אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בקרוב: גשר חדש בין ישראל לירדן בהשקעה של 55 מיליון שקל צילום: גיל נחושתן

בקרוב: גשר חדש בין ישראל לירדן בהשקעה של 55 מיליון שקל

המשרד לשיתוף פעולה אזורי פרסם מכרז להקמת גשר חדש על נהר הירדן, כחלק מאזור תעסוקה שבו יושקעו 200 מיליון שקל

08.11.2015, 12:02 | שירות כלכליסט
‏המשרד לשיתוף פעולה אזורי הודיע היום (א') כי הוא פירסם בימים אלה מכרז להקמת גשר חדש על נהר הירדן, שיחבר בין ישראל וממלכת ירדן, כחלק מפרויקט 'שער הירדן' - אזור תעשייה ותעסוקה משותף. המכרז פורסם באמצעות המועצה האזורית "עמק המעיינות", שהפרויקט יוקם בשטחה.

קראו עוד בכלכליסט

בהודעת המשרד נמסר, כי הפרויקט, שהינו פרויקט תשתיתי ראשון ויחיד המשותף בין ישראל לירדן, כולל שני אזורי תעשייה ותעסוקה משני עברי הירדן וגשר שיחבר ביניהם.

בצד הירדני יוקמו מפעלים ישראליים וירדניים על שטח של כ-700 דונם, בעוד שבצדו הישראלי יוקם אזור תעסוקה ובסיס להעברת הסחורות לנמלי ישראל, על שטח של כ-245 דונם סמוך לטירת צבי.

נהר הירדן נהר הירדן נהר הירדן

בהמשך להחלטת ממשלת ישראל ואישור של ממשלת ירדן מאפריל 2015, האישור הסופי להקמת הגשר ניתן לאחרונה בישיבה של הוועדה הישראלית-ירדנית לביטחון ותחבורה. עלות הקמת פרויקט 'שער הירדן' בצד הישראלי מוערכת בכ-200 מיליון שקל, מתוכם כ-55 מיליון שקל להקמת הגשר.

מהמשרד לשיתוף פעולה אזורי נמסר, כי הקמת אזור התעשייה נועדה להעמיק את הקשרים הכלכליים והמסחריים בין ירדן לישראל ובהתאם לזאת את שיתופי הפעולה והיציבות באזור. כמו-כן, אזור תעשייה זה ירחיב את אפשרויות התעסוקה עבור תושבי האזור - בישראל ובירדן - ויתרום לחיזוק ופיתוח האזור.

סגן השר לשיתוף פעולה אזורי, ח"כ איוב קרא, בירך על הוצאת המכרז להקמת הגשר ואמר: "פרויקט שער הירדן הוא מהחשובים ביחסי ישראל-ירדן ויתרום רבות לשיפור היחסים בין העמים. אני שמח שהמכרז מתפרסם דווקא בתקופה זו, שכן הוא מהווה הוכחה שהשלום בין ישראל וירדן חזק יותר מכל הקיצוניים שמנסים לתקוע טריז בין המדינות ולפגוע בניסיונות המשותפים שלנו להביא לעתיד טוב יותר לעמי האזור".

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
הסבר למי שלא מבין את הסיטואציה
עד לפני שלוש שנים הירדנים היו מיצאים ומיבאים את רוב הסחורות דרך דמשק. מאז הדרדרות המלחמה בסוריה הם מתקשים לעשות זאת, וחלק גדול מהסחורה מיובאת ומיוצאת דרך נמל חיפה, עם עשרות משאיות שנוסעות מדי יום מחיפה למעבר שיח חוסיין. חלק מהתוכנית של רכבת העמק היא להמשיך אותה עד למעבר שייח חוסיין, כך שהירדנים ישתמשו בה כרכבת משא ליבוא וליצוא סחורות מה שיוזיל להם את העלויות ויחזיר לנו לפחות חלק מההוצאה של סלילת רכבת העמק שהיא פרויקט יקר מאד ולא משתלם כלכלית. זה דורש הקמת מסוף סחורות, ואילו הירדנים מצידם יכולים לנצל זאת ולהעביר את מפעלי היצור סמוך ככל הניתן למסוף הרכבת.
אלון  |  09.11.15