אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הנחמדות משתלמת: ריינאייר כבר לא "דוחה", רק זולה צילום: בלומברג

הנחמדות משתלמת: ריינאייר כבר לא "דוחה", רק זולה

חברת הלואו קוסט האירית שנודעה בתור "זולה ודוחה" שיפרה את שירותיה, ומספר הלקוחות זינק ב־20%

02.02.2016, 13:02 | שירות כלכליסט

חברת הטיסות המוזלות האירית ריינאייר הוכיחה כי הנחמדות משתלמת, והכפילה את הרווח הנקי שלה ברבעון השלישי של 2015. זאת לאחר עלייה משמעותית במספר הנוסעים שהשתמשו בשירותיה. החברה, שפתחה במקצה שיפורים נרחב בסוף 2013, רשמה ברבעון השלישי של השנה התקציבית 2015 רווח נקי של 103 מיליון יורו, בהשוואה ל־49 מיליון יורו בתקופה המקבילה אשתקד.

קראו עוד בכלכליסט

השנה התקציבית האחרונה הביאה בכנפיה הצלחה גדולה לחברת התעופה, כשתעבורת הנוסעים חצתה לראשונה את רף ה־100 מיליון.

במהלך 2015 נסק מספר הלקוחות המשתמשים בשירותי החברה ב־17% ל־101.4 מיליון בהשוואה ל־86.4 מיליון ב־2014. הרבעון השלישי של השנה הפיסקאלית 2015 רשם זינוק של 20% במספר הנוסעים, מ־20.8 מיליון ל־24.9 מיליון, בהשוואה לתקופה המקבילה ב־2014. גם הירידה העקבית במחיר דלק המטוסים, שצנח בכ־40% במהלך 12 החודשים האחרונים כתוצאה מהירידה החדה במחירי הנפט, סייעה בשורת הרווח הנקי.

המנכ"ל מייקל או המנכ"ל מייקל או'לירי. "כולם אוהבים חוטא שחוזר בתשובה" | צילום: בלומברג המנכ"ל מייקל או

בלי נמלים נידחים

בספטמבר 2013 פתחה חברת הלואו קוסט במקצה שיפורים משמעותי בשירותים שאותם היא מציעה. החברה, שעד אז נודעה כ"זולה ודוחה", הבינה שכדי למשוך את הנוסעים ולהתחרות בחברות מבוססות היטב כמו לופטהנזה או אייר פרנס, שגם הן מציעות שירותי לואו קוסט, עליה לתת תמורה עבור הכסף שמשלמים הנוסעים. לכן החליטו לבצע בה מתיחת פנים תחת תוכנית הנושאת את השם "תמיד להשתפר" (always getting better). לא עוד נחיתות בנמלי תעופה נידחים, איחורים וגבייה מופרזת על מטען. עוד הנגישו בחברה את אתר האינטרנט, והחלו לספק תוספות בתשלום כדי למשוך יותר אנשי עסקים ומשפחות. מנכ"ל ריינאייר, מייקל או'לירי, התייחס להשפעה החיובית של השינוי שעברה החברה בראיון לסוכנות בלומברג במאי האחרון: "אם הייתי יודע שלהיות נחמד ללקוחות שלי יהיה טוב לעסקים, הייתי עושה זאת כבר לפני שנים". או'לירי, שידוע בהתבטאויותיו חסרות המעצורים, הוסיף כי "כולם אוהבים חוטא שחוזר בתשובה".

הטרור פגע בתיירות

ריינאייר מעריכה כי תטיס כ־106 מיליון נוסעים עד סוף השנה התקציבית, והצהירה כי ממוצע התפוסה בטיסותיה עומד על 90%. עם זאת, הרווח הנקי ברבעון האחרון צפוי להיפגע, בין השאר עקב היחלשות הליש"ט ומס שמטילה איטליה על נוסעים העוברים בשדות התעופה שלה. ב־2012 הואשמה ריינאייר כי התחמקה מתשלום המס.

נוסף על כך אירועי הטרור האחרונים בצרפת פגעו בתעבורת הנוסעים. "השוק נחלש לאחר האירועים בפריז, וכמו שאנחנו תמיד עושים במצבים דומים, תדלקנו אותו בקידומי מכירות והנחות", אמר סמנכ"ל הכספים של ריינאייר. שביעות הרצון מהדיווח השנתי של החברה תלויה, אפוא, ב"אירועים בלתי ידועים העתידים לבוא", במיוחד במהלך תקופת חג הפסחא באביב הקרוב.

בעקבות הזינוק ברווח הנקי תבצע החברה רכישה חוזרת של מניות בסכום כולל של 800 מיליון יורו, שתתפרס על פני חמישה חודשים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
ריאן אייר מעולם לא היתה "דוחה" בשום מובן!
דוחה הייתה טיסתי האחרונה מנתב"ג החל מאלה שנדחפים בתור לצ'ק אין, וכלה באלה שיושבים על ידיות המושבים במטוס, מדברים בקולי קולות ועם מי שלא יושבים לידם. אלה שמתרוצצים במטוס הלוך ושוב כדי לפגוש מכרים, ואלה שמתלוננים על אחרים שתפסו את המקום של התיק שלהם, ואז מאחסנים טרולי גדול מדי שיכול להכנס לתא רק לרוחב. כבר מזמן שלא חייבים לעלות על טיסה בחליפות, ונוח זה חשוב, אבל הטיסה האחרונה שעליתי עליה, מחצית נראו כמו פליטים. ריאן אייר הציעו תמיד טיסות עם מינימום, ובמחירים נמוכים מאוד. אבל השירות היה תמיד אדיב, והטיסות נעימות ובטוחות!
חן , ברלין  |  02.02.16
2.
נחמדים או לא לא מעניין אותי
פעם כדי לטוס לאיטליה או ספרד היייתי משתמש באליטליה ואיבריה לא עלינו, היום הכאטיס עולה לי עשירית מאשר ב2002-2008, וחלק ניכר מהלקוחות נמצאים ליד אותם יעדים נידחים שציינתם (בארי, אנקונה, סרגוסה וכו) פעם הייתי צריך לקחת אליהם קונקשיין, אז ממש לא מעניין אותי אם מחייכים אלי או לא, וקפה וסנדוויץ אני אוכל לפני הטיסה וזהו
יאיר לא לפיד  |  02.02.16
לכל התגובות