אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הפלטפורמה העסקית של פייסבוק: בקרוב תהיו חייבים לגלוש בעבודה

הפלטפורמה העסקית של פייסבוק: בקרוב תהיו חייבים לגלוש בעבודה

Facebook at Work קיימת כבר היום בגרסת בטא. בחברה מייעדים אותה לשמש כרשת צ'אטים פנים-ארגונית שגם תייצר לעובדים פיד חדשות משותף, כמה ארגונים גדולים כבר אימצו

10.12.2015, 13:54 | הראל עילם

פייסבוק עומדת להשיק רשמית את הפלטפורמה העסקית שלה, Facebook at Work, כבר בחודשים הקרובים. כך אמר ג'וליאן קודורינו, ראש חטיבת הקשרים העסקיים בחברה, בהודעה רשמית.  

קראו עוד בכלכליסט

הפלטפורמה העסקית אינה אמורה להתחרות בלינקדאין, אלא דווקא ברשתות חברתיות פנים-ארגוניות כגון יאמר או צ'אטר מבית SalesForce. הרעיון הוא לאפשר לכל עובדי ארגון מסויים להקים גם פרופיל עסקי שיאפשר תקשורת פנים-ארגונית, בין השאר דרך שירות צ'אט פנימי, וגם ליצור פיד חדשות כלל-ארגוני ומשותף לכל עובדי החברה. לאחרונה פייסבוק השיקה גם אפליקציית מסנג'ר יעודית עבור At Work.

Facebook for Work, מצא את ההבדלים, צילום: facebook Facebook for Work, מצא את ההבדלים | צילום: facebook Facebook for Work, מצא את ההבדלים, צילום: facebook

קודורינו ציין כי היתרון הגדול של At Work טמון בכך שהרוב המוחלט של המשתמשים כבר מכירים את פייסבוק. "הייתי אומר ש-95% מכל מה שאנחנו מפתחים לפייסבוק בכלל בסופו של דבר מגיע גם ל-At Work." כתוצאה מכך, הממשק של At Work זהה לחלוטין לזה של פייסבוק. הדבר אמור להקל על העובדים לתקשר ולשתף פעולה.

ישנם כמובן מספר שינויים בין פייסבוק הצרכנית ופייסבוק הארגונית. At Work מוגבלת במספר בחינות: ניתן לבצע צ'אט רק עם עובדי הקבוצה, למשל, ואין אפשרות לשחק במשחקי פייסבוק כגון קנדי קאש. עם זאת ל- At Work תהיה גישה לכמה כלים מתקדמים – כמו האפשרות לתת מענה ללקוחות דרך פייסבוק מסנג'ר, וכן יכולות אנליטיקס.

הפלטפורמה זמינה כיום במתכונת בטא חינמית. למעלה מ-300 חברות כבר אימצו אותה, ביניהן כמה מהארגונים הגדולים בעולם, כגון קלאב מד, הבנק הלאומי של סקוטלנד (RBS) והיינקן. בעתיד, פייסבוק מתכוונת להציע את At Work גם במתכונת פרימיום – השירות עצמו יוצע בחינם לחברות, אבל ידרוש תשלום של על מנת לקבל גישה לשירותים מתקדמים כגון כלי אבטחה והצפנה ותמיכה באפליקציות צד-שלישי המיועדות לארגונים.

באופן אירוני, בעוד שפייסבוק מתקרבת לשוק העסקי וקורצת בעצם לכיוונה של לינקדאין, לינקדאין עצמה מנסה להתקרב לפייסבוק, עם אפליקציית מובייל חדשה שאמורה להציע חוויה חברתית יותר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
פייסבוק לוקחים את הריגול העסקי לרמה חדשה...
אי אפשר לתת לעובדים לשוחח ולתת לפייסבוק מידע עסקי בלי סוף... עובדים ידברו אחד עם השני על נושאי עבודה = מכונה לריגול עסקי... מה שכן זה יכול לעבוד במקומות קטנים שלא עוסקים בפיתוח או מידע מסווג, כמו: מסעדות, חנויות קטנות, מוסדות לימודים וכו... מה שלא יעבוד: הי טק, ממשל, כל מי שיש לו סודות מסחריים ומידע שלא רוצה שיפול למתחרים... כי אפשר להיות בטוחים שיגלוש החוצה בכמויות - קודי מקור, סדר יום, משימות, פטנטים, שיחות בין עובדים, נתוני שכר והכנסות, רשימות לקוחות - זה בעיה ענקית ושום ארגון לא יסכים לכזה כלי ריגול אונליין - אלא אם כן היה לפייסבוק גרסת אופליין להתקנה ברשת פנימית...
שמעון , חיפה  |  12.12.15