אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הוועידה המוטסת

מנכ"ל אפליקציית משלוחי המזון Eat24: "אין ספק שנהיה גדולים יותר מגראבהאב"

מייק ג'אפארי העומד בראש החברה שנרכשה בשנה שעברה ע"י Yelp ב-135 מיליון דולר אמר את הדברים בוועידת "כלכליסט" המתקיימת בסן פרנסיסקו: "שוק משלוחי האוכל מגלגל 70 מיליארד דולר בשנה, ואנחנו בהחלט רוצים לקחת עוד 'ביסים' ממנו"

07.04.2016, 07:48 | אסף גלעד, סן פרנסיסקו

אפליקציית המשלוחים האמריקאית Eat24, שנוסדה בידי קבוצה של ישראלים בעמק הסיליקון בהובלת נדב שרון וחיים ארז, טוענת כי תצליח בעתיד הקרוב לגבור על שירות המשלוחים גראבהאב, ולהחליף את מקומו בצמרת שירותי המשלוחים בארה"ב, ובהמשך גם תפשט בעולם. "אנחנו צומחים מהר יותר מגראבהאב ובדרך לעקוף אותם, ובהמשך נתפשט גם למקומות נוספים בעולם", כך אמר מייק ג'אפארי, מנכ"ל אפליקציית Eat24 שנרכשה בשנה שעברה על ידי ילפ (Yelp), חברת דירוג העסקים בתמורה ל-135 מיליון דולר. ג'אפארי החליף בתפקידו בסוף השנה שעברה את נדב שרון, מנכ"ל החברה ואחד המייסדים שפרש. עם זאת, ג'אפארי לא פירט לאילו מדינות היה רוצה להתרחב, וככל הנראה ישראל לא תהיה הראשונה מביניהן בגלל מכשול השפה. "שוק משלוחי האוכל מגלגל 70 מיליארד דולר בשנה, ואנחנו בהחלט רוצים לקחת עוד 'ביסים' ממנו".

קראו עוד בכלכליסט

את הדברים אמר ג'אפארי במסגרת כנס Unitetech של "כלכליסט" שנערך בסן פרנסיסקו מול יותר ממאה בכירים מתעשיית ההייטק הישראלית בו משתתפים גם דניאל כהן, שותף בקרן כרמל, רותי שמחה, שותפה מייסדת בויולה קרדיט, ושי באב"ד, מנכ"ל משרד האוצר.

לפי ג'אפארי, הרכישה עשתה רק טוב ל-Eat24 וגם לחברה הרוכשת, Yelp, ממנה הגיע בטרם החליף את שרון בתפקידו. "הוספנו עוד עשרות אלפי מסעדות למאגר, מספר העובדים גדל מ-180 בעת הרכישה ל-350, 90% מהעובדים המקוריים עדיין איתנו, וההכנסות גדלו ב-73% בשנת 2015 וב- 89% בשנת 2014".

אפליקציית Eat24 אמנם צומחת, אך הסביבה התחרותית שלה הולכת וגדלה והופכת מתאגרת יותר ככל שחברות נוספות מסביב לה, ובראשן אובר, נכנסות לשוק המשלוחים. אובר השיקה רק לאחרונה את Ubereats, אפליקציית משלוחי אוכל ייחודית הנפרדת מאפליקציית ההסעות והיא מנסה אותה במספר ערים בארה"ב. ג'אפארי סירב להגיב לגבי תכניות החברה בתחום המשלוחים, אך ל'כלכליסט' נודע כי יוקר המשלוח והוצאות שכירת הנהגים אינן הופכות את הדבר לרווחי או מסקרן במיוחד עבור האפליקציה. ככל הנראה, Eat24 אינה לוטשת עיניה לתחום השילוח עצמו אלא תעדיף להסתמך על הפניית טראפיק גולשים לבתי עסק ומסעדות.

