אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המדינה מפחיתה מס על אביזרי בטיחות, אבל רק ברכבי יוקרה צילום: וולבו

בלעדי לכלכליסט

המדינה מפחיתה מס על אביזרי בטיחות, אבל רק ברכבי יוקרה

משרד התחבורה הוסיף לרשימת האביזרים המקנים הטבות מס מערכות בטיחות המזהות תמרורים ואופנועים, אולם בפועל המערכות הללו מותקנות רק במכוניות פאר כיום. בד בבד קוצצו ההקלות למערכות בטיחות נוספות ברכבים אלו

05.01.2016, 08:10 | תומר הדר

משרד התחבורה ורשות המסים שינו את שיטת חישוב מס הקנייה על אביזרי בטיחות לרכב השבוע, בדרך שמעניקה הטבות על מערכות בטיחות המותקנות בעיקר ברכבי יוקרה.

קראו עוד בכלכליסט

בה בעת קוצצו הטבות המס הניתנות למערכות בטיחות שכבר מותקנות בדרך כלל ברכבים אלו. כך עולה ממסמך רשמי שהפיץ משרד התחבורה אתמול. שינוי שיטת החישוב ייכנס לתוקף בתחילת החודש הבא.

שני אביזרי בטיחות חדשים יזכו להטבות מס מעתה, שניהם מותקנים רק ברכבי פאר: מערכת זיהוי תמרורים - שמזהה את מהירות הנסיעה הרשומה על תמרורים ומקרינה אותה על גבי לוח המחוונים של הרכב - ומערכת שמזהה רוכבי אופניים ואופנועים. עם זאת יצוין כי במשך הזמן מערכות כאלו נוטות לעבור גם לדגמים עממיים יותר.

בד בבד קוצצו ההטבות על שתי מערכות בטיחות אחרות המזוהות עם רכבי פאר: מערכת בקרת שיוט אדפטיבית - המזהה את המרחק מן הרכב שמלפנים במצב שיוט במהירויות גבוהות וקובעת את מהירות הרכב בהתאם - וכרית אוויר שביעית - המגינה על ברכיו של הנהג. ב־2015 זיכו שתי מערכות אלו את הרכב בנקודת בטיחות, המתרגמת להנחה בפועל, ואילו כעת יהיו שוות חצי נקודה בלבד.

מערכת לניטור מרחק מלפנים. מזכה בנקודת מס אחת, צילום: וולבו מערכת לניטור מרחק מלפנים. מזכה בנקודת מס אחת | צילום: וולבו מערכת לניטור מרחק מלפנים. מזכה בנקודת מס אחת, צילום: וולבו

משרד התחבורה לא שינה את הניקוד של שאר המערכות, כמו בקרת סטייה מנתיב, ניטור מרחק מלפנים, מצלמות רוורס, חיישני חגורות בטיחות ומערכת לבלימה אוטומטית בשעת חירום.

מתן הטבות מס בהתאם לרמת הבטיחות של הרכב החלה ברפורמה משנת 2013, שחתם עליה שר האוצר אז יאיר לפיד, כדי לקדם רכישת מערכות שהופכות את הנסיעה לבטוחה יותר.

במסגרת הרפורמה מוענק זיכוי מס קנייה לרכב בהתאם למערכות הבטיחות המותקנות בו, שזוכות לניקוד שנע בין 0.5–2 נקודות. כך, בגין נקודה אחת הרכב מקבל זיכוי מס קנייה בגובה 500 שקל; בגין 2 נקודות בטיחות הרכב מקבל זיכוי בגובה 900 שקל; בגין 3 נקודות מתקבל זיכוי מס קנייה בגובה 1,250 שקל; בגין ארבע נקודות מתקבל זיכוי בגין 1,550 שקל - וכן הלאה עד זיכוי מרבי של 2,250 שקל לרכב המקבל ניקוד של עשר נקודות בטיחות.

כמו שנחשף ב"כלכליסט" החלה רשות המסים לבחון את שינוי שיטת המיסוי עוד במחצית הראשונה של השנה שעברה, אך עד כה לא הגיע הדבר לידי ביטוי.

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
זה גם מה שאמרתם ב"חבילת ההטבות" הקודמת...
כל הרעיון בהטבות האלו שישתלם ליבואנים לייבא גם רכבים זולים עם המערכות האלו. הרי היצרן מציע אותם בחו"ל, וכרגע הן לא מגיעות בגלל העלות הגבוהה. אם המערכות האלו היו קיימות כבר בכל הרכבים בשוק לא היה צריך לתת תמריץ כדי שיביאו אותם. ושוב תומר הדר ממשיך עם הכותרות והכתבות הדמגוגיות. לא מבין איך משאירים אותך במערכת "ידיעות".
רועי  |  06.01.16
2.
ודני נוימן מה איתו ?!
משרד התחבורה דואג רק למאכערים המקורבים שלהם של יבוא אישי ודואג להוזיל להם את המכוניות. רוב העם נוסע במכוניות משפחתיות ומכוניות אחרות "זולות" שעולות בסביבות 130,000 ₪, למה לא לדאוג לרוב האוכלוסייה להטבות ??? חבל שהסיפור של דני נוימן ירד מהכותרות מאז הפיגוע ביום שישי. לא שכחנו.
עידן פ. , רחובות  |  05.01.16