אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טלמון מרקו מגייס 30 מיליון דולר לאפליקציית ההסעות ג'ונו צילום: Howard Sayer

טלמון מרקו מגייס 30 מיליון דולר לאפליקציית ההסעות ג'ונו

החברה החדשה של מייסד ווייבר, שנוסדה רק בתחילת השנה, כבר מצליחה לגייס כספים ממשקיעים. הבשורה שלה לנהגים שיצטרפו לשורותיה: קבלו אחוזים מהחברה ונגבה 10% בלבד מהכנסותיכם, בשונה מהמתחרות אובר וליפט שגובות 25%

26.03.2016, 22:56 | מאיר אורבך

ג'ונו, אפליקציית ההסעות החדשה של טלמון מרקו, מגייסת 30 מיליון דולר. על פי פרסומים זרים, הגיוס מושלם בימים אלו לפי שווי חברה גבוה מאוד. מרקו הוא המייסד של אפליקציית הצ'ט וייבר, שנמכרה לרקוטן היפנית ב־900 מיליון דולר לפני כשנתיים. בתגובה לפניית "כלכליסט" אמר מרקו שאינו מגיב לנושאים פיננסיים.

קראו עוד בכלכליסט

גיוס זה הוא הגיוס הרשמי הראשון של ג'ונו, שנוסדה בתחילת השנה, ועד כה מומנה על ידי הצוות המייסד. אובר וליפט הן מתחרותיה העיקריות בשוק האמריקאי. אובר גייסה עד היום כ־6 מיליארד דולר, ושווייה מוערך ביותר מ־50 מיליארד דולר.

ג'ונו מתכוונת להסתער בחודשים הקרובים על שוק ההסעות העמוס לעייפה עם מודל כלכלי שנועד לקרוץ לנהגים המאוכזבים של מתחרותיה, ולגרום להם להצטרף לשורותיה: ראשית, הנהגים יקבלו אחוזי בעלות על החברה. על פי הערכות, ג'ונו מתכוונת לשמור כ־50% ממניותיה לנהגים שיצטרפו לשורותיה; שנית, בשונה מאובר וליפט, שגובות מהנהגים 25% מההכנסות, ג'ונו תגבה מהם 10% בלבד.

טלמון מרקו. מגייס מהר, צילום: עמית שעל טלמון מרקו. מגייס מהר | צילום: עמית שעל טלמון מרקו. מגייס מהר, צילום: עמית שעל

בראיון שנתן מרקו ל"כלכליסט" בחודש פברואר הוא טען ששוק אפליקציית ההסעות אמנם עמוס, אך יש מקום לחברה כמו שלו: "דמיין לעצמך חברה עם מאות אלפי עובדים שבה כולם שונאים את ההנהלה, אבל עובדים שם מחוסר ברירה. עכשיו דמיין שיש חברה חדשה שהיא הרבה יותר טובה לעובדים. האם היא תצליח לגייס אותם אליה?".

תחום ההסעות השיתופיות מרכז תשומת לב רבה מצד משקיעים בישראל ובעולם, והכספים זורמים לחברות בענף זה. ישראל נחשבת מעצמה בתחום, בעיקר בזכות ההצלחה של ווייז, שהיתה הראשונה להקים רשת חברתית מבוססת נהגים ונמכרה לגוגל ב־2013 בכמיליארד דולר. חברות ישראליות נוספות הפועלות בתחום הן Gett של שחר וויסר, שהיתה הראשונה בעולם להציע שירותי מוניות באפליקציה; moovit, שמציעה מיפוי של תחבורה ציבורית בכל העולם; ו־via, שמציעה שירותי מוניות שירות בניו יורק וקוראת אף היא תיגר על אובר וליפט, שמיהרו לפתוח שירותים דומים.

את ג'ונו הקים הצוות המייסד של אפליקציית הצ'ט הישראלית־קפריסאית וייבר - טלמון מרקו, סאני מרואלי, עופר סמוכה ואיגור מגזיניק. החברה מחזיקה מרכזי פיתוח בבלארוס ובישראל, ושם נמצא רוב צוות הפיתוח, העוסק בפיתוח שרתים וארכיטקטורה של המוצר.

בשיחה עם "כלכליסט" הסביר מרקו שעיקר הפיתוח נמצא במינסק, מאחר ששם מתאפשר לגייס במהירות מספר רב של מתכנתים ולהרים פרויקט כמו ג'ונו בזמן קצר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות