אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
 חברות סרגלי הכלים עברו למובייל, ההכנסות עדיין לא צילום: אפי שריר

מאקרו טכנולוגי

חברות סרגלי הכלים עברו למובייל, ההכנסות עדיין לא

חברות הטולברים הישראליות מתחילות לעשות את המעבר מהדסקטופ למובייל, אבל הן עדיין לא למדו כיצד להתגבר על הקוקיז

17.12.2015, 11:46 | אסף גלעד

כנס המוניטיזציה השנתי הוא מפגן כוח של היכולת לעשות כסף ממובייל בישראל. קיבוץ גדול של רשתות וסוכנויות פרסום שבכל שנה מנסות לשכנע את מפתחי האפליקציות, רובם יזמים דלי אמצעים שרוצים לשחרר לשוק אפליקציות חינמיות לחסרי אמצעים אחרים, לרכוש את שירותיהן. 

קראו עוד בכלכליסט

השנה נראתה זירת הכנס מעט שונה. התאספה בו כמות גדולה מהרגיל של חברות משוק אחר. חברות אדטק — שבמקור עסקו בהפצת טולברים, תוכנות חינמיות, תוספים חינמיים לדפדפן, תוכנות פרסום, תוכנות השתלה ועוד — הבינו שכבר אין להן ברירה. אחרי שגוגל ומיקרוסופט הבהירו להן שאת הכסף צריך לעשות בלי טריקים ובלי שטיקים, בלי לחטוף את דפדפני המשתמשים או את דפי הבית שלהם ובלי לחמוד את חללי הפרסום של אתרי התוכן, הן גילו את המובייל. רבות מהן לא השכילו לבצע את המעבר, אבל ההצלחה ניכרת אצל מי שעשתה זאת בזמן, ואלה הגיעו לכנס.

"יש מגמה שבה החברות הישראליות שהיו ממוקדות בטולברים ובהתקנות על גבי הדסקטופ עוברות למובייל, וזה רק הולך ומתגבר", אומר אופיר לייטנר, מומחה מובייל ויזם הכנס. "אם לפני כמה שנים מובייל פחות עניין אותן, היום כולן כבר כאן, וזה טבעי שהן יהיו כאן: הצטברה כאן שכבה של חברות איכותיות ומומחי מובייל שמגיעים מעולם האפליקציות ומעולם האדטק".

המעבר למובייל אולי נכון ואסטרטגי, אך ההכנסות ממנו מתגמדות לעומת ההכנסות במחשבים האישיים. האתגר הגדול הוא הקוקיז, היכולת להבחין בהתנהגויות המשתמש ובטעמיו בכל המכשירים שהוא גולש מהם. שלא כמו במחשבים האישיים, אין עוגייה אחת שמנטרת את המשתמש כשהוא גולש פעם מהטאבלט או פעם מהנייד, ולכן היכולת לאסוף נתונים ולפרסם על פיהם מוגבלת.

 

כל עוד לא יהיה שינוי של ממש במצב ימשיכו חברות הטולברים לייצר הכנסות ממחשבים, עד שישכילו המשתמשים לעבור למחשבים חדשים ונקיים. "יש לא מעט חברות לניטור יעילות הפרסום שצצו בישראל, אבל הניטור הוא עדיין הבעיה הגדולה ביותר", אומר לייטר. "הבעיה הזאת צריכה היתה להיפתר, אבל זה עדיין לא קרה. בינתיים האתגר הוא למקום את הפרסומות במקום הנכון או לשלב אותן עם התוכן הנכון".

תגיות