אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קמעונאות בבית העסק חיה וקיימת צילום: סיון פרג'

קמעונאות בבית העסק חיה וקיימת

הקמעונאות המודרנית היא רב־ערוצית, היא חיה במרחבים הדיגיטליים, היא כר נרחב לחדשנות טכנולוגית ולפלטפורמות תשלום מתקדמות, וכן, היא ממשיכה להתקיים גם בבית העסק

28.03.2016, 09:15 | אחיה פריד

מילון המונחים השלם לעולם כרטיסי האשראי, והפעם "שלושה ראשי תיבות שכולם אומרים ולא מבינים":

היום מתקיימת הוועידה לעסקים קטנים ובינוניים של "כלכליסט"

1. EMV - כבר שנים מדברים עליו, באירופה הוא כבר מזמן עובדה קיימת, בארה"ב הוא הולך ומתבסס, והחל מהשנה הוא מגיע גם אלינו. ראשי התיבות EMV מציינים את שמות מותגי האשראי המובילים - Europay-MasterCard-Visa - ומסמלים את הפרוטוקול לביצוע עסקאות בצורה בטוחה בכרטיסי אשראי נושאי שבב ("צ'יפ") ובאמצעות הקשת קוד סודי. ובכן, החל מהקיץ הקרוב, גם בבית העסק הקרוב לביתכם. מהפכת ה־EMV אשר נושאת בחובה בשורה של עסקאות חכמות יותר, מאובטחות יותר ומהירות יותר, מגיעה לישראל והיא תגן על בתי העסק ומחזיקי הכרטיס מפני ביצוע הונאות במקרי גניבה או זיוף של כרטיסי אשראי. אז תתחילו לשנן את הקוד הסודי שלכם, כי בקרוב לא תוכלו לצאת מהבית בלעדיו.

2. IOT - אין ספק כי ה־IOT (Internet Of Things) יוצר את הבאזז השיווקי הגדול ביותר בתקופה האחרונה. המקרר שיזהה מתי נגמר החלב ותזמין אותו עצמאית מהסופרמרקט, המדפסת שתנטר את מצב הדיו ותדאג לחדש אותו מבעוד מועד, ובהקשר לעולם התשלומים - כל אותם דברים שאמורים להיות מקושרים כל הזמן לרשת, ולאפשר לכולנו לבצע תשלומים בצורה נוחה וקלה. סימן השאלה הגדול הוא לא "האם?", אלא "מתי?". מתי המוצרים ה"לבישים" ("wearables"), כמו השעונים, הבגדים, הצמידים, כפתורי התשלום והמשקפיים החכמים, ישנו את האופן שבו אנו מתפקדים בחיי היומיום שלנו? במילים אחרות, האם כרטיס הפלסטיק ייעלם מחיינו בתקופה הקרובה ויפנה את מקומו למכשיר הסלולרי שלנו?

אם התשלום באמצעות השעון שלנו (או הצמיד והחולצה) יהיה קל ופשוט לפחות כמו השימוש בכרטיס - אז למה לא בעצם? קיימת עוד כברת דרך כדי להגיע למציאות הזו, אולם כל מי שנסע באוטובוס בלונדון בשנה האחרונה ושילם באמצעות כרטיס אשראי במגע בלבד בטכנולוגיית קוֹנטקט־לס, שילם על חניה באמצעות פנגו או אפליקציה אחרת או השתמש בשירותי גט כדי לנסוע במונית, יודע שכברת הדרך הזו לא ארוכה בכלל.

3. BOLPIUS - מנכ"ל רשת מייסיס טרי לנדגרן אמר ל"פוקס ביזנס ניוז" לפני כמה ימים ש"BOLPUIS הוא הסגמנט הצומח ביותר בקמעונאות בת זמננו". אלה ראשי התיבות שמסמלים את העידן החדש בקמעונאות הרב־ערוצית - Buy On Line Pick Up In Store. דהיינו, רכישה ברשת ו/או במובייל באופן שמספק לצרכן את היתרונות העצומים הכרוכים

בקנייה אונליין (נוחות, מחיר, מגוון וכו'). אולם, בד בבד עם יתרונות אלו, הצרכן אוסף את המוצרים בחנות פיזית, ובכך מספק את הצורך בנגיעה וב"מישוש הסחורה".

קמעונאים רבים בעולם מאפשרים ללקוח לבצע BOLPUIS , ואף משכללים אותו באופן שבו השלמת הרכישה אונליין מתבצעת בביקור ואיסוף המוצר בחנות, מה שמאפשר לקמעונאי לשכנע את הצרכן להוסיף מוצרים, לשדרג את המוצר, ולהמשיך למעשה לנצל את פלטפורמת המכירה הפיזית באופן מושכל. זאת ועוד, גם ענקיות אינטרנט כמו אמזון הבינו שיש משמעות לביטוי "חוויית קנייה", והן פותחות חנויות פיזיות כדי לאפשר ללקוחותיהם "למשש את הסחורה".

ואולי זו הבשורה החשובה ביותר לעידן הקמעונאות הנוכחי. הקמעונאות המודרנית היא רב־ערוצית, היא חיה במרחבים הדיגיטליים, היא כר נרחב לחדשנות טכנולוגית ולפלטפורמות תשלום מתקדמות, היא אינה מוגבלת במקום, בזמן או במרחב - וכן, היא ממשיכה להתקיים גם בבית העסק.

הכותב הוא סמנכ"ל לקוחות עסקיים, Cal כרטיסי אשראי לישראל

תגיות