוז שעות עבודה. גורמים בהנהלה מכחישים כי הצעה זו נמצאת על הפרק.

מזכיר ארגון העובדים אהוד נוף הצהיר בתגובה על חידוש סכסוך העבודה שהוכרז לפני חודשיים וחצי אך הוקפא. נוף כינס שלשום את מועצת העובדים והאשים את ההנהלה במשבר אליו נקלעה החברה.

התעשייה האווירית פועלת ברווחיות נמוכה כבר שנים, וברשות החברות הממשלתיות אף הגדירו אותה כחברה על סף הפסד. הכנסותיה בארבעת הרבעונים האחרונים היו 3.75 מיליארד דולר, ואילו הרווח התפעולי 139 מיליון דולר בלבד.

חטיבת בדק מטוסים היא ההפסדית ביותר בחברה, וסיימה את ארבעת הרבעונים האחרונים בהפסד של 81 מיליון דולר. גם חטיבת כלי הטיס אזרחיים רשמה השנה פעילות בגבול ההפסד: מתוך הכנסות של 609 מיליון דולר בארבעת הרבעונים האחרונים רשמה רווח תפעולי של מיליון דולר בלבד.

מנגד, החברה רושמת שיעורי רווח תפעולי גבוהים של 8%–10% בחטיבות כלי הטיס הצבאיים, הטילים והחלל והחברה־הבת אלתא.

מטעם ההסתדרות טרם הוכרז על סכסוך עבודה רשמי של עובדי הארגון.

מהתעשייה האווירית נמסר: "כחלק מתהליך מתמשך להגברת כושר התחרות של החברה בוחנת הנהלת התעשייה האווירית כל העת צעדים במטרה להבטיח את המשך צמיחתה".

תגיות

37 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

37.
מדורגי מחקר קיבלו תוספות שכר דמיוניות שאר העובדים נדרשים לשלם את המחיר
עובדים מדוכאים לא יביאו תועלת לחברה. חיסכון של 6-7 מליון שקלים בשנה יבריא את החברה ? כל פרויקט מוצלח שנכנס לחברה יכול להאפיל על 100 שנות "חסכון" שמציעה ההנהלה המהוללת. הוועד דאג לשכבת מדורגי המחקר לתוספות שכר של עשרות אחוזים בשנים האחרונות ובאופן לא מפתיע, בעניין זה לו ולהנהלה אין חילוקי דעות. מה הפלא ? גם ההנהלה וגם הוועד שייכים לקבוצת החוקרים הדגולים במפעל. שמדורגי המחקר יחזירו את הכסף - הסולידריות במפעל נרמסה. גילוי נאות - אני עובד חברה שמסיבות אבסורדיות לא יכול לקבל דירוג מחקר. הביצועים שלי ויכולת החדשנות שלי הרבה מעבר לממוצע. בקרוב אני חוזר להייטק ... אין ברירה - יש משכנתא לכסות. הגעתי עם המון רצון טוב אבל מתברר שאנו חיים בחברה שכל אחד חי לעצמו משיג ככל יכולתו מבלי להתחשב בזולתו. מבחינתי נגמרה הציונות. היא פשוט לא משתלמת ...
24.03.16
36.
לבחון מחדש את הארגון לאחד פעילויות ולצמצם סמנכלים בשיטת צהל
התע"א מפעל מפואר אשר תרם ותורם לבטחון המדינה מעל ומעבר כל הידוע בציבור. ל תע"א שלש בעיות קשות: - שוק קשה עם מתחרים ההולכים ומתרבים כולל בהקשר לעלות שעה יקרה עקב OVER HEAD מנופח עד לרמת ההנהלה. - ועד עובדים המשבש כל החלטה ונשלט מרחוק על ידי שר בבמשלה המגדל לעצמו יורש ( בנו אשר עובד ב תע"א ) בינתיים דאג ללמלא מקום זמני. - ארגון לא יעיל ובו כפילויות ושילושים של התמחויות במפעלים שונים וחטיבות שונות עד לתפקידי סמנכלים מיותרים. הנהלת החברה בראשות הממנכ"ל הקודם נכנסה לפרוייקטים תוך הפסד מראש מול BOEING ובהודו כמו גם רוייקטים בנהול כושל בדרום אמריקה. המנכ"ל הקודם הביא לשיטת ניהול של עושי דברו ושומרי ראשו כולל תוך שלמונים כאלה ואחרים. המינויים חסרי אחריות כולל עד ל רמה של סמנכ"ל בכיר מאוד אשר תפקידו מיותר ויקר במיוחד שבאישיותו ויחסיו עם לקוחות ושותפים עיסקיים תרם לנזקים אדירים עם Boeing, Air Bus , Gulf Stream ועוד אחרים, לא רק שקידומו לא נעצר אלה שהפך לאיש מפתח כאשר בכדי להיחלץ מנזקים נשכרו יועצים מול החברות והשותפים לצורך יישור הדורים. האיש גם נלחם ומשבש פעולת סמנכ"ל בכיר אחר אשר מונה ליעול ושיפור תפקוד כל הצד האזרחי בפעילות ה תע"א ( איש רב יכולות וקשרים אשר ניזוק ונכתש הרבה שנים ). המנכל הנוכחי ו היו"ר למרות שמפרסמים סיפורי בדים למעשה משלימים האחד את השני ומנסים להיחלץ מהירושה שקיבלו והקשיים בשוק. יש לאפשר לאנשים לעבוד ולדאוג שהוועד ייצג עובדים ולא בעלי אינטרסים ברובם זרים ל תע"א ופוגעים בתדמיתה.
יעקב , לוד  |  17.01.16
לכל התגובות