אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שופרסל מציגה גרסה משלה להוזלות הפסח צילום: עמית שעל

שופרסל מציגה גרסה משלה להוזלות הפסח

מדיניות הורדות המחירים שנוקטת רשת המזון לקראת החג מאפשרת לה לחזק את המותג הפרטי ולהמשיך במחירים גבוהים יותר בשופרסל שלי

14.04.2016, 08:29 | נורית קדוש

שופרסל אמנם סירבה ליוזמת משרד האוצר להוריד מחירים לקראת הפסח, אבל בפועל מציגה מחירים נמוכים אף מאלה שקבע האוצר. צעד זה מאפשר לרשת להמשיך במדיניות תמחור מוצרים שונה לכל אחת מתתי־הרשתות שלה, שופרסל דיל ושופרסל שלי, ולקדם את המותג הפרטי.

קראו עוד בכלכליסט

איציק אברכהן מנכ"ל שופרסל , צילום: סיון פרג איציק אברכהן מנכ"ל שופרסל | צילום: סיון פרג' איציק אברכהן מנכ"ל שופרסל , צילום: סיון פרג

לפני שבועיים פנה מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד לשופרסל, מגה, רמי לוי, וויקטורי וביקש לגייס את הסכמתם לקיבוע מחירים של שמונה קטגוריות מוצרים במהלך החג באופן שישקף הוזלה של 50%-20% בהשוואה לראש השנה האחרון. מדובר במוצרים שהמכס עליהם הופחת או הוסר כליל לאחרונה במטרה להגביר את היבוא שלהם לישראל ולהוריד את מחירם, כגון גבינה צהובה, בשר טרי, שמן זית, ירקות קפואים ודגים.

רמי לוי, ויקטורי ומגה נתנו את הסכמתם, אך לטענת האוצר שופרסל סירבה כיוון שלא תוכל לעמוד אפילו ברף העליון של טווח המחירים שנקבע. אלא שנראה כי היא דווקא עומדת ברף הנמוך של המחירים. השבוע העלתה שופרסל קמפיין שלפיו לקראת הפסח המכסים ירדו על מגוון מוצרים, ו"שופרסל מעבירה את ההוזלה ישר אליכם". לפי פרסומי הקמפיין, מחיר פילה אמנון קפוא הוא 19.9 שקל לק"ג, בעוד טווח המחירים שקבע האוצר הוא 27–18 שקל לק"ג; מחיר שמן זית הוא 19.9 שקל לבקבוק בנפח 750 מ"ל, המשקף מחיר של 26.5 שקל לליטר, בעוד על פי תוכנית האוצר טווח המחירים נע בין 28-40 שקל לליטר.

שופרסל לא רצתה לחסות תחת מהלך ההוזלות של האוצר, והעדיפה להמשיך ולהוביל את הורדת המחירים באמצעות המותג הפרטי שהיא משווקת, אלא שההוזלות הללו מוצעות רק לחברי מועדון בסניפי שופרסל דיל. גם בחנויות השכונתיות שופרסל שלי הורידה הרשת את המחירים, אך בשיעור נמוך יותר. שמן הזית נמכר כעת בסניפים העירוניים ב־25.9 שקל לבקבוק 750 מ"ל, שנמצא בטווח של האוצר, ודג האמנון נמכר ב־29.9 שקל לק"ג, מעט יותר מהרף העליון שנקבע. הצטרפות למהלך האוצר היתה מאלצת את שופרסל לפגוע ברווחיות הסניפים השכונתיים או לחלופין להתייצב על הרף העליון בטווח המחירים שקבע האוצר ובכך להיות פחות תחרותית בשוק הדיסקאונט. ההוזלות העצמאיות של שופרסל מאפשרות לה גם לחזק את המותג הפרטי שלה, גם להעמיק את הבידול בין סניפי הדיסקאונט לסניפים העירוניים וגם להוכיח שיוזמת האוצר להורדת מחירים היתה מיותרת.

תגיות