אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בעלי הסופר בירכא מקימים כלבו במרכז ב-400 מיליון שקל צילום: דורון גולן

בעלי הסופר בירכא מקימים כלבו במרכז ב-400 מיליון שקל

משפחת חמוד רוצה להתחרות במשביר לצרכן, ולהקים חנות בת 5 קומות באזור ראשון-לציון שתכלול קומת מזון ותמכור כלי בית, ביגוד וצעצועים

10.09.2015, 09:15 | נווית זומר
משפחת חמוד מירכא, בעלי הסופרמרקט הענק "מרכז המזון," מתכננת חדירה גם למרכז והקמת כלבו באזור ראשון-לציון בהשקעה של כ-400 מיליון שקל. כך חשף מנכ"ל מרכז המזון, סמיר חמוד בשיחה עם "ממון". חמוד אמר שהמשפחה מנהלת מו"מ מתקדם לרכישת 35 דונם של קרקע לתעשייה, כנראה באזור ראשל"צ, שיוסבו למסחר ושם ייבנה הכלבו. אם בירכא מדובר בחנות גדולה, 12 אלף מ"ר, החנות החדשה כבר תשתרע על פני 5 קומות 55-ו אלף מ"ר.

קראו עוד בכלכליסט

משפחת חמוד החלה לפעול בירכא בעסקי טקסטיל, עם התמחות בג'ינסים, לפני 30 שנה, ובהמשך עברה למזון. בשנה האחרונה הפך מרכז המזון לרשת, כשהמשפחה פתחה לו סניף נוסף בנצרת. הסניף החדש הוקם במרכז מסחרי שבבעלותה, בשטח של 18 אלף מ"ר, שגם אותו הקימה על שטח תעשייה שהוסב למסחר. בירכא הם מחזיקים גם מרכז גדול לאופנת דיסקאונט, בשטח 12.5 אלף מ"ר, בשם א.מ.ש סטאר.

לדברי חמוד, "המודל שעומד לנגד עינינו בכלבו החדש הוא KaDeWe הגרמני, רשת בתי כלבו ידועה שכל סניף שלה כולל 5 קומות ומחזיק ביגוד, כלי בית, מזון ועוד. גם אצלנו בקומה הראשונה יהיו מזון וכלי בית, ותהיה קומה לצורכי תינוקות וצעצועים, קומת אופנה, קומת "פוד קורט" (דוכני מזון מהיר) גדולה במחירים נמוכים".

עוד מוסיף חמוד, "בכל מדינה באירופה, איטליה, אנגליה עם מרקס אנד ספנסר, יש כלבו ראוי. גם הקהל הישראלי מחפש כלבו אחד שיהיה עוגן, משהו כמו וולמארט, שיש בו הכל ובזול".

סמי חמוד (משמאל): "המודל שעומד לנגד עינינו בכלבו החדש הוא KaDeWe הגרמני", צילום: דורון גולן סמי חמוד (משמאל): "המודל שעומד לנגד עינינו בכלבו החדש הוא KaDeWe הגרמני" | צילום: דורון גולן סמי חמוד (משמאל): "המודל שעומד לנגד עינינו בכלבו החדש הוא KaDeWe הגרמני", צילום: דורון גולן

אבל יש לנו כבר כלבו. המשביר לצרכן של רמי שביט.

"המשביר הוא לא כלבו אמיתי. אין לו צעצועים, אין מזון, יש בעיקר פרפומריה, זה לא דומה לכלבו בחו"ל. לא כל סניפי המשביר מתוחזקים. החנות שלי בירכא בת 22 שנה ונראית יותר חדשה".

למה דווקא כלבו?

"שוק המזון רווי, כמה כבר אפשר להתפתח בו, וכלבו חסר בארץ. אומרים שהקניונים מחליפים את הכלבו, כי הם מספקים שטח מסחר ענק ומגוון, אבל אצלם שכר הדירה גבוה. אנחנו נציע מחירים אטרקטיביים יותר. אנשים מחפשים One Stop Shop.

הממלכה שלך היא ירכא ונצרת. במרכז יש כללי משחק שונים, הוצאות גבוהות יותר.

"נכון, במרכז הכל יותר יקר, אבל הטראפיק (תנועת הקונים) הרבה יותר גדול".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות