אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עוד ישראלית רוצה נאסד"ק: פורסייט בוחנת הנפקה צילום: עמית שעל

בלעדי לכלכליסט

עוד ישראלית רוצה נאסד"ק: פורסייט בוחנת הנפקה

החברה העוסקת במחקר ופיתוח מוצרים למניעת תאונות דרכים בוחנת הנפקה בשוק האמריקאי כדי לגייס הון לפיתוח מוצר החברה שטרם הושק. פורסייט החלה להיסחר בת"א באוקטובר האחרון לאחר שהתמזגה עם השלד הבורסאי של אסיה פיתוח

29.02.2016, 08:04 | דרור רייך

חברת פורסייט(Foresight) בוחנת הנפקה בנאסד"ק, כך נודע ל"כלכליסט". פורסייט מבקשת להנפיק בנאסד"ק כדי לגייס הון הנדרש לה להמשך פיתוח של מוצרי החברה.

קראו עוד בכלכליסט

פורסייט נכנסה לבורסת תל אביב באוקטובר אשתקד, באמצעות מיזוג לשלד הבורסאי אסיה פיתוח. מייסדי החברה הם חיים סיבוני ולוי צרויה. אף שפורסייט השלימה פיתוח אב־טיפוס ראשוני למערכת התרעה, לחברה עדיין צורך בהשקעות נרחבות במחקר ופיתוח.

המימון להמשך הפיתוח של פורסייט הגיע עד כה מקופת המזומנים של אסיה פיתוח, בת 5 מיליון שקל, ומגיוס של 16 מיליון שקל שהשלימה החברה לאחרונה בדרך של הקצאה פרטית.

בין השמות שהשתתפו בגיוס נמצאת קבוצה של יבואני רכב וגורמים פרטיים. הגיוס נעשה במחיר של 1.75 שקלים למניה לפי שווי של 100 מיליון שקל, סכום זעיר ביחס לשווי שבו נסחרת מובילאיי הישראלית שפרצה את הדרך בתחום ושווייה עומד היום על כ־6.8 מיליארד דולר. כיום מניית פורסייט נסחרת במחיר של 2.07 שקלים ושווי השוק של החברה הוא 120 מיליון שקל.

בראש המשקיעים עמד יצחק מנור, מבעלי לובינסקי, יבואנית מכוניות פיז'ו וסיטרואן, וכן מבעלי השליטה בבנק אגוד ובחברת הנדל"ן צמח המרמן. עוד בין המשקיעים OGI הפרטית, יבואנית פורשה במדינות במזרח אירופה; אבנר כהן ושותפו לעסקים רו"ח יצחק סוארי שעומד בראש תאגיד אלייד — יבואנית פולקסווגן וסקודה; וכן בנעד גולדווסר, ממייסדי מדינול.

לקחה מהאם

את הטכנולוגיה שעל פיה מפתחת פורסייט את מוצריה סיפקה החברה־האם (62%), מגנא, המשווקת מערכת התרעות ביטחוניות באמצעות מערכות מכ"ם לגבולות ומתקנים בארץ ובעולם. בין היתר, מערכת החברה משמשת בגבול רצועת עזה ובכורים גרעיניים ביפן.

על בסיס טכנולוגיה זו וטכנולוגיית תלת־ממד פיתחה פורסייט מכ"ם לשוק המערכות למניעת תאונות דרכים. זאת בשונה מהפתרון שמציעה מובילאיי העושה שימוש במצלמה אחת ומספקת תמונה דו־ממדית של סביבת הרכב. לאחרונה פורסייט דיווחה כי היא ממשיכה להרחיב את סל המוצרים העתידי שלה לתעשיית הרכב וסיימה בהצלחה ניסוי ראשון במערכת להתרעה ומניעה של תאונות שרשרת.

ללא לקוחות

פורסייט מצויה בתחילת דרכה, אין לה עדיין לקוחות בתחום והמוצר שלה טרם אושר לשימוש. לצד בעלת השליטה מגנא מחזיק כפיר זילברמן, בעל המניות הפרטי הגדול ביותר, ב־7.5%.

בשיחה עם "כלכליסט" ציין מנכ"ל פורסייט חיים סיבוני: "הטכנולוגיה מבוססת על תוכנה מתקדמת המבוססת על כמה מצלמות, ומאפשרת לנו לפתח מגוון רחב של מוצרים משלימים העונים על צרכים שונים בתחום מניעת תאונות הדרכים".

חיים סיבוני, צילום: עמית שעל חיים סיבוני | צילום: עמית שעל חיים סיבוני, צילום: עמית שעל

תגיות