אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חוקרי MIT: לפחות 38% מהאפליקציות בשוק מרגלות אחריכם

חוקרי MIT: לפחות 38% מהאפליקציות בשוק מרגלות אחריכם

חוקרים במעבדות המחשבים של המכון הטכנולוגי בדקו את התקשורת הסמויה של 500 מהאפליקציות הפופולריות בעולם, ומצאו כי לפחות מחצית מהתעבורה שלהן סמויה ולא ידועה למשתמש

22.11.2015, 16:24 | נמרוד צוק

אפליקציות האנדרואיד שלכם מרגלות אחריכם: לפחות 38% מכל האפליקציות החינמיות לאנדרואיד אוספות ושולחות מידע שאינו קשור באופן ישיר לעבודה השוטפת של האפליקציה. כך עולה ממחקר מקיף בנושא של מעבדת מדעי המחשב ב-MIT, שבדק את 500 האפליקציות החינמיות הפופולריות ביותר באנדרואיד.

קראו עוד בכלכליסט

החוקרים בדקו כל ערוץ תקשורת שהאפליקציות פתחו, וכן את טיב ויעד התעבורה של ערוץ התקשורת. כאשר הם מיפו את כל התעבורה, הסמויה והישירה של האפליקציות, הם גילו כי 46% מערוצי התקשורת שהאפליקציות נפתחו והעבירו מידע ללא הסבר מספק או ברור - כלומר, תקשורת לגופים ומערכות שאינם קשורים לאפליקציה, עם מידע שנאסף עליכם ללא ידיעתכם.

אפליקציות אנדרואיד מרגלות אחריכם, צילום: ארס טכניקה אפליקציות אנדרואיד מרגלות אחריכם | צילום: ארס טכניקה אפליקציות אנדרואיד מרגלות אחריכם, צילום: ארס טכניקה

בבחינת התעבורה הסמויה הזאת, כמחצית מהתעבורה שנשלחה כך היא בעצם דרך רכיבי אנליטיקה שמוטעמים באפליקציות - כוללים דו"חות על דפוסי השימוש באפליקציה ומידע על ביצועים שנועד לעזור למפתחים לשפר אותה. בעוד שכלי אנליטיקה נחשבים למקובלים יחסית, המסקנה היא שאין הסבר מספק למחצית השנייה של התעבורה, שהיא מטרידה הרבה יותר.

כך למשל, במקרה של אפליקציית הקניות של וול-מארט, שמשמשת להצגת מחירי מוצרים על המסך לאחר קריאת פס ברקוד על המוצר, האפליקציה העבירה את פרטי הבר-קוד גם לשרתי איביי.

כדי להגיע לנתונים שהיוו את הבסיס לדו"ח, יצרו החוקרים מערכת אוטומטית שמבודדת את ערוצי התקשורת השונים שכל אפליקציה פותחת, מזהה את אלו שיש להם שימוש החיוני לתפקוד וחוסמת את אלו שמטרתם אינה ברורה. לאחר מכן, האפליקצה השוותה בין התפקוד של הגרסה החסומה אל מול הגרסה הרגילה. ב-64% מהמקרים, כאשר לאחר שנחסמו ערוצי התקשורת הלא-חיוניים, לא התגלה שום הבדל בפעילות האפליקציות.

ב-19% מהמקרים ההשבתה גרמה להיעלמות מודעות פרסומת ממסכי האפליקציה, אבל האפליקציה המשיכה לפעול באופן סדיר. ב-6.4% נרשמו רק הבדלי מינוריים בחווית השימוש, שכללו למשל את ההעלמות של שירות או כלי מסוים מאחד התפריטים. רק ב-10.6% מהמקרים, לאחר השבתת ערוצי התקשורת הסמויים, האפליקציות חדלו לפעול.

תגיות