אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מסתמן: מנכ"ל פורשה הבא - אוליבר בלום צילום: איי פי

מסתמן: מנכ"ל פורשה הבא - אוליבר בלום

בלום משמש כסמנכ"ל הייצור של החברה, והוא ימונה במקום מתיאס מילר שמונה לתפקיד מנכ"ל פולקסווגן עקב שערוריית הזיוף

27.09.2015, 09:52 | שירות כלכליסט
אוליבר בלום, סמנכ"ל הייצור של פורשה ימונה ככל הנראה לעמוד בראש החטיבה, המייצרת את מכונית הספורט 911, במקומו של מתיאס מילר, כך על פי אדם המקורב לנושא שביקש להישאר בעילום שם. לדבריו, ההחלטה הסופית על המינוי של בלום תתקבל בישיבת דירקטוריון של פורשה שתתקיים בקרוב.

קראו עוד בכלכליסט

השינוי בפורשה הכרחי בעקבות מינויו של מילר שלשום (ו') למנכ"ל החדש של פולקסווגן. המינוי התקבל בעקבות חשיפת זיוף תוצאות בדיקות הפליטה, שערוריה שהובילה להתפטרותו של המנכ"ל מרטין וינטרקורן. מילר ניהל את חטיבת פורשה מאז אוקטובר 2010, ובתקופה זו עלה הרווח של יצרנית מכוניות היוקרה ב-62%. בנוסף, המשלוחים השנתיים צפויים לעקוף השנה לראושנה את רף ה-200 אלף. השערוריה פרצה לאחר שבפולקסווגן הודו כי ב-11 מיליון כלי רכב הותקנו תוכנות לזיוף מבחני הפליטה. החברה הקצתה כבר 6.5 מיליארד יורו לכיסוי העלויות כתוצאה מהמשבר.

מתיאס מילר, צילום: בלומברג מתיאס מילר | צילום: בלומברג מתיאס מילר, צילום: בלומברג

במסיבת עיתונאים שערך מילר ביום שישי לאחר שמונה למנכ"ל, הוא האשים "קבוצה קטנה" של עובדים באחריות לשערוריה. לדבריו, המצב הנוכחי הוא תוצאה של "התנהגות לא חוקית מצד כמה מהנדסים וטכנאים שהיו מעורבים בפיתוח המנועים". אותם עובדים הושעו מתפקידם, אולם הוא לא חשף בכמה אנשים מדובר.

בתוך כך, שוויץ הודיעה כי היא אוסרת על מכירת דגמי מכוניות הדיזל של פוולקסווגן. זוהי הפעולה החמורה ביותר שנוקטת ממשלה עד כה בתגובה לשערוריה. המהלך משפיע על סביבות 180 אלף מכוניות שעוד לא נמכרו או נרשמו, כולל מדגמי אאודי, סיאט וסקודה. עם זאת, ממשרד התחבורה השוויצרי נמסר כי נהגים שבבעלותם כבר מכוניות דיזל של פולקסווגן יורשו להמשיך ולנהוג.

סוזוקי מוכרת

במקביל נודע אתמול כי סוזוקי החליטה למכור אחזקה של 1.5% בפולקסווגן לפורשה אוטומוביל הולדינג, בעלת המניות הגדולה ביותר של יצרנית הרכב הגרמנית.

לסוזוקי אחזקה בפולקסואגן בעקבות שותפות שכשלה בין שתי החברות. בוול סטריט ג'ורנל דווח כי היא תעביר את המניות לפורשה ביום רביעי. בעקבות המכירה, תדווח סוזוקי על רווח מיוחד על 36.7 מיליארד ין (304 מיליון דולר).

פורשה אוטומוביל הולדינג (Porsche Automobil Holding) מנהלת נכסים שבבעלות משפחות פורשה ופיך - הצאצאים של פרדיננד פורשה, ממציא מכונית החיפושית – ושולטת על יותר מ-50% מזכויות ההצבעה בפולקסווגן. ההסכם מביא לסיומה שותפות כושלת בין פולקסווגן וסוזוקי, לאחר שנים של בוררות. השותפות נחתמה ב-2009 ונועדה להוביל לשיתוף פעולה בין שתי החברות בשווקים המתעוררים, כולל עבודה משותפת על מכוניות קטנות וחסכוניות בדלק. כחלק מההסכם, רכשה פולקסווגן אחזקה של 19.9% מסוזוקי, בעוד שיצרנית הרכב היפנית רכשה אחזקה של 1.5% בפולקסווגן. בשבוע שעבר רכשה סוזיקי בחזרה את המניות שלה מפולקסוואגן עבור 429 מיליארד ין, זאת בעקבות פסיקת בית המשפט לבוררות בינלאומית בלונדון מאוגוסט, שפסק כי סוזוקי הפרה את הברית.

תגיות