אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קריסה של 97%: HOT סיימה את 2015 עם רווח נקי של 7 מיליון שקל צילום: רמי זרנגר

קריסה של 97%: HOT סיימה את 2015 עם רווח נקי של 7 מיליון שקל

בשנת 2014 רשמה רווח נקי של 216 מיליון שקל. HOT שילמה דמי ניהול של 60 מיליון שקל לחברת אלטיס של בעל השליטה, פטריק דרהי

15.03.2016, 08:55 | אלירן מלכי

חברת HOT פרסמה הבוקר (ג׳) את הדו"חות הכספיים שלה לשנת 2015 והציגה רווח נקי של 7 מיליון שקל בלבד, לעומת

רווח נקי של 216 מיליון שקל ב-2014 - קריסה של 97%. הכנסות הקבוצה הסתכמו בכ-4 מיליארד שקל עם EBITDA של 1.68 מיליארד שקל, לעומת 1.87 מיליארד שקל ב-2014.

 

קראו עוד בכלכליסט

את הרבעון האחרון של 2015 סיימה החברה עם הפסד של 13 מיליון שקל בעקבות גידול בהוצאות, אך במקביל היא הצליחה לבלום את הנטישה ההמונית של לקוחות הכבלים שלה.

החברה מדווחה כי HOT מובייל מצליחה לגדול בכ-280 אלף לקוחות לעומת שנת 2014, וכעת היא עומדת על 1.2 מיליון לקוחות, מה שהופך אותה לחברה הרביעית בגודלה.

HOT שילמה דמי ניהול של 60 מיליון שקל לחברת אלטיס של בעל השליטה, פטריק דרהי. לפי ההסכמים בין החברות, HOT משלמת דמי ניהול של 1.5% מהכנסותיה. בשנת 2014 שילמה HOT דמי ניהול של 61 מיליון שקל.

מי שאיישו את טבלת שכר הבכירים בחברה היו בעיקר המנכ"ל והיו"ר לשעבר. הרצל עוזר, היו"ר לשעבר שפרש בתחילת אפריל, קיבל שכר בעלות של 4.9 מיליון שקל. המנכ"ל לשעבר אילן צחי קיבל שכר בעלות של 3.6 מיליון שקל.

מנכ״לית HOT, טל גרנות גולדשטיין, אמרה בתגובה לפרסום הדוחות כי ״HOT חותמת את 2015 עם ירידה שנתית חדה של כ-40% בשיעור הנטישה של הלקוחות, נתון המהווה הבעת אמון בקבוצה, ונקודת מפנה משמעותית עבורנו״. גרנות גולדשטיין קיבלה בשנה החולפת שכר בעלות של 2.4 מיליון שקל, לאחר שמונתה ביולי 2015.

פטריק דרהי, בעל השליטה ב-HOT, צילום: אוראל כהן פטריק דרהי, בעל השליטה ב-HOT | צילום: אוראל כהן פטריק דרהי, בעל השליטה ב-HOT, צילום: אוראל כהן

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
שימו לב לדבר הבא - גם אתם מערכת כלכליסט
בדוחות הכספיים של הוט לשנת 2015 התייחסה החברה לסכום הפשרה מחודש יולי 2015 לתביעה ייצוגית, שכזכור על הנייר עמד על כ- 18 מיליון ש״ח, כ״לא מהותי״. הדבר מאושש את מה שהיה ידוע לכולם - קומבינת השנה. כמה נחמד זה לתמחר שירותים ביוקר רב, ואז להודות שהם אינם שווים דבר. הייתי שמח למעקב השלטונות על הסדרים ופשרות תמוהים כגון אלה. האם השופט פעל באופן סביר? האם היוע״המ? המועצה לשידורים? ומה בדבר שקיפות ומעקב שוטף וענייני לטובת כלל הציבור?
יוקי , קומבינהלאנד  |  15.03.16
7.
הם דווקא עלו במספר הלקוחות בתמורה למחירים זולים בכל המגזרים
מנכ״לית HOT, טל גרנות גולדשטיין, אמרה בתגובה לפרסום הדוחות כי ״HOT חותמת את 2015 עם ירידה שנתית חדה של כ-40% בשיעור הנטישה של הלקוחות, נתון המהווה הבעת אמון בקבוצה, ונקודת מפנה משמעותית עבורנו״. אז הרווח ירד ,אבל מספר המנויים עלה , תשימו לב.
רונן  |  15.03.16
לכל התגובות