אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שסטוביץ פותחת חנות לבשמי בוטיק

שסטוביץ פותחת חנות לבשמי בוטיק

ל"כלכליסט" נודע כי יבואנית הקוסמטיקה, שאיבדה כמה מותגים מובילים בשנים האחרונות, תפתח חנות נישה לבשמים יקרים ולא מוכרים

22.02.2016, 08:19 | אורנה יפת

יבואנית הקוסמטיקה והמזון חברת שסטוביץ נכנסת לתחום הקמעונאות. ל"כלכליסט" נודע שבתחילת מרץ מתכוונת החברה לפתוח בהרצה חנות לבושמי בוטיק ברחוב שבזי 40 בנווה צדק. החנות תקרא "individual" ותושק רשמית לקראת פסח.

קראו עוד בכלכליסט

אף שהחברה מייבאת מותגי יוקרה פופולריים, בחנות החדשה, שתתפרס על פני 60 מ"ר, יימכרו בושמי נישה בלבד, ללא מותגים כמו קלואה, ג'ימי צ'ו, נרסיסו רודריגז, מארק ג'ייקובס וקלווין קליין, ששסטוביץ מייבאת ומשווקת לפארמים ולחנויות פרטיות. על מדפי "אינדיבידואל" יוצגו בשמים בריחות לא מוכרים, ומחירם ההתחלתי נע בין 400 ל־500 שקל ויכול אף להגיע ל־1,000 שקל לבקבוק ואף הרבה יותר מזה.

נוצרה זירה נישתית

טרנד חנויות הקונספט לבושמי נישה החל בחו"ל לפני שנים אחדות ונכנס לאט לאט גם לארץ. לדברי דנרה וולט, בעלת בלוג הטיפוח Danra's vault, "ישראל נחשבת למעצמת בישום. יש בארץ קהל שפתוח לאימוץ ניחוחות חדשים באופן שוטף. שוק הבישום מזוהה ככזה שמניע את שוק הקוסמטיקה, ובשנים האחרונות מתאפיין במחירים מוזלים בשל תחרות קשה". וולט מתרשמת שבעת האחרונה החלה להיווצר בארץ זירה נישתית לבשמים אלה.

יוני שסטוביץ יוני שסטוביץ יוני שסטוביץ

דנרה וולט, בעלת בלוג הטיפוח Danra דנרה וולט, בעלת בלוג הטיפוח Danra's vault | צילום: רותם רייצ'ל חן דנרה וולט, בעלת בלוג הטיפוח Danra

"מדובר בניחוחות ייחודיים, וכידוע לייחוד ובידול יש מחיר והוא ממש לא זול. מותגים אלה נמכרים למשל בבר הבישום Forget Me Not במתחם שרונה, או ב־Parfumerie בכיכר המדינה", אומרת וולט. במהלך השנים האחרונות איבדה שסטוביץ כמה מותגים בינלאומיים. ב־2013 איבדה החברה את מותג דגני הבוקר קלוגס שהפיצה במשך עשר שנים לטובת המתחרה דיפלומט. הקרב בין השתיים החל ב־2006, אז לקחה דיפלומט משסטוביץ את המותג ג'ילט ששימש בעבורה עוגן. שסטוביץ התמודדה עם המהלך ביבוא המותג המתחרה שיק, אך הוא לא הצליח לערער את הפופולריות של ג'ילט.

מגיעה באיחור

היו גם מותגים שעשו את הדרך ההפוכה, למשל מותגי הבישום קלווין קליין וקלואה שעברו מדיפלומט לשסטוביץ ב־2005. הבעיה הנוכחית של שסטוביץ היא השינוי בבעלות על מותגי הטיפוח קריטה ודקלאור שלפני

שנה נמכרו לקבוצת לוריאל העולמית. הניסיון מלמד שהחלפת הבעלות בחו"ל משפיעה על זהות המפיצים בארץ, וההערכות הן שבתוך כשנתיים יעברו שני המותגים להפצת לוריאל ישראל.

שסטוביץ נכנסת לתחום הקמעונאות שנים רבות אחרי המתחרות אסתי לאודר ולוריאל. גם אלפא קוסמטיקה הפכה לקמעונאית לפני ארבע שנים. אלא שבניגוד להן בחרה שסטוביץ לגשת לקטגוריה חדשה ולמותגים שאינם מוכרים בישראל.

גם המיקום של החנות בנווה צדק, ולא בקניון מרכזי, הופך את הצעד הזה למהלך בסיכון גבוה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות