אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פררו רושה העולמית מקימה נציגות מקומית שתטפל במכירות במקום ליימן שליסל צילום: בלובמרג

פררו רושה העולמית מקימה נציגות מקומית שתטפל במכירות במקום ליימן שליסל

ל"כלכליסט" נודע כי החברה העולמית צפויה להשאיר את ההפצה של המותגים בידי ליימן שליסל, אולם הרווח הגולמי שלה מהטיפול במותגים החזקים יקטן משמעותית בשל איבוד פעילות המכירות והשיווק

31.03.2016, 09:22 | אורנה יפת

פררו רושה העולמית החליטה להקים נציגות מקומית בישראל שתהיה אחראית על מכירות מותגיה. ל"כלכליסט" נודע כי החברה העולמית צפויה להשאיר את ההפצה של המותגים בידי ליימן שליסל, שבבעלות ראובן שליסל ומוני ליימן, לאחר שקיבלה הצעות מחברות הפצה מקומיות נוספות. המשמעות היא שליימן שליסל אמנם תמשיך להפיץ את מותגי פררו, אבל הרווח הגולמי שלה מהטיפול במותגים החזקים יקטן משמעותית בשל איבוד פעילות המכירות והשיווק.

על פי ההערכות, עד כה הרוויחה החברה רווח גולמי של כ־35%–40% ממותגי פררו רושה ולאחר השינוי היא צפויה להגיע לרווח של כ־20% בלבד. עם מותגי פררו נמנים שוקולד רושה, רפאלו, קינדר ודופלו, ממרח שוקולד נוטלה וסוכריות טיק טק. בשוק המזון מעריכים כי המותגים הללו מגלגלים כ־300 מיליון שקל בשנה מתוך כלל פעילות ליימן שליסל המוערכת ב־500 מיליון שקל בשנה. המעבר למודל הנוכחי הוא אסטרטגיה של החברה האיטלקית שהקימה נציגויות במרבית המדינות שבהן פועלת, כדי להגדיל את הרווחים מהפעילות. מדובר במותגים שליימן שליסל מפיצה במשך 44 שנה והזיכיון עליהם מסתיים ביוני 2016. בסוף שנה שעברה, כשהודיעה פררו לליימן שליסל כי תעביר ממנה את הטיפול במותגים, הודו בליימן שליסל כי החברות הסכימו שהמודל הנוכחי שוחק את הרווחיות. מליימן שליסל לא נמסרה תגובה.

פררו רושה, צילום: בלומברג פררו רושה | צילום: בלומברג פררו רושה, צילום: בלומברג

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות