אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נוהל שנועד להוזיל את חלפי הרכב - ייקר אותם צילום: ששון תירם

נוהל שנועד להוזיל את חלפי הרכב - ייקר אותם

משרד התחבורה מקדם נוהל שמעביר את האחריות לתקינותם של חלקי חילוף לרכב למעבדות פרטיות, מה שצפוי לייקר אותם באופן משמעותי

30.03.2016, 08:10 | תומר הדר

משרד התחבורה מקדם נוהל שמיועד להביא לירידה במחירי חלקי החילוף, אך לטענת גורמים בענף הרכב — מחירי החלפים דווקא נמצאים בסכנת עלייה.

הנוהל החדש שואף "לצמצם התערבות רגולטורית בתהליך היבוא לכ־70 מוצרי תקן בלבד שהוגדרו כבטיחותיים". הנוהל מתייחס לחלקי חילוף של מערכות שמשפיעות באופן ישיר על בטיחותו של הרכב והנוסעים בו, לדוגמה, בלמים.

השפעתו העיקרית של הנוהל החדש היא בהעברת האחריות לתקינות והתאמת חלקי החילוף מידיו של משרד התחבורה לידיהן של מעבדות חיצוניות מוסמכות שיפקחו על מידת ההתאמה והבטיחות של החלפים.

תיקון רכב במוסך (ארכיון), צילום: תומי הרפז תיקון רכב במוסך (ארכיון) | צילום: תומי הרפז תיקון רכב במוסך (ארכיון), צילום: תומי הרפז

אלא שלדברי גורמים בענף הרכב, העברת הסמכות למעבדות צפויה להביא לעלייה של מאות אלפי שקלים במחירי החלפים.

גורמים במשרד התחבורה טוענים שלא תירשם עלייה מהותית במחירי החלפים כתוצאה מדרישות התקינה החדשות. להערכתם יבואני החלפים יבצעו סקר שוק בין הגופים השונים העוסקים בתקינה של חלקי חילוף במטרה לקבל את הצעת המחיר הזולה ביותר לתקינה לחלפים. עוד מדגישים אותם גורמים כי נושא הצורך בתקינה לחלפים תקף גם לחלקים שאינם מוגדרים כבטיחותיים.

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
איזה רפורמה שהוביל השר המדובר הצליחה?
ראו את הרפורמות בתחבורה הציבורית, פחות שירות, שכר רעב לנהגים, עלות הנסיעה ירדה רק לרוכשי המנויים החודשיים הקבועיים ורק לקווים שמשתמשים בהם הרבה. אבל מי שצריך לעשות נסיעה מסויימת מפעם לפעם המחיר שנדרש ממנו הרבה יותר יקר ממקודם (דוגמה טובה הפעלת דן בדרום לאחרונה). אבל מייד הפחיתו לכל השכירים את החזר הנסיעות לפי עלות התיאורטית של המנויי ולא חשוב שכדי להשתמש במנוי הם צריכים להחליף לפעמים 2-3 אוטובוסים ולבזבז פי 2 ויותר זמן כדי להגיע מהבית לעבודה.
ליאור , דרום  |  30.03.16
1.
זה ברור
באגף הרכב של משרד התחבורה יושבים חבורה של בטלנים שלא מבינים שום דבר ברכב ורק עושים כן עם הראש כמו בובת הכלב ששמים על הדש-בורד, כן לכל גחמה של איזה מאכער או חבר במפלגה הנכונה. הם לא רוצים לעבוד ומצאו שיטה: מעבירים הכל החוצה לגורמים פרטיים (ומקורבים ?!), שיתפרנסו החבר'ה מה יש, אז הבירוקרטיה עוברת ממשרד התחבורה למעבדות עצמן אלא ששם זה עולה יותר כי זה גוף פרטי. הכל על חשבוננו.
דודו , בת-ים  |  30.03.16