אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נובמבר השחור: המו"מ עם סלקום העביר את גולן לגיוס שלילי צילום: אוראל כהן

נובמבר השחור: המו"מ עם סלקום העביר את גולן לגיוס שלילי

מספר הלקוחות הנוטשים את גולן עלה על מספר המצטרפים מאז נודעה כוונת המיזוג. המבצע האגרסיבי שהשיקה גולן בסוף החודש בלם את המגמה

08.12.2015, 08:24 | אלירן מלכי

סימני השאלה סביב עסקת המיזוג בין גולן טלקום לסלקום הבריחו את הלקוחות, וגרמו לגולן לעבור בנובמבר לגיוס לקוחות שלילי לראשונה השנה. מנתונים שהגיעו לידי "כלכליסט" עולה כי בשלושת השבועות האחרונים של נובמבר, לאחר שנחשף דבר העסקה, הצטרפו לחברה 14,555 לקוחות חדשים, ו־22,507 לקוחות עזבו אותה.

ב־29 בנובמבר השיקה החברה מבצע אגרסיבי, שחתך את מחיר החבילה היקרה שלה מ־100 שקל בחודש ל־30 שקל, והצליח לבלום את מגמת הנטישה.

בד בבד הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו, המכהן גם כשר התקשורת, כי הוא מתנגד לעסקת המיזוג, ומשרד התקשורת הקים צוותים לבחינת דרכי התמודדות עם קריסה אפשרית של גולן. כל הגורמים הללו הביאו לכך שלקראת סוף נובמבר גויסו לחברה 3,028 לקוחות חדשים, ומספר העוזבים עמד על 2,369.

בשבוע הראשון של נובמבר ‑ לפני שנחשף ב"כלכליסט" כי סלקום סיכמה עם גולן טלקום שהיא תרכוש את החברה ב־1.17 מיליארד דולר ותוותר לה על חוב של 400 מיליון שקל ‑ הצליח מיכאל גולן לגייס 6,938 לקוחות חדשים ולאבד 4,571 לקוחות. על פי הנתונים שהגיעו לידי "כלכליסט", מתחילת 2015 גייסה החברה 320 אלף לקוחות חדשים וחוזרים, ו־200 אלף לקוחות נטשו אותה.

מימין: ניר שטרן, מנכ"ל סלקום ומיכאל גולן, בעלי גולן טלקום, צילום: סיון פרג מימין: ניר שטרן, מנכ"ל סלקום ומיכאל גולן, בעלי גולן טלקום | צילום: סיון פרג', אוראל כהן מימין: ניר שטרן, מנכ"ל סלקום ומיכאל גולן, בעלי גולן טלקום, צילום: סיון פרג

הפעם האחרונה שבה הודיעה גולן טלקום על מבצע נרחב לגיוס לקוחות היתה בסוף השנה שעברה. אז היא הציעה חבילות ב־37 שקל לחודש, וכל קו נוסף הוצע בשני שקלים בלבד. מבצע זה נחל הצלחה מסחררת וגרם לגיוס שיא של 53,428 לקוחות חדשים בינואר 2015, לעומת עזיבה של 25,836 לקוחות באותו החודש.

במחצית הראשונה של 2015 חלה ירידה דרסטית בשיעור הלקוחות הנוטשים את גולן טלקום, והחברה הצליחה לייצב את עצמה בהדרגתיות על יחס של שני לקוחות מצטרפים לעומת לקוח אחד נוטש. ברבעון השלישי של השנה החלה המגמה להישחק, ועל כל עשרה אנשים שגייסה גולן היא איבדה שבעה. אחת הסיבות לכך שקצב הנטישה החל לעלות במחצית השנייה של השנה יכולה להיות קשורה לעובדה שגולן חיפשה קונה, דבר שהגביר את החשש ואת חוסר הוודאות בקרב לקוחותיה. קצב נטישת הלקוחות הגיע כאמור לנקודת השיא בחודש נובמבר, והחברה סיימה אותו במאזן שלילי של קרוב ל־5,000 לקוחות.

הפעם היחידה שנתוני החברה נחשפו היתה בעת הדיווח של סלקום לבורסה בו היא הצהירה כי בכוונתה לרכוש את החברה. סלקום ציינה אז שהנתונים המופיעים אצלה סופקו לה על ידי גולן טלקום, ועשויים להיות פערים בינם ובין הנתונים האמיתיים.

מגולן טלקום סירבו להגיב.

תגיות