אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ה-NBA תקבל 80 מיליון דולר מאנהאוזר בוש ב-4 שנים צילום: שאטרסטוק

ה-NBA תקבל 80 מיליון דולר מאנהאוזר בוש ב-4 שנים

ענקית הבירה האריכה את חוזה הספונסרשיפ שלה עם ליגת הכדורסל של צפון אמריקה. אנהאוזר בוש חידשה לאחרונה גם את חוזי הספונסרשייפ עם ה-NFL, המוערך ב-230 מיליון דולר בשנה

06.12.2015, 14:57 | שירות כלכלליסט

ענקית הבירה אנהאוזר בוש האריכה את חוזה הספונסרשיפ שלה עם ליגת הכדורסל של צפון אמריקה (NBA) בארבע שנים נוספות. החוזה, שבתוקף עד 2019, מאריך את השותפות שהחלה לפני 17 שנים.

קראו עוד בכלכליסט

NBA. שיווק בחסות בירה, צילום: איי פי NBA. שיווק בחסות בירה | צילום: איי פי NBA. שיווק בחסות בירה, צילום: איי פי

לפי ההסכם, תישאר אנהאוזר בוש כשותפת הבירה הרשמית של ה-NBA, של ליגת הנשים (WNBA) ושל ליגת הפיתוח. השותפות כוללת גם את נבחרת הכדורסל האמריקאית וגם לראשונה את יוזמה השיווק לקהל ההיספאני, Noches éne•bé•a. 

בהמשך למודל שבמסגרתו חתמו ה-NBA וחברת וריזון בחודש שעבר על שותפות תוכן ושיווק, החוזה החדש עם אנהאוזר בוש כולל ענייני תוכן ייחודיים. הליגה תעבוד עם החברה ליצירת סדרת תכנים דיגיטליים, שמטרתם לעורר לחיים את המסר של המותג באמצעות הכדורסל. הסרטונים האלה יופיעו בנכסים בבעלות הליגה, וישותפו בנכסים של אנהאוזר לאורך העונה.

אנהאוזר בוש חידשה לאחרונה גם את חוזי הספונסרשייפ עם ליגת הפוטבול (NFL), המוערך ביותר מ-230 מיליון דולר בשנה. הפרטים הפיננסים של העסקה הנוכחית אמנם לא פורסמו, אך ההערכה היא שהחוזה עם ה-NBA שווה פחות, ויעמוד על סביב 80 מיליון דולר לארבע שנים.

במסגרת החוזה החדש, תקבל אנהאוזר זכויות שיווק מורחבות, וסמלים נבחרים של הליגה ייבחרו להופיע על הפחיות, הבקבוקים והאריזות האחרות של החברה. באנהאוזר מתכוונים להוציא את הסעיף הזה לפועל במותגי באדוויזר ובאד לייט כבר השנה, וכל מותג "יככב באירועים מרכזיים שונים כמו משחק האולסטארס, הפלייאוף, סדרת הגמר, הדראפט, ומשחק האולסטארס של ליגת הנשים".

לחברה יש חוזים עם 22 מבין 30 הקבוצות בליגה, וכן שותפויות אזוריות עם מותג הרבין בסין, ועסקה נפרדת בברזיל.

"מערכת היחסים שלנו עם אנהאוזר בוש היא אחת השותפויות הוותיקות ביותר שלנו, ואנחנו נרגשים להרחיב את שיתוף הפעולה בדרכים חדשות לאורך האירועים השונים בלוח השנה של העונה", מסר אמיליו קולינס, סגן נשיא ב-NBA לענייני שיווק עולמי. "ההתחייבויות השיווקיות שלקחו על עצמם באדוויזר ובאד לייט ילהיבו את האוהדים במגוון דרכים חדשות באמצעות אירועים חיים, קידומי מכירות, הפעלה דיגיטלית וסיפורים נהדרים".

אנהאוזר נמצאת כעת בעיצומו של תהליך מיזוג בשווי 106 מיליארד דולר עם יצרנית הבירה סאב מילר. בעקבות העסקה, שככל הנראה תושלם בשנה הבאה, תשלוט החברה המשולבת על 75% משוק הבירה האמריקאי ועל 30% מהשוק העולמי.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות