אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ניחוח קרבות צילום: Maxime Ledieu

ניחוח קרבות

"אני לא מנסה ליצור ריח טוב", אומר יצרן בושמי הבוטיק דויד פרוסארד

14.04.2016, 09:27 | מורן לונדון

לפי דויד פרוסארד יש הבדל גדול בין בשמים רגילים לבשמי בוטיק. "זה כמו בקולנוע", הוא מסביר בראיון טלפוני ממשרדו שבפריז, "יש סרטים הוליוודיים עתירי תקציב וקלים להבנה, ומנגד יש סרטים עצמאיים קשים לעיכול".

קראו עוד בכלכליסט

כדי להבין על מה הוא מדבר צריך להשתמש באף. פרוסארד (33) עומד בראש מותג בשמים משלו שנקרא ליקיד אימג'ינר (Liquides Imaginaires), ובנוסף מפתח ניחוחות לפראפין (Frapin) — בית קוניאק צרפתי שקיים מ־1270. אכן, הניחוחות אינם פשוטים. תחת שני המותגים יוצר פרוסארד ריחות עמוקים וכבדים, מעושנים וסמיכים. "לכל בושם יש סיפור. אורקידמן של פראפין, למשל, מספר על ג'ורג' קאר, אלוף האגרוף הראשון של צרפת. כדי ליצור את זה השתמשנו בהשראות משנות העשרים ובניחוח של עור שמגיע מכפפות האגרוף".

ליקיד אימג ליקיד אימג'ינר. "לכל בושם יש סיפור" | צילום: marion leflour ליקיד אימג

פרוסארד בעצמו הוא אמן לחימה ומדריך מוסמך. הבשמים שלו, ממש כמו עולם הקרבות, חריפים, עמוקים, בשלים ובנויים משכבות של ריח. "אני לא בהכרח מנסה ליצור ריח טוב", הוא אומר, "אני שואף ליצור זיכרונות. גם תהליך הייצור שונה מהרגיל: אנחנו משתמשים בעצים כדי לצקת שכבות של ריח ובחומרים מסורתיים שהם הרבה יותר יקרים ואיכותיים".

להשיג בבוטיק אינדיבידואל — קבינט דה פרפיום. שבזי 40 נווה צדק תל אביב.

תגיות