אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרות המזומנים של תערוכת ז'נבה

פרות המזומנים של תערוכת ז'נבה

מערכת מתלים עם בקרה אלקטרונית למזראטי לבנטה, פקודות קוליות לאופל GT קונספט, מהירות 200 קמ"ש לסקודה S VISION ו־12 בוכנות למנוע של פרארי GT4 לוסו — אלה חלק מהפיתוחים שייראו בתערוכת ז'נבה, שמציגה דגמים שזמן הפיתוח שלהם קצר והרווחים מהם מהירים

29.02.2016, 09:06 | תומר הדר

ביום חמישי הקרוב תיפתח תערוכת הרכב החשובה ביותר באירופה: תערוכת הרכב של ז'נבה. כאן הכסף מדבר. המכוניות שמוצגות בתערוכה של 2016 הן פרות מזומנים שנועדו למקסם רווחים מהירים ליצרני הרכב, בשימוש במשאבים זמינים ובזמני פיתוח קצרים.

מזראטי לבנטה

מצטרפת לכסף הגדול של רכבי השטח

עד כה נמנעה מזראטי האיטלקית מייצור של רכבי כביש־שטח. אחרי הכל, בעולמם של יצרני מכוניות־העל, רכבי ארבע על ארבע נחשבים למילה גסה, כזו שנוגדת את עצם הווייתה של מכונית הספורט, אך הצלחתה של פורשה, שהיתה הראשונה שהציגה רכב כביש שטח — הקאיין, הבהירה היטב ליצרני רכבי הספורט האקזוטיים היכן נמצא הכסף הגדול. לכן החברה מציגה את הלבנטה, שיגיע ארצה בקיץ השנה. מזראטי טרם חשפה את המפרט המלא של מנועי הרכב, אך כבר ממהרת להתחייב על דבר אחד בטוח: התנהגות הכביש של הלבנטה, מדגישים במזראטי, תהיה ספורטיבית, בזכות מערכת הנעה כפולה ומערכת מתלים מבוקרת אלקטרונית.
מזראטי לבנטה מזראטי לבנטה מזראטי לבנטה

אופל GT קונספט

בלי כפתורים, רק פקודות קוליות

אופל הגרמנית נחשבת באירופה למכונית שמרנית למדי. כיום, כאשר לקוחות רבים פוזלים לכיוון רכבי כביש־שטח שעיצוביהם הולכים ונעשים נועזים, אנשי אופל נדרשים להגיב במהירות. הפתרון הוא ה־GT קונספט, מכונית ספורט שרומזת על עיצוביהם העתידיים של דגמים שתציג היצרנית ועל הטכנולוגיות שתשתמש בהן. באופל מדגישים שתפעול ה־GT קונספט, שנושאת שם זהה למכונית ספורט אגדית של אופל, ה־GT שזכתה להצלחה בשנות השבעים, אינה מופעלת באמצעות כפתורים, אלא באמצעות פקודות קוליות ומסך מגע.
אופל GT קונספט, צילום: אופל גי טי opel gt אופל GT קונספט | צילום: אופל גי טי opel gt אופל GT קונספט, צילום: אופל גי טי opel gt

סקודה VISION S

השמרנית של פולקסווגן מצטרפת למגרש של הגדולים

מאז ומעולם מוצבה סקודה כזרוע הפחות הרפתקנית של קונצרן פולקסווגן: אאודי היא היוקרתית, סיאט היא הספורטיבית ואילו סקודה היא השמרנית והעממית.

דווקא משום כך סקודה יכולה להרשות לעצמה לייצר כלי רכב שפונים אל פלחי שוק שמרניים יחסית אך רווחיים להפליא, והדוגמה הבולטת ביותר היא מכונית התצוגה VISION S.

מדובר ברכב שהוא אב־טיפוס לדגם שתייצר סקודה בעתיד הקרוב, והוא מיועד להתחרות ברכבי כביש־שטח גדולים, כמו יונדאי סנטה פה. ה־VISION S מצויד במערכת הנעה כפולה ובמנוע בנזין קטן, בנפח 1.4 ליטרים, שמפיק 156 כוחות סוס באמצעות מגדש טורבו. למנוע הבנזין משודך מנוע חשמלי שמפיק 40 קילו־ואט.

צמד המנועים יחד מאפשר לסקודה להגיע למהירות מרבית של 200 קמ"ש ולזנק ל־100 קמ"ש בתוך 7.4 שניות.

