אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סוף השבוע המטורף של אמזון צילום: אי פי איי

סוף השבוע המטורף של אמזון

הרכישות המקוונות שוברות שיא חדש ואמזון מציינת את סוף השבוע המוצלח בהיסטוריה שלה, והמוצר הנמכר ביותר? טאבלט ב-50 דולר

02.12.2015, 16:37 | הראל עילם

האמריקאים עוברים לקנות באינטרנט והמרוויחה הגדולה היא אמזון: סוף השבוע האחרון, שכלל את חגי הקניות בלאק פריידיי וסייבר מאנדיי, היה סוף השבוע המוצלח ביותר בהיסטוריה של החברה. היא רשמה שיא חדש בקצב המכירות והייתה הקמעונאית הפעילה ביותר בארצות הברית בתקופת החגים – וגם הצליחה למכור לא מעט ממוצריה שלה.  

קראו עוד בכלכליסט

לפי חברת הניטור סלייס, שעוקבת אחרי חבילות רשומות בארצות הברית, 36% מכלל הרכישות המקוונות שבוצעו במהלך בלאק פריידיי האחרון היו דרך אמזון, שעקפה כל קמעונאית אחרת בהיקף משמעותי, כאשר במקום השני ניתן למצוא את בסט ביי עם 8% בלבד.

טאבלט Fire HD 7 טאבלט Fire HD 7 טאבלט Fire HD 7

נתונים אלו עולים בקנה מידה אחד עם ההודעות לעיתונות של אמזון, שאומנם לא מסרה נתוני מכירות בשטח, אבל דיווחה על תוצאות עסקיות "מצוינות" ועל מכירות חזקות במיוחד למוצריה שלה. לפי נתוני המכירות באתר אמזון, המוצר הנמכר ביותר באתר היה הטאבלט החדש והמוזל של החברה, Fire HD 7, שנמכר ב-50 דולר בלבד. החברה מכרה גם ערכה של שישה טאבלטים ב-250 דולר, והודיעה כי מכרה בהיקף של מיליונים ברבעון האחרון – עם זינוק של 200% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והדגם הקודם של פייר.

המוצר השני הנמכר ביותר היה ממיר הטלוויזיה החכם של אמזון, פייר טיוי. גם Echo, המערכת של אמזון לניהול בית חכם, זכתה להצלחה מסחרית נאה באתר – היא הייתה המוצר הנמכר ביותר באמזון בקטגוריית "מכשירים מעל 100 דולר". זהו הישג מרשים עבור אמזון, בהתחשב בכך שבשנתיים האחרונות מוצריה האלקטרונים דשדשו במכירות. אמזון הצהירה גם שברבעון האחרון הפייר טיוי היה הממיר המצליח ביותר בארצות הברית, ואף עקב את כרומכאסט של גוגל ואת אפל טיוי החדש.

דייב לימפ, סמנכ"ל המוצרים באמזון, כתב: "אנחנו נרגשים שמיליוני לקוחות יפתחו לראשונה את מוצרי אמזון שלהם בתקופת החגים הנוכחית. זאת הייתה תקופת החגים הגדולה ביותר אי פעם עבור אמזון ועבור מוצרי אמזון, ורשמנו צמיחה בכל קטגוריות המוצרים שלנו".

ההצלחה של אמזון נובעת, בין השאר, מכך שהיא מחליפה את חגי הקניות הקצרים בשבועות ארוכים של רכישות מתחלפות. הטקטיקה הזאת עבדה בבירור גם בסייבר מאנדיי, ואמזון עדיין מציעה באתר שלה מבצעים לכבוד "שבוע סייבר" – בדומה לטרגט ובסט ביי, שהחלו לחקות אותה בכך.

לפי חברת אדובי, מכירות סייבר מאנדיי, חג הקניות המקוון האמריקאי, הגיעו לשיא של 3.07 מיליארד דולר, עליה של 16% לעומת השנה שעברה. המכירות עקפו את התחזיות של אדובי, שהעריכו שתהיה עליה של 12%, אבל נפלו מתחת לתחזיות והערכות של חברות ורשתות שיווק אחרות, שסיפקו הערכות של 18% עד 20%.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות