אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הותר לפרסום: מנכ"ל אלבר לשעבר ינון עמית הוא הבכיר שנעצר ביולי צילום: עמית שעל

הותר לפרסום: מנכ"ל אלבר לשעבר ינון עמית הוא הבכיר שנעצר ביולי

עמית נעצר ושוחרר בתנאים מגבילים לצד בעל השליטה, אלי אלעזרא, בחשד להתחמקות ממסי יבוא

15.11.2015, 06:56 | תומר הדר

מנכ"ל אלבר לשעבר ינון עמית הוא הבכיר שנעצר ושוחרר בתנאים מגבילים ביולי – כך הותר לפרסום בסוף השבוע, בעקבות פניית "כלכליסט" לבית המשפט. עמית נעצר לצד בעל השליטה בחברה אלי אלעזרא, המנכ"ל אורן אלעזרא וסמנ"כלית הכספים אירית פרנקו, ששוחררו גם הם בערבות ובתנאים מגבילים.

קראו עוד בכלכליסט

כפי שנחשף בשעתו ב"כלכליסט", רשות המסים חוקרת את עסקי היבוא המקביל של חברת הליסינג וההשכרה אלבר, שלפני כשנה וחצי החלה ביבוא מקביל של כלי רכב מתוצרת הונדה וטויוטה מארה"ב. לפי רשות המסים ייבאה החברה לארץ כ־1,500 כלי רכב הונדה וטויוטה ביבוא מקביל, בשווי מוערך של כ־150 מיליון שקל. לפי החשד ביצעה אלבר מניפולציה בערך החשבוניות שהצהירה עליהן לרשויות המס ולמעשה התחמקה מתשלום מסי היבוא. החקירה בנושא עדיין נמשכת ברשות המסים.

עתירת "כלכליסט" לבית המשפט להתרת הפרסום נעשתה באמצעות עו"ד ירון חנין ממשרד ליבליך-מוזר.

אלי אלעזרא, צילום: אוראל כהן אלי אלעזרא | צילום: אוראל כהן אלי אלעזרא, צילום: אוראל כהן

 

בכירי אלבר חשודים בהתחמקות מתשלום מסי יבוא בגובה 25 מיליון שקל, בעבירות על פקודת המכס, פקודת היבוא והיצוא, חוק מס קנייה וחוק איסור הלבנת הון. בשעתו מסרה אלבר כי "מדובר בפרסום של רשות המסים ועל סמך הערכת רשות המסים בלבד. לחברה לא ידוע על מה מבוססת הערכה זו, לרבות אופן ודרך חישובה. לחשדות אין בסיס ממשי ומקורן בגורמים המעוניינים למנוע תחרות ביבוא כלי רכב".

בתוך כך הותר לפרסום כי רשות המסים מנהלת חקירה גם נגד סוכנות הרכב "גלובל אוטו מקס", העוסקת ביבוא מקביל ובמכירת רכבי "יד ראשונה אפס קילומטר" שבה שותף עמית. לצד עמית מנהל את החברה דניאל לוי. לאחר פרישתו מ"אלבר" הקים עמית את הסוכנות עם לוי, והיא עוסקת בין היתר ביבוא מקביל של כלי רכב של חברת ג'יפ. על פי מסמכי בית המשפט, באוגוסט האחרון נעצר לוי ושוחרר בתנאים מגבילים.

מחברת "גלובל אוטו מקס" נמסר: "מדובר במחלוקת אזרחית פרוצדוראלית במהותה, מול רשויות המכס, אשר בתקווה תתבהר בהקדם. לצערנו אנו ממשיכים להיאבק בקשיים בירוקרטיים הבאים רק להערים קשיים על פתיחת היבוא המקביל, אשר מטרתו לפתוח את שוק הרכב לתחרותיות, וחיים בתחושה קשה, שחקירה זו, מקורה במניעים וטעמים זרים. אוטומקס ממשיכה ותמשיך לפעול כגורם מוביל בשוק היבוא המקביל. בהתייחס לרכבים הנדונים, אוטומקס, כלל לא החלה בתהליך שיחרור הרכבים וגם מטעם זה, לטענת החברה, אין ולא ניתן לטעון לפגם רעיוני בתהליך היבוא".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות