אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מנכ"ל פלאפון מתנצל: "ברור לי שתקלה כזו מחייבת פיצוי"

רן גוראון התייחס לתקלה שהשביתה את השירות ליותר ממחצית מהלקוחות ואמר כי "השקענו את מירב המאמצים לתקנה"

21.03.2016, 17:50 | אלירן מלכי

"בשם פלאפון אני רוצה להתנצל בפני כל הלקוחות. ברור לי שתקלה כזו מחייבת פיצוי שנבחן אותו בהמשך", כך אמר הערב (ב') רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, במסיבת עיתונאים בעקבות תקלת הענק שפגעה במאות אלפי מינויים (מתוך 2.7 מיליון). התקלה נגרמה בשל קצר בארון חשמל הנמצא בחוות שרתים של החברה בקרית אריה שבפתח תקווה. כתוצאה מכך, הושבת הגנרטור של החברה ונפלו חלקים נרחבים מהרשת. 

קראו עוד בכלכליסט

לדבריו, "התקלה החלה בשעות הבוקר המוקדמות, סביב 07:20 באחד משני המתקנים המשרתים את הרשת. התקלה התיכה את כבלי החשמל וגרמה להפסקת הפעילות והשביתה אף את גנרטור החירום. מדובר באירוע מאוד נדיר. הפעלנו נוהל התאוששות למקרי אסון והעברנו את הלקוחות למתג השני שלנו שנמצא ברמלה. בשלב הזה ביצענו פעולות נוספות שכללו הרחבה של צירים ואתרים. הפעולות האלו עדיין לא הסתיימו אך כעת מרבית הלקוחות זוכים לשירות.

"בעת המשבר, מעל מחצית מהלקוחות חוו את התקלה. מהרגע שהתקלה התבררה השקענו את מירב המאמצים לתקנה. במהלך היום חווינו תקלות בכל המוקדים, בין אם זה השירות ובין אם זה המכירות", אמר גוראון. 

לדבריו, "לפלאפון יש שתי חוות שרתים שדרכם היא מספקת ללקוחות, הכוללים בתוכם את המפעילים הוירטואליים יופון ו-וואלה מובייל. בנוסף ללקוחות החברה, כ-100 אלף לקוחות חברת הסלולר הוירטואלית 'רמי לוי תקשורת', הרוכבת על תשתית פלאפון, ניזוקו מנפילת הרשת.

"כתוצאה מהעברת התנועה למתג השני ברמלה נוצר עליו עומס כבד, אשר גרם ללקוחות רבים להמשיך לסבול מהשבתת הפעילות הסלולרית. פלאפון פעלה לאורך כל היום על מנת להרחיב את הקיבולת על המתג ברמלה כדי שיכיל את הכמות הרבה של המשתמשים. בשעות הצהריים העבירה החברה גנראטור חיצוני זמני לחוות השרתים בפתח תקווה כדי להמשיך את פעילות החווה ובמהלך הלילה תפעל להמשך החזרת כלל הלקוחות לפעילות מלאה", אמר המנכ"ל.

חדר החשמל בפלאפון הבוקר, צילום: פלאפון חדר החשמל בפלאפון הבוקר | צילום: פלאפון חדר החשמל בפלאפון הבוקר, צילום: פלאפון

הממשלה לא זמינה

מעבר לשירותים שמספקת פלאפון לציבור הרחב, היא גם מספקת את שירותיה ל-100 אלף עובדי מדינה המאיישים את משרדי הממשלה, יחידות הסמך והגופים הנלווים. עם נפילת הקווים של החברה אמש, חברי הכנסת, מנכ"לים של משרדי ממשלה וכל העובדים הבכירים והזוטרים כאחד היו מנותקים מהרשת למשך מחצית והיום ועבודתם השתבשה. החברה,

המספקת את שירותי הסלולר למדינה משנת 2011, מתמודדת במכרז החדש להספקת שירותי הסלולר שפורסם בסוף פברואר.

בתשובה לשאלה אם פלאפון תידרש לפצות את המדינה או שהתקלה תשפיע באופן כלשהו על התמודדות החברה במכרז הנוכחי, מסרו במשרד האוצר כי "תיערך בחינה מקיפה מול פלאפון לאחריה תקבל המדינה החלטות בנושא". 

 

ממשרד התקשורת נמסר במהלך היום: "לאור לקחי העבר, משרד התקשורת הפיץ בעבר נוהל לטיפול באירועים מעין אלה. מהנדסים מטעם משרדנו שהו היום במרכז הבקרה ווידאו כי החברה עובדת על פי הנהלים כאשר המטרה המרכזית הינה להחזיר את השירות למנויים במהירות האפשרות. הוראות הנוהל קובעות כי תוך 24 שעות על חברת פלאפון להגיש תחקיר ראשוני למשרד. המשרד יתחקר לעומק ובהתאם יוסקו מסקנות ולקחים הן לחברת פלאפון, וככל שיידרש גם לחברות אחרות".

תגיות