אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הוועידה המוטסת

מייסד מובילאיי: "בעוד 6 שנים הטכנולוגיה שלנו תאפשר להפעיל רכב אוטונומי מלא"

זיו אבירם: "תוך שני עשורים מספר הרכבים יקטן בחצי כי לא נצטרך יותר מרכב אחד – אותה מכונית תיקח אותי כשצריך ואת בני המשפחה שלי כשצריך, ולא תחנה לזמן רב"

06.04.2016, 10:02 | דור צח, סן פרנסיסקו

"ב-2022 הטכנולוגיה שלנו תאפשר הפעלת רכב אוטונומי מלא" – כך הצהיר מנכ"ל ומייסד מובילאיי זיו אבירם בשיחה עם כתב "כלכליסט" עומר כביר במסגרת הוועידה המוטסת של כלכליסט. "עכשיו צריך לראות שיצרני הרכב, הרגולטורים וחברות הביטוח מיישרות קו. כל זה לא יקרה בצונאמי אלא בשלבים, אבל השלבים האלה יקרו בוודאות".

לדברי אבירם, "שוק הרכב נמצא באמצע מהפכה ענקית, שרק מעטים מבינים מה היא אומרת. תוך שני עשורים מספר הרכבים יקטן בחצי ויותר אזורי חניה יהפכו לאזורים ירוקים, פשוט כי לא נצטרך יותר מרכב אחד – אותה מכונית תיקח אותי כשצריך ואת בני המשפחה שלי כשצריך, ולא תחנה לזמן רב.

"אנחנו עומדים לפתור את אחת המגפות הקשות של העולם המודרני – תאונות דרכים, שגורמות למיליון וחצי הרוגים מדי שנה, כמו 12 שנות מלחמה", הצהיר אבירם. "הנזק לאנושות הוא ברמת המגפה, גם בהיבט הכלכלי. כבר היום המערכות של מובילאיי, במכוניות לא אוטונומיות, מצמצמות את התאונות ב-40%-80%. תארו לכם מה יקרה אם הן ייעלמו מהעולם. זה לא מוסרי לא להביא את הרכב האוטונומי לכבישים כמה שיותר מהר: זה כאילו אני אגיד שיש לי תרופה למחלה קשה מאוד, והעולם יסרב להשתמש בה. רכב אוטונומי זו עובדה מוגמרת".

זיו אבירם במהלך הוועידה עם כתב כלכליסט, עומר כביר זיו אבירם במהלך הוועידה עם כתב כלכליסט, עומר כביר זיו אבירם במהלך הוועידה עם כתב כלכליסט, עומר כביר

עם זאת, ציין אבירם, לא מדובר במשימה פשוטה. "פתרנו כבר שתי בעיות עיקריות", הסביר. "הראשונה היא התקשורת בין הרכב לעולם ברמת החיישנים. המערכות נבנו סביב מצלמות בתוספת רדאר, לייזר ועוד. זה כבר ברור. הבעיה השנייה היא שצריך למפות את העולם כדי שהרכב האוטונומי יידע באילו נתיבים הוא יכול לנסוע, ומצאנו לזה במובילאיי פתרון טכני אלגנטי לפני כמה חודשים. הבעיה השלישית היא איך ללמד את האוטו לנהוג באופן אנושי, איך להכניס לו אינטואיציה של נהיגה.

"בני אדם, אחרי שיעור או שניים, יודעים להפעיל את האוטו, אבל להשתלב בתנועה כמו שצריך לוקח לנו עשרות שיעורים ואפילו שנים. אתה צריך לפעמים להיות אגרסיבי ולפעמים מנומס. אם ארבעה רכבים נכנסים לצומת – זה מצב מאוד מורכב, שצריך ללמד מערכות לפתור. ללא אינטואיציה המערכת לא תוכל להבין שהיא צריכה להשתלב מראש בנתיב מסוים. העשור הקרוב בתחום הזה יהיה מרתק, ואני מאמין שנהיה הספק המוביל בתחום לאורך השנים הבאות".

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
כתבה מעולה...רק בוא נחתוך את האינטרס...
שני מנועים שאינם קשורים יהפכו את המעבר לרכבים אוטונומיים להכרח כבר שטווח ה10 שנים...1. ממוצע הנסיעה של כל כלי רכב בעולם לפי מבדק עולמי הוא 10% מהזמן, 90% מהזמן הרכב עומד, זה כולל מוניות ואוטובוסים {ממוצע עולמי, לא פר רכב} 2. ההתחממות הגלובלית שכל שנה מארגנת מחדש את מד הדחיפות נוכח הנתונים הקשים וההתארגנות מולם מצד המדינות...נוסיף את הצהרת כלל היצרניות הגדולות שב2020 הן ייצרו רכב אוטונומי סדרתי ונוסיף גם את הניסוי המוצלח של גוגל ברכב כזה וניקח בחשבון שיהיה קל מאוד להקים תשתית אלחוטית תומכת ומלאה שתשחרר את הנהג ממטלת הנהיגה, קודם בשטחים העירוניים ואח"כ גם בשטחי הספר, מעריך שמובילאיי בסופו של יום ישתלבו כמערכת של אחת היצרניות, ממליץ להם כבר מעכשיו להתחיל להכנס דווקא לתחומי התשתית התומכת בכבישים וברחובות...:-)
דדי  |  07.04.16
9.
שטיפת מח של חברות היי טק מצליחה
כל תיאוריות הקונספירציה לגבי התעשיה הישנה נכונות גם לגבי ההיי טק והחברות ה"משבשות". מעצבי דעת קהל בעזרת מערכת משומנת ביותר. כולם בולעים בכפית כמה טוב הרכב האוטונומי. באותו הזמן שב -2012 גוגל צפו שיהיה על הכביש ב- 2017 וב -2013 צפו שיהיה על הכביש ב- 2018 ועכשיו אומרים בין 3 שנים ל- 30 שנים לרכב אוטונומי לחלוטין בכל התנאים בהם נוהגים אנשים. מה שמעניין זה שאין בנמצא רכב אוטונומי באמת אבל עדיין כולם כל כך משוכנעים שעדיף רכב אוטונומי על פני נהג. כי מכרו לכולם חלום שאולי יקרה ואולי לא, אבל אם יקרה כולם כבר יהיו עם הלשון בחוץ לקראתו ואם לא יקרה החשבון יוגש לציבור שמממן את החברות האלו, שרובן נסחרות בבורסה, מכספו.
מתן , המרכז  |  06.04.16
8.
בינתיים אלו משאות נפש ולא אמיתות.... מאיפה הסטטיסטיקות על ירידה בתאונות הדרכים?
....."כבר היום המערכות של מובילאיי, במכוניות לא אוטונומיות, מצמצמות את התאונות ב-40%-80%"... כמה שנים יש מערכות של מובילאי ברכבים שכבר יש עליהן כל כך הרבה סטטיסטיקות כל כך מובהקות ונחרצות? בינתיים זה נשמע כמו משאות לב ולא כמו עובדות מבוססות על סטטיסטיקות רחבות היקף. הדרך לכך שמכוניות ינהגו באופן אנושי עוד ארוכה ורבה מאוד. מאוד. מה גם שלא יהיה אפשר ליישם אותה ברוב מדינות העולם, אלא אצל פלח קטן מאוד של האוכלוסייה בעולם המערבי בלבד. השנים בלבד יוכיחו אם כל הצהרות המגלומניה של הממציאים יקרו בוודאות כפי שמתואר פה, או שהמציאות יהיו לה תכתיבים משלה.
למי נתנה הנבואה? , לשרלטנים !  |  06.04.16
לכל התגובות