ג'אפארי  עצמו הגיע מילפ (Yelp) בטרם הפך למנכ"ל Eat24. הוא שמע על אפליקציית המשלוחים כאשר בהנהלת ילפ חששו כי Eat24 עושה שימוש במידע של ילפ לצרכיה שלה ללא אישור. "זה היה כאשר שלחו להם מייל שמספר להם שגילינו שהם עושים שימוש שכזה, וביקשנו מהם להפסיק". מורני חכמון, ממייסדי החברה, מודה בפה מלא כי איסוף כתובות של מסעדות מאתר ילפ היה הדרך שלהם לסמן לקוחות פוטנציאליים. "שכרנו אדם שכל תפקידו לקחת מילפ רשימות של מסעדות. אני חושב שזה מה שתפס לראשונה את תשומת הלב של ילפ".

ג ג'אפארי. "ההכנסות גדלו ב-73% בשנת 2015 וב- 89% בשנת 2014" | צילום: עמית שעל ג

"בסוף חשבנו לעצמנו שתהיה תועלת גדולה בקניית החברה הזו. סך הכל, זו היתה חברה עם תעוזה רבה, חוצפה, ותכונות שהתאימו לנו. חשבנו לעצמינו על אנשים שלא רק מבקרים באתרים של עסקים אלא גם עושים איתם עסקים אונליין, במקרה זה מזמינים מהם אוכל. פגשתי את המייסדים של החברה, ואמרנו להם, בשלב ראשון, אולי נוכל לחלוק תוכן. עד אז ל-Eat24 היתה מערכת דירוג מסעדות משלהם, שזו כפילות למערכת שלנו, אז אמרנו להם, תוותרו על זה וכל אחד יעשה מה שהוא טוב בו. זו היתה תחילתה של מערכת יחסים. היה להם האומץ לוותר על מוצר שבנו לטובתנו, ומשם ההיסטוריה".

"כיצד Eat24 מתבדלת מהמתחרים שלה? היא רוצה להיות הדרך הטובה ביותר להזמין אוכל אונליין. שוק הזמנות האוכל מגלגל 70 מיליארד דולר, אבל רק 25% ממנו נעשה ברשת. אנחנו מביאים תפריטים, תמונות ותכנים איכותיים יותר שמגבירים את הסיכוי לבצע הזמנה. כשאתה משרת אנשים אתה לא יכול להסתפק רק בטכנולוגיה, אתה צריך לספק תוכן טוב ובזה אנחנו מומחים. לילפ יש את תוכן המסעדות הטוב בעולם, עם הקריאיטיב הטוב בשוק, ובסוף זה מגיע הביתה בחינם".

לפי ג'אפארי, ילפ מחזיקה ב-100 מיליון משתמשים ייחודיים, ומיליוני בתי עסק. לא רק מסעדות, אלא גם מרכזי קניות, מלונות, בארים, רופאים, מכונאים. "כל מה שבעבר יכולת למצוא בדפי זהב", אומר ג'אפארי. "האירוניה היא שבניין ילפ בסן פרנסיסקו מצוי היכן שבעבר שכנה ענקית התקשורת AT&T, ובתוכה 'ילו פייג'ס', הדפי זהב האמריקאי. "ילפ מנסה להיות אובייטקיבית על ידי שימוש בטכונלוגיה מתקדמת, רוטב סודי שכולל אלגוריתמים שמביא לכך שלחברים או לאדם ספציפי לא יהיה יותר מדי משקל בדירוג עסק".

לאן תלך ילפ ובתוכה Eat24 מכאן והלאה ולהיכן הן שואפות? מלבד התפשטות טריטוריאלית מבקשים לשפר את ממשק המשתמש ולהפוך את תחום ההזמנה לנח ולאינטואיטיבי יותר, וכן לשלב טכנולוגיות ממונעות חדשות מתחום המשלוחים. באחד האפיקים החדשים הללו נמצא היזם הישראלי אפי פוקס לייכטג, שמונה לאחרונה לתפקיד בכיר בילפ. תחת אחריותו ניהול המוצרים בתחום התקשורת הישירה בין העסקים הקטנים למשמתמשים והשירותים לבית. בפועל יביא פוקס לייכטג את בשורת הצ'טבוט, או טכנולוגיות ממשקי השיחה, גם לעולמות הליבה של Eat24 כמו בעלי מקצועות. לשם הדגמה, ניתן יהיה לערוך שיחת צ'ט שחלקה אוטונומית וחלקה מבוססת אדם המכוונת אותו לגבי צרכיו.

תגיות