בלעדי לכלכליסט
שופרסל מוותרת על הקרטון עם הקרח
רשת השיווק תפסיק לארוז משלוחים בקרטונים, ותתחיל להשתמש בשקיות נייר שניתן למחזר בקלות ובצידניות קירור רב־פעמיות
בשופרסל החלו לפעול לשינוי שיטת האריזה. מי שהזמין לאחרונה מוצרי מזון משופרסל אולי שם לב שבמקום קרטונים, הגיעו אליו המוצרים בשקיות נייר. ולא רק זאת, אלא שעל השקיות גם סומן היכן המוצרים שמצריכים קירור. השקיות המסומנות הללו נארזו בצידנית רב־פעמית שהשליח לקח איתו בסיום השליחות, ולא בארגז קרטון שמכיל קרחונים, כפי שהיה הנהוג עד כה.
שיטת המשלוחים החדשה בשקיות נייר נמצאת כעת בסיומו של פיילוט מוצלח ברשת, ובתוך שלושה חודשים היא תונהג בקביעות בכל הרשת ותביא להפחתה ניכרת בייצור הפסולת.
בדו"חות הכספיים ל־2014 ציינה שופרסל כי המכירות באינטרנט הגיעו ל־6% מכלל מכירות הרשת, כלומר ל־700 מיליון שקל. פלח הקניות באינטרנט צומח בכל רשתות השיווק בקצב דו־ספרתי, כך שהשקעה סביבתית בהפחתת הפסולת ממנה יכולה להתברר כמשמעותית מאוד.
עבור הרשת מדובר בחיסכון עלויות לא מבוטל, שכן הארגזים ששימשו אותה עד כה לא רק יקרים יותר משקיות נייר, הם גם תופסים מקום בסניף. הארגזים מגיעים משוטחים, ומצריכים זמן עבודה יקר כדי לפתוח אותם. בנוסף הרשת חוסכת את עלות הקרחונים ששימשו אותה לארגזים של מזון מצונן או קפוא.
השלב הבא ברשת הוא לבחון אם שקיות הנייר הידידותיות יותר יוכלו להוות תחליף גם לשקיות הניילון. בעבר ניסה השר להגנת הסביבה לשעבר עמיר פרץ לקדם חוק שיפחית את השימוש בשקיות הניילון בסופר, ולא מן הנמנע שהניסיון הזה יעלה בקרוב שוב על סדר היום. כרגע החוק לא מכיר בפתרונות של שקיות נייר שפתרונות תחליפיים לשקיות הניילון המזהמות יותר, אך נראה כי שקיות נייר יכולות להציע פתרון ירוק יותר לבעיה.
"אחריות תאגידית צריכה לספק ערך גם עבור החברה, בצמצום עלויות, גם עבור הלקוח, שהיה עד כה צריך להתמודד עם פסולת של קרטונים וכעת עם כמות נמוכה משמעותית של שקיות נייר, וגם עבור הסביבה, כאשר אנחנו מפחיתים בעקבות המהלך משמעותית את כמות פסולת הקרטונים", אמר ל"כלכליסט" צביקה ביידא, עוזר למנכ"ל שופרסל.
5 תגובות לכתיבת תגובה