אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
השחקן המוסלמי של קבוצת ולנסיה נגד האלכוהול צילום: איי אף פי

השחקן המוסלמי של קבוצת ולנסיה נגד האלכוהול

שקודראן מוסטפי סירב בתחילה להצטלם ליד בקבוק בירה של אחת מספונסריות הקבוצה, אבל נאלץ להיכנע להוראת דובר הקבוצה; חטאפה הספרדית השיקה אפליקציית היכרויות בין האוהדים

19.10.2015, 16:04 | שירות כלכליסט

במהלך סוף השבוע אירעה בלה ליגה הספרדית התנגשות מעניינת בין אמונות דתיות והכסף הגדול בספורט. 

קראו עוד בכלכליסט

מוסטפי. מוסלמי אדוק, צילום: איי אף פי מוסטפי. מוסלמי אדוק | צילום: איי אף פי מוסטפי. מוסלמי אדוק, צילום: איי אף פי

שקודראן מוסטפי, המגן הגרמני של הקבוצה הספרדית ולנסיה השתתף במסיבת עיתונאים. השחקן מתואר על ידי העיתון הגרמני סודויטש צייטונג, כמוסלמי אדוק, כך שאסור לו לצרוך או לקדם אלכוהול. הוא הבחין על שולחן לפניו בבקבוק בירה של אחת מספונסריות הקבוצה, אסטרלה והזיז אותו הצידה.

אולם אז הגיע דובר של הקבוצה וככל הנראה הסביר כי הבקבוק חייב להישאר על השולחן. על פי הדיווח, ניתן לשמוע את מוסטפי אומר "איני רוצה שבקבוק הבירה הזה יעמוד לפני". אך הוא נכנע, הדובר החזיר את הבקבוק, ושחקן הכדורגל הסתפק במשיכת כתפיים שנועדה לתקשורת.

התנגשות מסוג זה קרוב לוודאי שלא תקרה בצפון אמריקה, שכן ספונסריות המשקאות במסיבות עיתונאים הן תמיד של משקאות לא אלכוהוליים (כמו גייטורייד). אולם הקבוצות באירופה לא מפגינות רגישות דומה ותקרית מסוג זה הייתה כנראה רק עניין של זמן.

זו כמעט בטוח לא תהיה הפעם האחרונה שניתקל באירועים כאלה. אך באחת הפעמים הבאות השחקן לא בהכרח יוותר ויהיה מעניין לראות כיצד המצב יתפתח.

חטאפה רוצה שלהגדיל מספר האוהדים

בתוך כך, קבוצת חטאפה הספרדית פנתה לטכנולוגיה כדי למלא את האצטדיון שלה. ביום חמישי שעבר השיקה הקבוצה אפליקציית היכרויות, שמאפשרת לאוהדים להיפגש ולהכיר במהלך משחקים באצטדיון אלפונסו פרז. בקבוצה מקווים שהאפליקציה, Getafinder תעזור לאוהדים "להוליד" מספיק אוהדים להעלות את מספר הצופים באצטדיון המכיל 17,393 מושבים בפרברי מדריד. "לחטאפה יש את מספר המנויים הנמוך ביותר בלה ליגה", נכתב בעמוד הפייסבוק של הקבוצה. "עלינו להתרבות".

מספר הצופים הממוצע של הקבוצה במשחק בית העונה עומד על 7,753 בלבד. זו לא הפעם הראשונה שהקבוצה פונה לאמצעים מקוריים. ב-2011 היא הפיקה סרט בשם Zombies Calientes de Getaf על זומבים חרמניים. מנהל השיווק חוזה אנטוניו קואטרה אמר בזמנו כי הסרט "שנוי במחלוקת אבל טוב". הבנאי אנחל טורס הוסיף כי הוא אופטימי לגבי ההשפעה החיובית. "אם הקמפיין יצליח, נצטרך לבנות אצטדיון גדול יותר".

תגיות