אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיווח: אמזון רוצה נוכחות בולטת יותר במכשירי אנדרואיד

דיווח: אמזון רוצה נוכחות בולטת יותר במכשירי אנדרואיד

לאחר שניסתה את כוחה כיצרנית סמארטפונים ונחלה כישלון, ענקית הקמעונאות מעוניינת שממשק המשתמש של מכשירי האנדרואיד יהיה דומה יותר לזה של טאבלטי הקינדל שלה

26.01.2016, 11:50 | עומר כביר
אמזון פועלת לחזק את נוכחותה באנדרואיד ומנהלת דיונים עם יצרניות סמארטפונים על אינטגרציה עמוקה של שירותיה במכשיריהן השונים – כך לפי דיווח של אתר The Information.

קראו עוד בכלכליסט

אמזון ניסתה את כוחה כיצרנית סמארטפונים בעבר עם הפייר פון, אבל המכשיר הוכתר ככישלון מוחלט. כעת היא מקווה לזכות לדריסת רגל במערכת ההפעלה הפופולרית בעולם בדרך עקיפה. לענקית הקמעונאות כבר יש שיתופי פעולה עם כמה יצרניות אנדרואיד, במסגרתם אפליקציות של החברה מותקנות מראש על המכשירים. ואולם, לפי הדיווח, החברה מעוניינת באינטגרציה עמוקה יותר.

קינדל פייר של אמזון קינדל פייר של אמזון קינדל פייר של אמזון

לדברי מקורות, אמזון מעוניינת שממשק המשתמש של מכשירי השותפות הפוטנציאליות יהיה דומה לזה שבטאבלטי קינדל של החברה, ויטמיע את שירותיה השונים (למשל, שירות הסטרימינג) כחלק אינטגרלי ובלתי נפרד מהמכשיר. באופן זה מקווה אמזון לזכות לנוכחות גדולה יותר במערכת ההפעלה, ולמשוך יותר משתמשי סמארטפונים לשירותיה השונים.

לאמזון תמיד היתה מערכת יחסי אהבה-שנאה עם אנדרואיד. החברה משתמשת במערכת ההפעלה של גוגל במכשירי המובייל שלה, אבל עושה שימוש בממשק משתמש ייחודי ששם במרכז את האפליקציות ואת שירותי התוכן שלה, ודוחק לקרן זווית את השירותים של גוגל. אסטרטגיה זו זכתה להצלחה רבה עם טאבלטי פייר השונים, ואפשרה לאמזון להפוך לגורם משמעותי בשוק זה.

ואולם, הכישלון של הפייר פון גדע את תוכניות החברה לבצע מהלך דומה בשוק הסמארטפונים. באמצעות המגעים הנוכחיים עם יצרניות מכשירים מקווה אמזון להגיע להישג דומה בדרך עקיפה, ולהציג לצרכנים סמארטפונים שאמנם לא מיוצרים על ידה, אבל שכוללים את ממשק המשתמש שלה ואת הגישה הנוחה לשירותיה.

תגיות