חלם זה באילת
הפסקת פעילותו של שדה דב עלולה להיות המסמר האחרון בארון הקבורה של עיר התיירות הדרומית
• תשתית עירונית לוקה בחסר
• מחסור ביזמים שיקימו אטרקציות תיירותיות קטנות וגדולות בעיר
• התדרדרות מתמשכת בביקורי תיירות חו"ל בעיר גם כאשר התחרות מצד שכננו המצרים והירדנים קרסה עקב המשבר הביטחוני בסיני.
• הגירה שלילית של תושבים מרקע סוציו-אקונומי כלכלי גבוה לעומת כניסה גדולה של מחפשי מקלט
• התחרות לתיירות הפנים באילת מגיעה כיום מיעדי נופש באגן הים התיכון. במחיר של טיסה לאילת משדה דב אפשר לטוס לקפריסין , אנטליה או חלק מאיי יון וזאת עוד לפני שהשווינו את מחירי המלונות.
צודק ראש העיר אילת שמנסה בכל כוחו לדחות את סגירתו של שדה דב. האם מישהו יעלה על הדעת שמשפחה מתל אביב או מנתניה תסע ברכב או ברכבת לנתב"ג רק על מנת לטוס משם לאילת? האם מישהו בכלל נותן את דעתו לכך שבתקופות מסוימות במשך היום ובעונות מסוימות, העומס בנתב״ג בלתי נסבל (גם ללא רכבת אווירית לאילת). מה שברור הוא שהרבה פחות תושבי מרכז הארץ יבחרו באופציה של טיסה לאילת.אלו שלא יוותרו על הנופש בעיר הדרומית, יעדיפו לנסוע ברכביהם הפרטיים דבר שיביא לתוספת עומס על כבישי הדרום במיוחד בתקופות העומס, בסופי-שבוע ובחגים.
הרי די לקרוא את דו"ח מבקר המדינה ממאי 2011 שכתב פרק מיוחד המתייחס לבעיות שמעכבות את פתוח התיירות באילת. מה נעשה עם מסקנות הדו"ח הזה? הן מאוחסנות בארכיב משרדי המבקר. היכן משרד ראש הממשלה שהדו"ח מטיל עליו ועל משרד התיירות את האחריות המשותפת לעיר הדרומית?
מה שמעניין ביותר הוא שחברי כנסת מכל המפלגות, כמו גם תושבי העיר אילת, בעלי עסקים באילת, ובראשם המלונאים, לא יוצאים כל בוקר להפגין. האדישות זועקת לשמים. שער הכניסה הדרומי של מדינת ישראל עומד בפני קריסה כלכלית וחברתית ואף אחד לא מזדעק? כנראה עייפנו ואנחנו פשוט "מרימים ידיים".
2 תגובות לכתיבת תגובה