אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ויקטורי נכנסת לשוק הוויטמינים: "נמכור ב-30% פחות מהמתחרים" צילום: צפריר אביוב, תומריקו

בלעדי לכלכליסט

ויקטורי נכנסת לשוק הוויטמינים: "נמכור ב-30% פחות מהמתחרים"

רשת הקמעונאות יוצאת למהלך במקביל לרכישת 12 חנויות מאלון רבוע כחול. מנכ"ל הרשת, אייל רביד: "שוק תוספי המזון נהנה מרווחיות גולמית של 60% ויש מי שמגיע ל-75%"

11.01.2016, 17:17 | נורית קדוש

רשת ויקטורי החלה להכנס לשוק הוויטמינים ותוספי התזונה באמצעות הקמת מתחמים יעודיים בסניפיה, כך נודע ל"כלכליסט". מדובר במנוע תצמיחה נוסף לצד ההתרחבות הפיזית בעקבות רכישת 12 חנויות מאלון רבוע כחול. החנות הראשונה בה תמכור הרשת את המוצרים היא סניף ויקטורי ברחוב לינקולן בתל אביב. בחודש הקרוב יפתחו עוד 8 חנויות בתוך סניפי ויקטורי בחיפה, כפר סבא, נתניה, לוד, קרית גת, גני תקווה. בנוסף, ניתן יהיה לרכוש את הויטמינים בסניף האינטרנט של הרשת.

קראו עוד בכלכליסט

ההחלטה להכנס לענף הוויטמינים ותוספי התזונה התקבלה במהלך ההתמודדות על רכישת עדן טבע מרקט לפני כשלושה חודשים. אייל רביד, מבעלי השליטה ומנכ"ל ויקטורי שנחשף לנתוני המכירות והרווחיות של הרשת במסגרת הגשת ההצעה לרכישתה, נחשף לשיעורי הרווחיות הגבוהים בקטגוריה. עם החלטת הנאמנת שמונתה לרשת שנקלעה להקפאת הליכים למוכרה לרשת טיב טעם, החל רביד לפעול לכניסה לענף.

"שוק תוספי התזונה והויטמינים מגלגל כ-850 מיליון שקל בשנה והקמעונאים נהנים ממנו מרווחיות גולמית של 55-60% ויש מי שמגיע ל-75% רווחיות גולמית", חושף רביד, אשר מתחייב למכור את המוצרים במחירים הנמוכים ב-30% מהמחירים בענף. "אין סיבה שאדם שרוצה לצרוך ויטמינים יצטרך למשכן את הבית כדי לקנות אותם. אני משלב 2 צעדים להנגשת המוצרים לצרכנים: האחד באמצעות הכנסתם לרשת מזון שתגדיל את החשיפה של הצרכנים לתחום והשני באמצעות הורדת מחיר שתאפשר לרכוש אותם במחיר הוגן".

ויטמינים (ארכיון). אייל רביד: "שוק תוספי התזונה והויטמינים מגלגל כ-850 מיליון שקל בשנה והקמעונאים נהנים ממנו מרווחיות גולמית של 55-60% ויש מי שמגיע ל-75% רווחיות גולמית", צילום: גלעד קוואלרצ ויטמינים (ארכיון). אייל רביד: "שוק תוספי התזונה והויטמינים מגלגל כ-850 מיליון שקל בשנה והקמעונאים נהנים ממנו מרווחיות גולמית של 55-60% ויש מי שמגיע ל-75% רווחיות גולמית" | צילום: גלעד קוואלרצ'יק ויטמינים (ארכיון). אייל רביד: "שוק תוספי התזונה והויטמינים מגלגל כ-850 מיליון שקל בשנה והקמעונאים נהנים ממנו מרווחיות גולמית של 55-60% ויש מי שמגיע ל-75% רווחיות גולמית", צילום: גלעד קוואלרצ

לדברי רביד, ספקי הויטמינים החשופים למרווחים הגבוהים שמותרים בידם הקמעונאים המשווקים את מוצריהם, תמכו במהלך וסייעו לרשת להכנס לענף. "הורדת המחיר תוביל להערכתי בתוך כשנה לירידה של המכר הכספי בענף ל-650 מיליון שקל, אבל בערכים כמותיים, השוק יגדל כיוון שכל הרשתות המוכרות ויטמינים יצרכו להוריד מחירים ובעקבות כך יותר צרכנים יקנו את המוצרים".

לצורך קיצור תקופת הלמידה של התחום, גייס רביד את מיכל אביב, מי שכיהנה כמנהלת הסחר של עדן טבע מרקט והיא תטפל בסחר, בפיתוח המותגים, החנויות ועוד. בנוסף, בכל חנות יוצבנטורופת מקצועי שיסייע בבחירת ויטמינים ותוספי תזונה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות