אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שיא חדש: 256 אלף מכוניות חדשות עלו על הכבישים ב־2015 צילום: קיה

שיא חדש: 256 אלף מכוניות חדשות עלו על הכבישים ב־2015

על פי הערכות ראשוניות, השנה שחלפה היתה החזקה ביותר בתולדות ענף הרכב בישראל. בראש הדירוג נמצאת לראשונה קיה שירשה את אחותה מקוריאה יונדאי, עם 34 אלף מסירות בסה"כ. טויוטה תופסת את המקום השלישי

02.01.2016, 22:44 | תומר הדר

יותר מ־256 אלף מכוניות חדשות נמסרו ב־2015, כך עולה מהערכות ראשוניות בענף הרכב. השבוע אמור להתפרסם הדו"ח הרשמי של איגוד יבואני הרכב הישראלי, שצפוי לסכם את השנה החזקה ביותר בתולדות ענף הרכב בישראל אי פעם. לשם השוואה, ב־2014 נמסרו בישראל 239,771 מכוניות חדשות.

קראו עוד בכלכליסט

מנתונים ראשוניים שהגיעו לידי "כלכליסט" עולה שאת השוק צפויה להוביל קיה הקוריאנית, שמסרה בדצמבר כ־1,300 מכוניות, ומתחילת השנה כ־34 אלף מכוניות. מדובר בפעם הראשונה שקיה מובילה את המכירות בישראל. במקום השני, לאחר מספר שנים של הובלת השוק, ניצבת יונדאי, שמסרה לפי הערכות כ־1,260 מכוניות בדצמבר, ובמקום השלישי ניצבת טויוטה, עם כ־29,300 מסירות.

פקק באיילון, צילום: צביקה טישלר פקק באיילון | צילום: צביקה טישלר פקק באיילון, צילום: צביקה טישלר

בשבועות האחרונים "אגרו" יבואני הרכב הגדולים הזמנות מצד לקוחות המעוניינים לקבל מכוניות מודל 2016, ולפי הערכות, בינואר הקרוב יבואני הרכב הישראלים ימסרו יותר מ־30 אלף מכוניות חדשות. על פי הערכות בענף הרכב, ב־2015 שברו מכירות רכבי "יד ראשונה אפס קילומטר" שיא, ושיעור המכירות לחברות ליסינג שמוכרות ללקוחותיהן מכוניות כאלה הוא יותר מ־10% מהשוק. להערכת גורמים בענף, בשנה הבאה יפעלו יבואני הרכב לצמצום המגמה הזו עם הפחתת ההנחות לחברות הליסינג.

היום פרסמו חברות יונדאי ומאזדה מחירונים ל־2016, לאחר שטויוטה עשתה זאת כמה ימים קודם לכן. פרט למספר עליות נקודתיות זניחות לא ניכרות עליות מחיר גבוהות. ממחירון יונדאי החדש עולה למשל שמחיר יונדאי I10 לא שונה ומתחיל ב־60 אלף שקל ואצל מאזדה מחיר מאזדה 2 לדוגמה נותר ללא שינוי ומתחיל ב־99 אלף שקל. אצל טויוטה, הראשונה כאמור שפרסמה מחירון חדש, ניתן לראות ירידות מחיר בדגמים ההיברידיים. רוב יבואני הרכב צפויים לפרסם מחירונים בשבוע הקרוב. 

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
8 - אתה צודק אבל אתה חושב שהיבואנים באמת מנסים למנוע את זה?
רובינו יודעים לדעתי שיותר משתלם לקנות רכב מחברת ליסינג ולא מהיבואן עצמו. השאלה האם היבואן באמת נוקט בפעולות נגד ובאיזו צורה? כדי להוריד מחירים צריך לעודד תחרות, במקרה הזה, נראה לי שהיבואן מוותר מראש כי הרי תמיד יהיה מי שיקרה ביוקר.
איתי  |  05.01.16
9.
מציאות
הנתון הנהדר הזה מצביע על שני דברים עיקריים: 1. אם כ"כ הרבה מכוניות נמכרו, כנראה שהמחירים לא באמת גבוהים. 2. אם כ"כ הרבה מכוניות נמכרו כאשר המותג שמכר הכי הרבה מכר כ-30,000 מכוניות זה אומר שבניגוד למה שחושב זה שחושב שמבין ואוהב לדבר עם הידיים יש תחרות בשוק הרכב הישראלי ועוד איך והיא רצחנית לפי התפלגות המכירות לפי מותגים ויבואנים. כבר אין עדר אחד גדול אלא כמה עדרים קטנים יותר ...
עידן , רחובות  |  04.01.16
לכל התגובות