סקודה VISION S סקודה VISION S סקודה VISION S

פיז'ו TRAVELLER

מיניוואן משפחתי שהופך גם לחדר ישיבות

פלח השוק של המיניוואנים הגדולים סובל זה שנים מתדמית אפורה. מסיבה זו בשנים האחרונות מאבד פלח השוק הזה מכירות לטובת רכבי כביש־שטח שמצוידים גם הם, בגרסאות הבכירות, בשלוש שורות מושבים שיכולים להכיל שישה נוסעים. הפתרון של פיז'ו, שאינה עוסקת בייצור רכבי כביש־שטח גדולים, הוא לייצר מיניוואן גדול שימשוך את הקונים בחזרה באמצעות אביזרי נוחות ומרווח פנימי. כך, לפי פיז'ו, ה־TRAVELLER ניחן בנפח להסעת מטענים של 1,500 ליטרים. כאשר המושבים שלו מקופלים הנפח עולה ל־4,900 ליטרים. את המושבים האחוריים הנוסעים יכולים לסובב כך שיפנו זה אל זה לצורך קיום ישיבות, תחת גג זכוכית מיוחד המאפשר חלוקה של הרכב לשלושה אזורי אקלים נפרדים. הדלתות חשמליות, המידע על אודות מהירות הנסיעה וצריכת הדלק מוקרן כל הזמן על החלון הקדמי מול עיני הנהג, והחלונות בנויים כך שלא יאפשרו חדירה של 70% מקרני השמש.

פרארי GT4 לוסו

הלקוחות מתחתנים וזקוקים לביצועים של רווקים

לקוחותיה של פרארי, כך למדה היצרנית, נוטים לפעול בשני אופנים ברורים: ראשית, הם מתחתנים ומביאים ילדים לעולם. שנית, הם ממשיכים להתעשר וזקוקים למכונית פרארי שימושית, שביצועיה לא יביישו את ביצועי מכוניות הספורט של ימי רווקותם. מסיבה זו פרארי מציגה את הGTC4 לוסו — מכונית ספורט ארבע מושבית שמיועדת לשנע גם את המשפחה. בלב ה־GT4 לוסו פועם מנוע אדיר ממדים בעל 12 בוכנות, בנפח 6.2 ליטרים. המנוע מפיק לא פחות מ־690 כוחות סוס, והם מועברים לארבעת גלגלי הרכב באמצעות מערכת הנעה כפולה ומסוגלים לשגר את המשפחה ל־100 קמ"ש בתוך 3.4 שניות ולהגיע עד מהירות מרבית של 335 קמ"ש.

אלפין

רנו חוזרים אל מכוניות הספורט האקסקלוסיביות

בשנות השישים והשבעים נהנתה רנו הצרפתית מזכות נדירה בקרב יצרני הרכב העממיים: היא התחרתה בפורשה על מסלולי המירוצים באמצעות מכוניות שייצרה אלפין, חברה קטנה שהתמחתה במכוניות מירוץ שהתבססו על רכיבי רנו. עם השנים רכשה רנו את אלפין, אלא שמתחריה היוקרתיים של אלפין, כמו פורשה, מיצבו את מכוניותיהן יותר ויותר גבוה — ולמכוניות של אלפין נותר ניחוח עממי של רנו, והוא פגע במכירותיהן עד הפסקת הייצור בשנות התשעים. כעת אנשי רנו מרגישים שהגיע הזמן לשוב אל זירת מכוניות הספורט האקסקלוסיביות: החברה מציגה את החזון בז'נבה, אב־טיפוס למכונית ספורט שתיוצר בשנה הבאה. רנו טרם חשפה מפרט טכני מלא של הדגם החדש, אך לנוכח ניסיון העבר, הביצועים לא ייפלו מאלה של מותגי היוקרה הגרמניים.
אלפין אלפין אלפין

סיאט אטקה

עוד ספורטיבית שמצטרפת לטרנד החם של רכבי השטח

סיאט היא היחידה ממותגי פולקסווגן שטרם הצטרפה לטרנד רכבי הכביש־שטח, אלא שבגלל העלייה השנתית במכירות כלי רכב אלה באירופה, קשה להתעלם מצמיחת הסגמנט. מסיבה זו סיאט שולפת רכב כביש־שטח משלה: אטקה. סיאט כמובן מדגישה שהאטקה הוא רכב כביש־שטח, אך מדובר ברכב שניחן בשלל תכונות דינמיות שהולמות את סמלה של סיאט ואת תדמיתה הספורטיבית. היצע המנועים באטקה כולל מנועים המוכרים היטב מדגמים אחרים של סיאט ושל קונצרן פולקסווגן: נפח מנועי הבנזין מתחיל ב־ 1.0 ליטרים (115 כוחות סוס) ומגיע עד 1.4 ליטרים (150 כוחות סוס)
סיאט אטקה, צילום: סיאט אטקה סיאט אטקה | צילום: סיאט אטקה סיאט אטקה, צילום: סיאט אטקה

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות