אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרטנר וסלקום איבדו הכי הרבה לקוחות בשנה האחרונה צילום: shutterstock

פרטנר וסלקום איבדו הכי הרבה לקוחות בשנה האחרונה

2.53 מיליון ישראלים החליפו חברת סלולר השנה — רק 2% יותר מב־2014. HOT הצטיינה בגיוסים בזכות מבצעי מחיר אגרסיביים, גולן טלקום הצליחה לסיים את השנה הקשה שלה במאזן חיובי ואילו הטריפל של סלקום לא הספיק כדי לפצות על הנטישות הרבות

04.01.2016, 11:08 | אלירן מלכי

2.53 מיליון ישראלים החליפו את מפעיל הסלולר שלהם בשנת 2015, עליה של 2% מ־2014. השנה התאפיינה בהמשך המגמה ששלטה בשוק בשנים האחרונות — תחרות מחירים. החברות הגדולות המשיכו לאבד לקוחות לטובת חברות ה־low cost שהציעו מחירים שהחברות הוותיקות התקשו להתמודד עימן. במקום זאת, החברות הוותיקות העדיפו להתמקד בהכנסה ההמוצעת מלקוח ובהרחבת סל שירותיהן.

החברה שהצליחה לגייס הכי הרבה לקוחות בשנה החולפת הייתה סלקום עם 564 אלף לקוחות חדשים, בין היתר הודות להשקת חבילת טריפל הכוללת שירותי טלפון וטלווזיה. עם זאת כמות המצטרפים לא הצליחה לפצות על הנטישות הרבות יותר, ובשורה התחתונה סלקום סיימה את השנה בגיוס שלילי של 116 אלף לקוחות.

מנכ"ל סלקום ניר שטרן, צילום: סיון פרג מנכ"ל סלקום ניר שטרן | צילום: סיון פרג' מנכ"ל סלקום ניר שטרן, צילום: סיון פרג

גם פרטנר סיימה בגיוס שלילי של 119 אלף לקוחות. החברה העדיפה להנמיך פרופיל השנה ולא להשתתף במלחמת מחירים. כתוצאה מכך החברה שומרת על ההכנסה הממוצעת ללקוח הגבוהה ביותר מבין כל החברות — 71 שקל לעומת 68 שקלים בממוצע בחברות הגדולות.

מצטיינת הגיוסים היתה HOT מובייל, בעיקר בזכות מבצעי מחיר אגרסיביים. החברה סיימה את השנה עם גיוס נטו של 158 אלף לקוחות.

פלאפון איבדה השנה 77 אלף לקוחות נטו. עם זאת המספרים אינם כוללים את מנויי המפעילה הווירטואלית youphone שמכרה את פעילותה וכל 80 אלף מנוייה לפלאפון.

גולן טלקום עברה טלטלות רבות השנה, ובפרט ברבעון האחרון שלה השנה שבו התפרסמה כוונתה להתמזג עם סלקום —עסקה שלא קיבלה את אישור הרגולטור, אך הבריחה מנויים. גולן פיצתה על כך בהשקת מבצעים אגרסיביים וסיימה את השנה במאזן חיובי של 130 אלף לקוחות.

את הרשימה סוגרים המפעילים הוירטואליים (רמי לוי, הום סלולר, טלזר וסלאקט) עם גיוס של 109 אלף לקוחות חדשים, אך מנגד 85 אלף לקוחות החליטו לנטוש ובהשוואה לשנה שעברה המפעילים הוירטואליים גדלו ב-24 אלף לקוחות. המפעילות הוירטואליות עדיין שומרות על נפח נמוך של לקוחות ואינן מצליחות להמריא בניגוד לחברות המחזיקות בתשתית עצמאית.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
פשוט לא ברור ...
בכל פעם שאני רואה את המספרים האלו אני מבין למה הצרכן הישראלי ממשיך להידפק על ידי תאגידים (לא רק סלולר) הסיבה המאד פשוטה היא שכנראה שאנחנו ציבור שיודע מה הוא מקבל איפה זול ואיפה יקר אבל מעבר לזה לא מוכן לעשות כלום על מנת להשפיע על מגמות. לא היה תחום שהרגולטור כל כך התערב בו לטובת הצרכן - - ניודים פשוטים - הפרדת המכשירים מחברות הסלולר - איסור נעילת מכישרים - אין התחייבויות ועדין יש לכל אחת מהחברות הגדולות יותר לקוחות מאשר לחדשות ביחד .. פשוט לא יאמן איך אנשים מוכנים להמשיך להיות לקוחות של סלקום אורנג' ופלאפון אחרי כל מה שהם עשו. ובראיה לאחור רואים שזה היה גזל לשמו כי עובדה ששלושתן עדיין קיימות ורווחיות.
,m  |  04.01.16