אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד האנרגיה: רוצים מיליון שקל? תקימו תחנת תדלוק בגז טבעי צילום: עמית מגל

משרד האנרגיה: רוצים מיליון שקל? תקימו תחנת תדלוק בגז טבעי

המשרד מעוניין להקים רשת של עד 40 תחנות תדלוק בגז טבעי דחוס לשימוש אוטובוסים ומשאיות, במטרה לצמצם את זיהום האוויר

20.01.2016, 12:44 | ליאור גוטמן
משרד האנרגיה יצא אתמול (ג') בקול קורא לקבלת מידע על הקמת רשת תחנות תדלוק לגז טבעי דחוס (CNG). מדובר בתוכנית שגובשה במשרדי האנרגיה, ראש הממשלה והאוצר להסבת צי הרכב הכבד (אוטובוסים, מערבלי בטון, משאיות) לשימוש בגז טבעי במקום בסולר. לטענת משרד האנרגיה, הוא יעניק "בונוס" של מיליון שקל לכל הקמה של תחנות תדלוק אלו, כאשר הכוונה היא לפרוס רשת של 30 עד 40 תחנות כבר בשנתיים הקרובות.

קראו עוד בכלכליסט

לפני נתוני מינהלת תחליפי הנפט, שמשותפת למשרדי רה"מ, האנרגיה והאוצר, כ-90% מזיהום האוויר במטרופולינים מקורו בתחבורה, כאשר חלקה של התחבורה הכבדה הוא הגדול ביותר. לפיכך, המרה של צי הרכב הכבד לשימוש בגז יצמצם את זיהום האוויר.

תחנת תדלוק של גז טבעי בארגנטינה, צילום: בלומברג תחנת תדלוק של גז טבעי בארגנטינה | צילום: בלומברג תחנת תדלוק של גז טבעי בארגנטינה, צילום: בלומברג

לפני נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (נכון לסוף 2014) בישראל נעים כ-330 אלף משאיות, כ-20 אלף מוניות וכ-33 אלף אוטובוסים (בגדלים שונים) וכ-5,000 כלי רכב כבדים (ציוד מכני וכו'), כאשר שכבת כלי רכב זו היא המועמדת המיידית להסבה לשימוש בגז טבעי במקום סולר. מי שעתידה להיות העיר הראשונה שתטמיע את המהלך היא חיפה, שתקבל בקרוב עשרות אוטובוסים מונעים בגז טבעי כחלק מפיילוט שנערך בנושא.

רשת ביטחון

עיון בנספחי משרד האנרגיה מעלה שבעלי תחנות התדלוק החדשות יקבלו רשת ביטחון של עד 75% מהיקף המכירות שתוכנן לכל תחנה, כשר היקף זה ייקבע בין בעל התחנה למשרד האנרגיה לאחר תחילת עבודתה. עוד אומרים שם שהמענקים יינתנו כחלק מתוכנית הממשלה לעידוד מעבר לתחבורה מבוססת גז טבעי ותחליפי נפט.

"משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים על אגפיו, ימשיך לקדם את המעבר של מדינת ישראל לאנרגיה נקייה יותר, תוך הסרת החסמים העומדים בפני היזמים", סיכם שר האנרגיה יובל שטייניץ.

תגיות